Tunnetteko ketään lääkäriä ja hoitajaa jotka olisivat memettämneet toimilupansa päihdyttävien lääkkeiden väärinkäytöstä? Ovat mm. vieneet potilaan lääkekupista potilaan lääkkeitä ja vaihtaneet niitä ym. Radiouutisissa tuli että 90 hoitajaa ja 70 lääkäriä on menettänyt toimilupansa, joten onhan siinä jo melkoinen porukka.
Laittakaa nimiä tänne!!
Toivottavasti ovat menettäneet lupansa lopullisesti, on tuo vain niin törkeää käytöstä. Rehellisiä kunnon ihmisiä on työttöminä ja kusipäät senkun vain himmailee työpaikoilla ja siitä vielä maksetaan heille!! Paljonkohan on vielä sellaisia jotka eivät ole kärähtäneet:((
Ketä ne lääkäri- ja hoitajanistit on?
71
134
Vastaukset
- €--
Meilläpäin oli suosittu hammaslääkäri niin kauan kun hälle alkoi alko olemaan tärkeämpää ja vaipui puliukko tasolle, mihin lie hävinny , ei kukaan tienny
- .Siilimuori
Ei kai se ammatti suojaa tässäkään suhteessa.
- names.........
Kysy Valviralta, äläkä täältä.
- .Siilimuori
No Valviran johtajakin ihmettelee sitä et lähihoitajaksikin pääsee opiskelemaan niin paljon ammattiin soveltumattomia päihde- ja mielenterveyspotilaita. Kaikista ei ole hoitajaksi, työttömyyteen e ole ratkaisuna se että kaikista leivotaan hoitajia.
- ...
Tavallaan samoilla linjoilla.
Aloituksessa haettiin sen yhden lapsiin sekaantujan nimeä esiin, joka opiskelee nyt sosiaalipuolen johtotehtäviin ja oli lööpissä . Noo, enpä kerro nimeä, sen löytää, kuka haluaa. Asiassa se puoli, sillä tyypillä on myös omakohtaista kokemusta asiassa, mitä ei kaikilla teinitytöillä ole.
Nyt korostan. Se kun laki menee niin, että jos on jostain tuomittu ja tuomio kärsitty, sitä on sitten puhtaalta pöydältä liikkeellä. Liekö hyvä/huono asia, se nyt riippuu monista asioista. Asiaan kuulumattomistakin.
Tämä amerikkalaistyyppinen teloitustyylinen suhtautuminen johonkin rikokseen syyllistyneeseen ihmiseen, että nostetaan nimi ja naamarikin otsikoihin, ei se oikein kuulu suomen mediaan, tai suomalaiseen kulttuuriin.
Noin periaatteesa, tämä aloitus erittäin törkeä provo. Jos joku laittaa jonkun henkilön nimen tähän ketjuun, saa eittäin helpolla kunnianloukkaus sytteen niskaansa. Harvemminhan se jokin anonymin viestin lähettäjä saadaan helpolla selville, jos prepaide, mobiili ja ulkomainen operaattori. Mutta kaikki on selvitettävissä. Se eri asia, kuka niitä jaksaa/viitsii selvittää.
Noin yleisesti. Mulla käsitys, hoitohenkilökunta käyttää itse paljon pillereitä. Net kun "tietää" niistä ja niitten vaikutuksista "paljon". Ei se aikanaan niin ihme ollut, että kunnanlääkärin hevnen sairastui ja sille piti kirjoittaa viiden litran lääkespriiresepti. Nykyisin kemikaaleja enenpi. Eli kyllä ihan varmasti hoitsut jne hoitopuolenporukat syö lastista. Mutta aika noloa on syödä potilaan lääkkeet, palon järkevämpää ois hankkia aidot reseptit kavereitten kautta.
Hoitopuolen "ammattilaisista" pulaa. Alalle pääsee melkein kuka tahansa halukas. Kokonaan eri asia, kuka pätevä, kuka ei. Ja etenkin, kuka sopiv/kuka ei. Jengiä paljon työttömänä. Kun rahapula, tottakai hakeutuu duuniin, mille alalle on töitä.
Mä en luota pikselin vertaa "korkeasti koulutettujen, kutsumustyötään huippuosaajien" ammattitaitoon. Suuro osa amisjengiä, jotka nyt ei mihinkään muuhun duuniin ole kelvanneet. Lekurit sentää (valelekureita lukuunottamatta), on sentään käyneet edes koulutuksen läpi. Lekureitten kohdalla tosin se, onko ne oikeassa ammatissa?
=DW= - ymmm.
... kirjoitti:
Tavallaan samoilla linjoilla.
Aloituksessa haettiin sen yhden lapsiin sekaantujan nimeä esiin, joka opiskelee nyt sosiaalipuolen johtotehtäviin ja oli lööpissä . Noo, enpä kerro nimeä, sen löytää, kuka haluaa. Asiassa se puoli, sillä tyypillä on myös omakohtaista kokemusta asiassa, mitä ei kaikilla teinitytöillä ole.
Nyt korostan. Se kun laki menee niin, että jos on jostain tuomittu ja tuomio kärsitty, sitä on sitten puhtaalta pöydältä liikkeellä. Liekö hyvä/huono asia, se nyt riippuu monista asioista. Asiaan kuulumattomistakin.
Tämä amerikkalaistyyppinen teloitustyylinen suhtautuminen johonkin rikokseen syyllistyneeseen ihmiseen, että nostetaan nimi ja naamarikin otsikoihin, ei se oikein kuulu suomen mediaan, tai suomalaiseen kulttuuriin.
Noin periaatteesa, tämä aloitus erittäin törkeä provo. Jos joku laittaa jonkun henkilön nimen tähän ketjuun, saa eittäin helpolla kunnianloukkaus sytteen niskaansa. Harvemminhan se jokin anonymin viestin lähettäjä saadaan helpolla selville, jos prepaide, mobiili ja ulkomainen operaattori. Mutta kaikki on selvitettävissä. Se eri asia, kuka niitä jaksaa/viitsii selvittää.
Noin yleisesti. Mulla käsitys, hoitohenkilökunta käyttää itse paljon pillereitä. Net kun "tietää" niistä ja niitten vaikutuksista "paljon". Ei se aikanaan niin ihme ollut, että kunnanlääkärin hevnen sairastui ja sille piti kirjoittaa viiden litran lääkespriiresepti. Nykyisin kemikaaleja enenpi. Eli kyllä ihan varmasti hoitsut jne hoitopuolenporukat syö lastista. Mutta aika noloa on syödä potilaan lääkkeet, palon järkevämpää ois hankkia aidot reseptit kavereitten kautta.
Hoitopuolen "ammattilaisista" pulaa. Alalle pääsee melkein kuka tahansa halukas. Kokonaan eri asia, kuka pätevä, kuka ei. Ja etenkin, kuka sopiv/kuka ei. Jengiä paljon työttömänä. Kun rahapula, tottakai hakeutuu duuniin, mille alalle on töitä.
Mä en luota pikselin vertaa "korkeasti koulutettujen, kutsumustyötään huippuosaajien" ammattitaitoon. Suuro osa amisjengiä, jotka nyt ei mihinkään muuhun duuniin ole kelvanneet. Lekurit sentää (valelekureita lukuunottamatta), on sentään käyneet edes koulutuksen läpi. Lekureitten kohdalla tosin se, onko ne oikeassa ammatissa?
=DW=Toi oli sun mieli pide, eräänlainen hatusta vedetty
- ...
ymmm. kirjoitti:
Toi oli sun mieli pide, eräänlainen hatusta vedetty
Miten kommentti liittyi aloitukseen, ja sen aiheeseen ?
=DW=
Oli yksi lääkäri.
Taisi olla nimeltän Hinku Saapas-Vinku.
Hänen vastaan-otolleen oli naisten turha mennä kesä-kengillä.
Tiettävästi on hän edelleen vankein-hoito-laitoksen suutarina jossain.
Aina kun hänelle viedään uutta "laitettavaa", pannaan hänelle kaltereiden lävitse
naamari, lujasti kiinni nauhoittaen.
Muuten kävisi kuin Sian limpulle.
H.VHL on toivonut lupaa Euthanasialle.
Suku kieltäytyy, koska lääkäriä on niin kiva katsella.
Hän on suvulleen niin arvokas muisto.
H.
- ei mee
Minkä takia lääkäri käyttäisi huumaavia lääkketä, silloi ei olisi oppi menny perille kun itse tietää seuraamukset,
Jos lekuri lösi huvikseen kirveellä jalkaan, itse aiheutettu sama se hupi pillereitten syömisessä seuraamuset itselle- .Siilimuori
SEN takia kun lääkäri on ihminen muiden joukossa, ovathan itsaritilastojenkin kärjessä.
- .Siilimuori
Lekureita oli siinä ammattioikeutensa menettäneitä samalla tavoin kuin hoitajissa. Ei lääkärin koulutus suojaa mielenterveys- tai päihdeongelmista.
Tunnut tietävän oikein kokemuksen syvällä rinta-äänellä et hoitohenkilökunta käyttää paljon pillereitä, mihis faktaan tuollaisen väitteen perustat? Olen ymmärtänyt että valvontaa on kiristetty ja ei työpaikoilla lääkkeet ole hoitajia varten. Ryhmäkuri on kova, ja kiinnijäämisen mahdollisuus todella suuri. Se on lopputili ja lomarahat kun jäät kiinni lääkevarkaudesta. Valvonnan tehokkuudesta kertoo myös tämä et näitä näin paljon viime aikoina on tullut julkisuuteenkin.
Aikoinaan lääkäri saattoi kirjoittaa pirtua henkilökunnan pikkujouluihin, mutta sekin on ilmeisesti nykyisin estety, juovat vissiin ite sen määrän mitä saavat kirjoittaa :). Vitsi vitsi.
Maailma muuttuu ja ihmiset sen mukana. Nykyajan ammattiin hankkiutujat ovat itse pääseet helpommalla jossain määrin kuin me vanhempansa esimerkiksi aikoinaan. Onko kutusumustyötä tekeviä ylipäätään enää olemassa ja mahdollistaako nykyinen meininki ylipäätään tunnollistenkaan työntekijöiden pysymisen ja jaksamisen alalla? En usko.".Siilimuori"
Et viittis.
Aloitus on taas yksi näistä tarkoituksellisista masennus-jankutuksista.
60 ottakoon pillerinsä miten ottaa, ja ottakoon pilleristinsä vastaan miten
ottaa.
Eiväthän nämä aloitukset ole sinun? Eiväthän?.
Olen niin huolestunut "ilmi-selvästä" innokkuudestasi.
H.- .Siilimuori
hunksz kirjoitti:
".Siilimuori"
Et viittis.
ottaa.
Eiväthän nämä aloitukset ole sinun? Eiväthän?.
Olen niin huolestunut "ilmi-selvästä" innokkuudestasi.
H."hunksz"
Kyll mää vaan viitin, miksenviittis?
Aloitus ei ole mun, ylipäätään en tee täällä aloituksia vaan ootan et muut tekee ja sitten käyn niihin kiinni jos aihe kiinnostaa, kuin sika limppuun :).Silloin kun on aikaa ja nyt sattuu sellaista olemaan.
60 on joka junaan ja muutamia jää asemallekkin, joten lääkkeidenottajia on myös samassa suhteessa. Mites sulla onkos omasta mielestäs lääkitys kohillaan ;)?.
Voi kun söpöä et olet huolissasi innokkuudestani, tosin en tiedä mikä on huolestuneisuutesi motiivi. Mut siitä huolimatta sanon et kyl mää oon selvä mut älä vaivaa päätäsi mun innokkuudellani, osaa ihan ite pitää siitä huolen ja uskoisin et palstalaisetkin ovat siinä suhteessa turvassa jos huolestuneisuutesi pohjautuu sille pohjalle. Joten peace and love vaan siinäkin suhteessa :). - ||||
.Siilimuori kirjoitti:
"hunksz"
Kyll mää vaan viitin, miksenviittis?
Aloitus ei ole mun, ylipäätään en tee täällä aloituksia vaan ootan et muut tekee ja sitten käyn niihin kiinni jos aihe kiinnostaa, kuin sika limppuun :).Silloin kun on aikaa ja nyt sattuu sellaista olemaan.
60 on joka junaan ja muutamia jää asemallekkin, joten lääkkeidenottajia on myös samassa suhteessa. Mites sulla onkos omasta mielestäs lääkitys kohillaan ;)?.
Voi kun söpöä et olet huolissasi innokkuudestani, tosin en tiedä mikä on huolestuneisuutesi motiivi. Mut siitä huolimatta sanon et kyl mää oon selvä mut älä vaivaa päätäsi mun innokkuudellani, osaa ihan ite pitää siitä huolen ja uskoisin et palstalaisetkin ovat siinä suhteessa turvassa jos huolestuneisuutesi pohjautuu sille pohjalle. Joten peace and love vaan siinäkin suhteessa :).Mitä ihmeen selontekoa teet tekemisistäsi.
Lapsellista. - .Siilimuori
|||| kirjoitti:
Mitä ihmeen selontekoa teet tekemisistäsi.
Lapsellista.Puhhuinko mää sulle? Hunksi puhu mulle, mää vastasin moi kommenttiinsa. Miks sie tähän sekkaannut?
- .Siilimuori
.Siilimuori kirjoitti:
Puhhuinko mää sulle? Hunksi puhu mulle, mää vastasin moi kommenttiinsa. Miks sie tähän sekkaannut?
Siis mistä tuo moi tuohon tuli? höh.
- eppu2
Ennen muinoin oli tarkat testit, valintakokeet, johon kuului myös haastattelut, ryhmätehtävät.
En tiedä varmasti onko enää.
Mielenterveydenongelmat voivat kohdata ketä vaan.
Usein mieleltään heikommat karsiutuvat jo opiskeluaikana, kun huomaavat, etteivät jaksa kohdata jatkuvasti sairauksien tuomaa murhetta.
Tälläiset jutut potilaiden purkeista lääkkeitten syönti on taas näitä juttuja.
Kaikki normaalijärjellä varustautuneet potilaat tietävät tarkalleen, mitä heidän lääkepurkeissaan on.
Ei lääkärin ja hoitajan ammatissa ole mitään yli-ihmisiä, vaan ihan samoja kansalaisia, kun muutkin.
On surullista, että jos jotkut syyllistyvät laittomuuksiin, on aina joukko ihmisiä, jotka kiirehtivät leimaamaan koko ammattikunnan."eppu2"
"Et viittis.
ottaa."
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
"Et viittis.
ottaa."
H.H
En millään pysty pitämään näppiäni irti näistä aloituksista, jotka elämääni olivat. - .Siilimuori
eppu2 kirjoitti:
H
En millään pysty pitämään näppiäni irti näistä aloituksista, jotka elämääni olivat.Eppu Sillon ilmiselvästi ollut kutsumus :).
- .Siilimuori
.Siilimuori kirjoitti:
Eppu Sillon ilmiselvästi ollut kutsumus :).
Eikun Sillon....
- .Siilimuori
.Siilimuori kirjoitti:
Eikun Sillon....
Per,sanansyöttö.... Siis sinulla on.
- Ärsyttävä hunksz
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
"Et viittis.
ottaa."
H.@hunksz
Onks sun IHAN PAKKO tunkea se kärsäsi JOKA paikkaan? Jos et tykkää aloituksesta niin OHITA se!!!! Onko VAIKEAA!!!
- ent. siivoojaparka
Antaa entisten lääkäreitten mennä. Lohduttavaa nähdä, miten on nousemassa uusia mukavia lääkäreitä, jotka tietävät, miten vanhan tädin itsetuntoa kohotetaan.
Kävin hakemassa kortisoonivoitten reseptiä. Nuori lääkäri kaiveli tukkani seassa nähdäkseen olisiko sielläkin psoriasisläiskiä ja pahoitteli kun sotkee kampaukseni (tukka hätäisesti kumilenkillä niskasta kiinni). Lähtiessä muistutti vielä, että käytä varovasti sitä voidetta ettet pilaa kauneuttasi. Voi miten vanhan tädin mieltä lämmitti."ent. siivoojaparka"
Kiva että viittit.
" Aloitus on taas yksi näistä tarkoituksellisista masennus-jankutuksista.
ottaa."
Aloitus jolle ei muuta voi kun nauraa taas.
Olisinpa ollut paikalla muste-pulloni kanssa.
H.- .Siilimuori
Et ole tosissas. Jos mikä menen lääkäriin odotan asiallists faktaa enlä miään ammattitaidon korvaavaa lässyä.
- kuten aina
.Siilimuori kirjoitti:
Et ole tosissas. Jos mikä menen lääkäriin odotan asiallists faktaa enlä miään ammattitaidon korvaavaa lässyä.
Taitaa olla taas keksittyä höpinää siivoojalta.
- ent. siivoojaparka
.Siilimuori kirjoitti:
Minulleko? Kyllä hän aivan ammattitaitoisesti toimi. Hoiti sekä fyysisesti että psyykkisesti. Reseptikin oli apteekissa valmiina.
- .Siilimuori
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Minulleko? Kyllä hän aivan ammattitaitoisesti toimi. Hoiti sekä fyysisesti että psyykkisesti. Reseptikin oli apteekissa valmiina.
Mä tarkotinki tuota muuta lässytystä. En tykkäis en.
- ent. siivoojaparka
kuten aina kirjoitti:
Taitaa olla taas keksittyä höpinää siivoojalta.
Ei ole keksittyä. Tapahtui viime viikolla. Meillä on mukavia kaikki nuoremmat lääkärit. Kuuluneeko sitten niitten nykyaikaiseen koulutukseen tuo potilaan itsetunnon kohottaminen? Vahinko vaan, että ne aikaa myöten sitten etsivät paremman työpaikan kuin mitä meidän terveyskeskus on.
- ent. siivoojaparka
.Siilimuori kirjoitti:
Mä tarkotinki tuota muuta lässytystä. En tykkäis en.
Etkö? Kyllä minä. Vastaanotan mielelläni pieniä huumorinpilkahduksia siellä muuten virallisessa ja steriilissä miljöössä.
- eppu2
hunksz kirjoitti:
"ent. siivoojaparka"
Kiva että viittit.
" Aloitus on taas yksi näistä tarkoituksellisista masennus-jankutuksista.
ottaa."
Aloitus jolle ei muuta voi kun nauraa taas.
Olisinpa ollut paikalla muste-pulloni kanssa.
H.H
Hyvin näytät Sinäkin tässä ketjussa viihtyvän, vaikka aloitus mielestäsi on jankutusta, jolle voi vain nauraa. - ent. siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
H
Hyvin näytät Sinäkin tässä ketjussa viihtyvän, vaikka aloitus mielestäsi on jankutusta, jolle voi vain nauraa.Ehkä juuri siksi...
- .Siilimuori
Ehkä juuri siksi...
Eikun hän taitaa taas haluta huomioo luotsilta ;).
- .Siilimuori
Etkö? Kyllä minä. Vastaanotan mielelläni pieniä huumorinpilkahduksia siellä muuten virallisessa ja steriilissä miljöössä.
No kyse taitaa ollakko siitä, mitä kukainenkin pitää huumorina. Potilaan henkilöön kohd
Istuva sliarvioiva lässynlää ei ole minusta huumoria, mutta kiva jos tykkäät :). - ent. siivoojaparka
.Siilimuori kirjoitti:
No kyse taitaa ollakko siitä, mitä kukainenkin pitää huumorina. Potilaan henkilöön kohd
Istuva sliarvioiva lässynlää ei ole minusta huumoria, mutta kiva jos tykkäät :).Meillä on niin erilainen huumori. Kerran meillä oli nuori naislääkäri, jonka vastaanotolle mennessä tunsi itsensä jo niin terveeksi pelkästään hänet nähtyään, että unohti mikä vaivaa. Sitten hän häipyi jonnekin vuosikausiksi. Kerran oltiin likan kanssa lääkärin odotushuoneessa kun hän yllättäen kulki siellä ohi ja tuli juttelemaan. Likka sanoi, että on ninkuin olisi nähnyt enkelin. Lääkäri sanoi, että no miksi ihmeessä te sitten kumpikin näytätte siltä kuin olisitte nähneet kummituksen. Ulkonäköön sekin viittasi.
- eppu2
.Siilimuori kirjoitti:
Eikun hän taitaa taas haluta huomioo luotsilta ;).
Tuota en tullutkaan ajatelleeksi.
- .Siilimuori
Meillä on niin erilainen huumori. Kerran meillä oli nuori naislääkäri, jonka vastaanotolle mennessä tunsi itsensä jo niin terveeksi pelkästään hänet nähtyään, että unohti mikä vaivaa. Sitten hän häipyi jonnekin vuosikausiksi. Kerran oltiin likan kanssa lääkärin odotushuoneessa kun hän yllättäen kulki siellä ohi ja tuli juttelemaan. Likka sanoi, että on ninkuin olisi nähnyt enkelin. Lääkäri sanoi, että no miksi ihmeessä te sitten kumpikin näytätte siltä kuin olisitte nähneet kummituksen. Ulkonäköön sekin viittasi.
Nii. Minusta sellainen huumori, missä lääkäri aliarvioi potilasta ihme lässyillä ei ole huumoria minun makkuuni :). Mutta kai silläkin on tilauksensa ja tilansa.
- ent. siivoojaparka
.Siilimuori kirjoitti:
Nii. Minusta sellainen huumori, missä lääkäri aliarvioi potilasta ihme lässyillä ei ole huumoria minun makkuuni :). Mutta kai silläkin on tilauksensa ja tilansa.
Aliarvioi? Kehumisena minä otin. Voi olla, että Suomessa ollaan virallisempia lääkäri-potilas suhteessa, mutta meillä ainakin lääkärit osaavat olla aika hulvattomia. Saattaa se kyllä olla niinkin, että itse minä sitä kehumista kerjäsin omalla tietyntyyppisellä omalaatuisella käyttäytymiselläni.
- .Siilrouva
Aliarvioi? Kehumisena minä otin. Voi olla, että Suomessa ollaan virallisempia lääkäri-potilas suhteessa, mutta meillä ainakin lääkärit osaavat olla aika hulvattomia. Saattaa se kyllä olla niinkin, että itse minä sitä kehumista kerjäsin omalla tietyntyyppisellä omalaatuisella käyttäytymiselläni.
Heh, Juurihan sanoin et sillekin on tilauksensa. Jos mule lääkräis alkas lässyttää et voi voi laitetaanpas tässä niyt pikku rouvalle vähän pikkupikkuvoidetta että kauneussäilyis nin tuntisin oloni lähinnä kiusaantuneen vaivautuneeksi :). Lässynlää.
- ent. siivoojaparka
.Siilrouva kirjoitti:
Heh, Juurihan sanoin et sillekin on tilauksensa. Jos mule lääkräis alkas lässyttää et voi voi laitetaanpas tässä niyt pikku rouvalle vähän pikkupikkuvoidetta että kauneussäilyis nin tuntisin oloni lähinnä kiusaantuneen vaivautuneeksi :). Lässynlää.
Ei hän niin sanonutkaan... Itse minä sen kortisoonivoiteen määräsin. Yritin ensin puhelimitse, mutta halusi nähdä itse ensin omin silmin. Menin; "Katso nyt, katso itsekkin, naama pilalla". Oli leuan sivussa ihan selvä psoriaasisläikkä. Ei ole enää.
- .Siilimuori
Ei hän niin sanonutkaan... Itse minä sen kortisoonivoiteen määräsin. Yritin ensin puhelimitse, mutta halusi nähdä itse ensin omin silmin. Menin; "Katso nyt, katso itsekkin, naama pilalla". Oli leuan sivussa ihan selvä psoriaasisläikkä. Ei ole enää.
"käytä varovasti sitä voidetta ettet pilaa kauneuttasi."
No noinhan kerroit hänen sanoneen :). Minusta asiaton kommentti vaikka kuinka ois huumoria olevinaan. Mut sinä potilaana tykkäsit ja sekkait tässä oli pää-asia vai kuinka :). - ent. siivoojaparka
.Siilimuori kirjoitti:
"käytä varovasti sitä voidetta ettet pilaa kauneuttasi."
No noinhan kerroit hänen sanoneen :). Minusta asiaton kommentti vaikka kuinka ois huumoria olevinaan. Mut sinä potilaana tykkäsit ja sekkait tässä oli pää-asia vai kuinka :).Kortisoonivoiteen kanssa on tosiaankin oltava varovainen. Ei sitä pidä liian paljon töhrätä tai menee iho pilalle. Luulisi sinun se tietävän, kun niin kaiken muunkin tiedät. Itse minä olin ensin dramaattisen huolissani ulkonäöstäni ja hän jatkoi samaa ajatuksenkulkua.
Olisi niin kiva rupatella lisääkin, mutta olen lähdössä Chicagoon.
Heips! - .Siilimuori
Kortisoonivoiteen kanssa on tosiaankin oltava varovainen. Ei sitä pidä liian paljon töhrätä tai menee iho pilalle. Luulisi sinun se tietävän, kun niin kaiken muunkin tiedät. Itse minä olin ensin dramaattisen huolissani ulkonäöstäni ja hän jatkoi samaa ajatuksenkulkua.
Olisi niin kiva rupatella lisääkin, mutta olen lähdössä Chicagoon.
Heips!"kun niin kaiken muunkin tiedät"
Tietämisestä en niin tiedä, omista mieltymyksistäni sen sijaan olen selvillä. Ärsyttääkse?
Joo, mä tiedän huumepolliisinkin, joka on kärähtäny huumekaupasta, hallussapidosta ja mistä kaikesta nyt onkaan. Nimikin on ihan julkista riistaa.
Tunnen ratista narahtaneita ammattiautoilijoita, velallisten varoja kääntäneen ulosottomiehen ja blaa blaa, varmaan paljon muutakin, kun ajan kans funtsais.- joonäin
Minä jo vuosia, vuosia sitten ihmettelin, että mitä tekemistä yhdellä S24 kirjoittelijalla oli mielisairaanhoitajana. Tämä hoitajaopiskelija nimittäin oli itse mt-potilas ja kirjoitti mt-palstat täyteen sekavia juttujaan. Hänellä oli oikein kuva itsestään.
- höhkötä höö
Tunnen. Pöllönäkö pidät, että joku nimiä tänne listaisi?
- €--
Terve oloinen ei muista lääkäriä, auta armias kun kolottaa jo tuli mieleen lekuri.
Parempi olis olla tyytyväinen ja maan hiljaisia kun on apua saatavilla vaivaiseen raatoon.- ---
Entäs jos se avunantaja itse on jossain pienessä pilvessä tai laitamyötäisessä?
- €--
--- kirjoitti:
Entäs jos se avunantaja itse on jossain pienessä pilvessä tai laitamyötäisessä?
Empä ole koskaan huomannu, luulis muittenkin huomaavan jos hönössä tokkuroi , en usko tuohon hokemaan vaikka eise mahottomuus ole, sanoisin että erittäin harvoin.
- Siilimuori
€-- kirjoitti:
Empä ole koskaan huomannu, luulis muittenkin huomaavan jos hönössä tokkuroi , en usko tuohon hokemaan vaikka eise mahottomuus ole, sanoisin että erittäin harvoin.
Juu, ja jos huomaa jottain outoa hoitajassa tai lääkärissä, siis eppäilee et ois jossain aineissa tai kännissa. kannattaa tehäilmoitus välittömästä että kunto päästään tarkastamaan välittömästi. Mutta epäilylle pitää olla vankka näyttö, muutoin voipi tulla syyte kunnianloukkauksesta.
- ---
Siilimuori kirjoitti:
Juu, ja jos huomaa jottain outoa hoitajassa tai lääkärissä, siis eppäilee et ois jossain aineissa tai kännissa. kannattaa tehäilmoitus välittömästä että kunto päästään tarkastamaan välittömästi. Mutta epäilylle pitää olla vankka näyttö, muutoin voipi tulla syyte kunnianloukkauksesta.
Miksi epäijällä pitäisi olla näyttöpakko?
Miten kunniaa loukataan sillä, että asiakas kertoo asiastaan taholle, jolla on salasapitovelvollisuus?
Millähän opeilla täällä juttelet? - €ero
Siilimuori kirjoitti:
Ootte hirveen epäluulosta sakkia, mulle ei oo tullu mieleenkään ennenkuin rupesitte höpäjämään.
mmm.. olisko kummiskin seuraavalla kertaa vaadittava lekurilta selvennys olotilasta ja puhalluskoe fyysisine testesteineen enne kun antaa luvan sorkkia tietysti pestyillä käsillä kumihanskoineen että niin. - .Siilimuori
--- kirjoitti:
Miksi epäijällä pitäisi olla näyttöpakko?
Miten kunniaa loukataan sillä, että asiakas kertoo asiastaan taholle, jolla on salasapitovelvollisuus?
Millähän opeilla täällä juttelet?Mikä näyttöpakko, siis sekö et pitää olla näyttöä siitä että epäilee, ja kerroin miksi. Jos esimerkiksi istuisin bussissa ja epäilisn kuskin olevan juovuksissa ni kyllä kai niille epäilyille joku näyttö ois, ei niitä ihan tyhjänpäältä tehdä. Ja toisaalta vaikka tehtäiskin, kun kyse on ihmisten terveydestä, turvallisuudesta, jopa hengestä, kynnyksen pitöisi olla aika matala kuitenkin.
En ymmärrä miten salasapitovelvollisuus tähän liittyy.
Ihan maalaisopeilla täällä porisen, mites sun laitas? - .Siilimuori
€ero kirjoitti:
Ootte hirveen epäluulosta sakkia, mulle ei oo tullu mieleenkään ennenkuin rupesitte höpäjämään.
mmm.. olisko kummiskin seuraavalla kertaa vaadittava lekurilta selvennys olotilasta ja puhalluskoe fyysisine testesteineen enne kun antaa luvan sorkkia tietysti pestyillä käsillä kumihanskoineen että niin.Joo, hyvä idea. Kokeiles menä sanomaan lekurille et puhallas alkometriin ekka ennen kuin aletaan mittään hanskoilla kopeloimaan :))
- ---
.Siilimuori kirjoitti:
Mikä näyttöpakko, siis sekö et pitää olla näyttöä siitä että epäilee, ja kerroin miksi. Jos esimerkiksi istuisin bussissa ja epäilisn kuskin olevan juovuksissa ni kyllä kai niille epäilyille joku näyttö ois, ei niitä ihan tyhjänpäältä tehdä. Ja toisaalta vaikka tehtäiskin, kun kyse on ihmisten terveydestä, turvallisuudesta, jopa hengestä, kynnyksen pitöisi olla aika matala kuitenkin.
En ymmärrä miten salasapitovelvollisuus tähän liittyy.
Ihan maalaisopeilla täällä porisen, mites sun laitas?Se merkkasi sitä, että mitä ihmeen kunnialoukkausta jos kertoo lääkärin toimia tarkkaavalla johdolle.
Ei kai se tietojaan kuuluta kujia pitkin. - .Siilimuori
--- kirjoitti:
Se merkkasi sitä, että mitä ihmeen kunnialoukkausta jos kertoo lääkärin toimia tarkkaavalla johdolle.
Ei kai se tietojaan kuuluta kujia pitkin.No ekkönää älyä et kun se lääkäri sitten tulee tutkittavaksi kyllähän se nyt älyää että joku on tehny siitä tutkintapyynnös, siis sen kunnosta. Kai sillä nyt on oikeus tieä kuka sen ilmiannon on tehnyt. Tarkoitan vaan ettei ihan mitä vaan voi mennä tekemään ettei ite saa syytöstä perättömästä ilmiannosta ja kunnianloukkauksesta. Siis pitää olla vankka näyttö asiasta tai vankka epäily, ennen kuin moista lähtee tkemään.
- .mollis
.Siilimuori kirjoitti:
Joo, hyvä idea. Kokeiles menä sanomaan lekurille et puhallas alkometriin ekka ennen kuin aletaan mittään hanskoilla kopeloimaan :))
Mä luulen et lääkäri vetäis äkkiä hanskat käteen ja tuseerais.
- .Siilimuori
.mollis kirjoitti:
Mä luulen et lääkäri vetäis äkkiä hanskat käteen ja tuseerais.
Juu, niin kuin tullimiehet elokuvissa ikkään :)
- liäkärii
ON lääkäreitä sekä kaupungissa että maaseudulla, kenelle maistunut "tropit" yhtälailla kun potilaille. Ei heidän ammattitaitonsa siitä ole kärsinyt.
- .Siilimuori
Siin onkon se ero et töissä et saa olla tropeis, vapaalla saat tehä mitä lystäät.
- .....
.Siilimuori kirjoitti:
Siin onkon se ero et töissä et saa olla tropeis, vapaalla saat tehä mitä lystäät.
Entäs jos on illan troppeillut, ja aamulla aikaa aivokirurgin päivä.
- .Silimuori
..... kirjoitti:
Entäs jos on illan troppeillut, ja aamulla aikaa aivokirurgin päivä.
Ammatistaan ylpeä ei troppeile ennen aivokirúrgin päivää.
- .....
.Silimuori kirjoitti:
Ammatistaan ylpeä ei troppeile ennen aivokirúrgin päivää.
Lienevätkö lekurit tavan taallaajaa pyhempiä.
Epäilen. - .Siilimuori
..... kirjoitti:
Lienevätkö lekurit tavan taallaajaa pyhempiä.
Epäilen.No täs ei taida nyt pyhyydestä olla kyse. Jos aivokirurgilla on pikkanen darra päällä tilanteessa jossa pitää käsien toimia ehdottoman vakaasti, voipu tulla tehdyksi lobotomia jopa. Vaikka ei ollut tarkoitus, jasamalla ammatillinen itsemurha.
- hoidetaan.hoidetaan
Kaakonkulmalta tunsin pari hoitajaa, jotka joutuivat vainajien käsittelijöiksi sairaanhoidon tehtävistä lääkevarastelun ja väärinkäytön takia.
Heitä suojeltiin eikä potkuja annettu, vaikka juttu oli yleisesti koko seudun tiedossa.
Eräs saman sairaalan lääkäreistä oli narkkari ja tuhosi itse itsensä..
Yleensä näitä tapauksia yritetään salata etteivät leviäisi ja pilaisi sairaaloiden ja henkilökunnan mainetta.
Tapauksia on paljon enemmän kuin kansa osaa aavistaakaan.- missä moraalivikaa?
Henkinen ja fyysinenkin kuormitus
hoitotyössä on rankka varsinkin vuorotyöläisillä.
Toka juttu on että siinä ihmiset läpikäy ihiselon koko kaarta
alusta loppuun ja todella rankkoja juttujakin
- mun mielestä jos mtt-hoitajalla oma mielenterveys järkkyy eikö se kerro
inhimillisestä ihmisestä - myöntää että ei ole voinut tai tarvinnut
kasvattaa kovaa kuorta ja paaduttaa itseään.
Omanikäisistä työtovereistani moni on jo kuollut, syöpä- ja aivoverenvuotogdn:lla
nuorehkona, on mennyt myös liikenneonnettomuuksissa.
Tuskaisia on erot, kuin kuolematkin. Aia monet tekevät täyttä työpäivää
oman lääkityksen fyys.sairauden vuoksi.
Sitä paitsi, jos riippuvuuksia on aiemmin syntynyt - eikö koulutus anna näkökulmaa myös oman hyvinvoinnin ylläpitämiseen vaihtoehtoja etsimällä ja löytämällä sitäkin sairautta hoitamalla? - .Siilimuori
missä moraalivikaa? kirjoitti:
Henkinen ja fyysinenkin kuormitus
hoitotyössä on rankka varsinkin vuorotyöläisillä.
Toka juttu on että siinä ihmiset läpikäy ihiselon koko kaarta
alusta loppuun ja todella rankkoja juttujakin
- mun mielestä jos mtt-hoitajalla oma mielenterveys järkkyy eikö se kerro
inhimillisestä ihmisestä - myöntää että ei ole voinut tai tarvinnut
kasvattaa kovaa kuorta ja paaduttaa itseään.
Omanikäisistä työtovereistani moni on jo kuollut, syöpä- ja aivoverenvuotogdn:lla
nuorehkona, on mennyt myös liikenneonnettomuuksissa.
Tuskaisia on erot, kuin kuolematkin. Aia monet tekevät täyttä työpäivää
oman lääkityksen fyys.sairauden vuoksi.
Sitä paitsi, jos riippuvuuksia on aiemmin syntynyt - eikö koulutus anna näkökulmaa myös oman hyvinvoinnin ylläpitämiseen vaihtoehtoja etsimällä ja löytämällä sitäkin sairautta hoitamalla?Suurella sydämmellä ja ymmärryksellä kirjoitat. Onneksi teitä/meitä noinajatteleviakin vielä on.
- näinkinvoikäydä
Se vain on ikävää jos varastavat potilaiden vahvoja kipulääkkeitä. Ei kaikki osaa pitää puoliaan, tulevat vain tuskaisiksi ja levottomiksi.
- rpimshim
Emme tiedä ja onko tarpeenkaan maallikoilla sekään tieto
- eiköhön joka laitoksesa pelaa oma valvonta.
Sen tiedämme että hoitotyössä vaaditaan hyvää fyysistä ja psyykkistäkin kuntoa, että jaksaisi ja selviäisi työn aih. rasituksesta.
Ihmisiä hekin ovat. Työssä joutuu myös kokemaan vainoa ja väkivaltaa, mikä ongelmallista,
koska sekin asia on aina pyritty salaamaanja kieltämään - on nk. oma syy ja moraalivika
- mahdollistaa siten myös joukkovainon ja ihmisten sortamisen ja kiusaamisen/väkivallan.
Ja siitä väkivallan sisällöstä
- on aina ihimisiä jotka uskovat fyysisen väkivallan ja hakkaaamisen tehoon "ongelmien hoitona" - sitäkään en kyllä miksikään hoidoksi nimittäisi että ihmiset on sitten shokissa ja munuaiset pannaan tohjoksi ja paskaksi - kansantaloudellinen raskas tappio sekin. Että mieluummin työn sisällön tutkailua ja työn/työolojen kehittämist kui
moraalivikojen etsimistä lähimmäisist Jakselkaa silti. Pöpipäiksi nimettyinä tai ilman.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1004492- 272385
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1082184- 2002179
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4061903- 1691493
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001269Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321075Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72976Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79850