10 megainen netti

kissmirri4

Tähän asti nopeudet on ollut 5-10 megan luokkaa. Mutta nyt sitten viime päivinä kone alkoi jostain syystä tökkimään kun tuli varmaan koneeseen jotain malwarea. Malwarebyteskin löysi jotain japoisti, mutta aina vain tökkii ja jökkii.

Nyt tein sitten speedtestin, ja se näytti että download-nopeus oli 1 Mb luokkaa, ja upload-nopeus oli 4 Mb luokkaa. Pingi tais olla 29 ms tai jotain. Yleensä tuo downloadi on ollut kyllä AINA suurempi kuin upload, mutta nyt on ilmeisesti jotain häikkää.

Onko häikkä palveluntarjoajassa? Vaiko omassa koneessani?

6

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Testaa jollakin toisella koneella tuota nopeutta niin saa selville johtuuko se siitävvai koneesta.

• Örkki pelissä

Juu testaa toisella koneella ja mahdolliseti toisella päätelaiteella.
      ADSL Kö?

Viimeaikoina on suomessa ollut ikea epidemia, jotkut yrittää tunkea reitittimiin ja modemeihin... OSX aukko näyttää toimivan monessa päätelaitteessakin.

Joi kokeilla resetoida ja asetella päätelaite uudelleen, tai asentaa firmawaren uudestaan..

Tätä ennen katso asetuksesi mm nettiin. jotta saat yhteyden uudestaan.

Itse ei luota Melwarebyten yhtään, se herjaa olemattomistakin.
      itse siivoisin ne netistä ladattavalla Norton power Eraser ohjelmalla, joka on ilmainen! Toki muillakin on vastaavia. mm F-Secure, Kaspersky, Panda

• MB ob erittäin hyvä ohjelma joka harvoin ilmoittaa väärin.

• kissmirri4

Joo täytyy kokeilla toisella koneella, jahka saan sellaisen lainaksi.

Mutta, mitä tuo kertoo, että download on 1, ja upload 4 ?

• Kuukuukuu

Se kertoo huonoo.. se ei viittaa örkkiin, koska örkit kyykyttää yleensä lähtevän liikenteen.

Se viittaa siihen että se sun adsl ei ole ihan kohdillaan tai että sillä on örkki!

Mikälli käytössä mokkulanetti, on se ruuhka-aikaan juurikin ihan tollainen!
        ja siten ihan normaali!

Et vieläkään kertonut mistäkautta nettis tulee?

• kissmirri4
        Kuukuukuu kirjoitti:

Se kertoo huonoo.. se ei viittaa örkkiin, koska örkit kyykyttää yleensä lähtevän liikenteen.

Se viittaa siihen että se sun adsl ei ole ihan kohdillaan tai että sillä on örkki!

Mikälli käytössä mokkulanetti, on se ruuhka-aikaan juurikin ihan tollainen!
        ja siten ihan normaali!

Et vieläkään kertonut mistäkautta nettis tulee?

Ostin avastin jonkin maksullisen lisäosan, ajoin sen, ja alkoipa kone toimimaan jälleen. Löysi örkkejä ja poisti. Nyt kokeilin speedtestiä, ja noin 10 megaa, ja vähän ylikin näytti olevan nopeus. Eli kaikki kunnossa. Niin ja tosiaan valokuitu tää mun liittymä on. Kallis mutta toimiva. Eli omassa koneessa oli vika. Kaikki kunnossa. Kiitoksia kommenteista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      126
      1730
    2. 105
      1215
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1081
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      989
    5. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      129
      892
    6. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      52
      887
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      858
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      72
      756
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      739
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      729
    Aihe