Onko ADHD-diagnoosi pysyvä?

Ei nimimerkkiä

Kysyn tätä siksi, sillä minulla on ilmeisesti ollut jo kymmenen vuotta sitten keskittymishäiriön diagnoosi lapsena. Ei ollut enää mitään muistikuvaa kyseisestä diagnoosista, mutta tuli asia esille kun kerroin äitilleni, että epäilen kärsiväni siitä ja tämä kertoi, että ainakin ala-asteella jo sain sen diagnoosin.

Olen siis nyt 22v ikäinen ja varasin tuossa työterveyslääkärille ajan. Haen potilaskertomukset tuosta ajasta, mutta toivon kovasti, että saisin apua mahdollisimman pian koska elämäni alkaa murentua käsiini pikkuhiljaa ja alan vaipua kohti masennusta tätä menoa myöten. En oikein kestäisi kovin hyvin 6kk rumbaa jotta voisin edes kokeilla Concertaa.

6

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • add50v

Kyse on neurologisesta asiasta joten tuskin häviää minnekään. Voi tosin lieventyä ja olosuhteista riippuu onko siitä haittaa elämälle.
      2008 julkaistun seurantatutkimuksen mukaan adhd:n häviäminen ei pidä paikkaansa. Se on ja pysyy.

• Ei nimimerkkiä 2

Tiedän tuon, enemmän pohdin sitä, että saanko Concertaa kokeilla kuukauden vaiko kuuden päästä. Nimittäin se rumba on todella rankkaa etenkin huomioiden aikatauluni.

Siis, että mikäli se on nuorena diagnosoitu niin pysyykö se diagnoosin status sellaisenaan paikkaansapitävänä vai joudunko käymään jollain psykiatrilla ym. ennenkuin pääsen neurologille?

• ?????????????
      • Ei nimimerkkiä

Todella huonosti olen pärjännyt. En tiedä mistä "kontrolleista" oikein puhut.

Ravitsemushoidon tutkimustulokset ovat olleet todella hataralla pohjalla ja niistäkin paasaa lähinnä Toloinen joka jatkuvasti viittaa lähestulkoon nollatutkimuksiin ja tekee niiden perusteella erittäin räikeitä väitteitä. Eli kiitos, mutta pärjään varmasti paremmin kun en tyhjennä lompakkoani turhiin ravinteisiin.

• Anonyymi

Kyllä äse häviää kun vetää pään täyteen lääkkeitä, ryyppää pään täyteen viinaa, kaikki nepsyvaivat pitää pystyä parantamaan,ne pilaa vaan elämän

• Anonyymi

Tilasin yli 10v sitten ajan neurologille. Vastaanotto kesti yli tunnin. Tarkoitukseni oli tutkituttaa mahdollinen autistinen oire.
      - Mun diagnoosini ei riitä, sun pitäisi varata professoritason henkilön todistus.

- Pidän oletetun AT-diggeni ja lopetin lekurien rahastuksen siihen paikkaan. Sanoin ja poistuin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      43
      2297
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      242
      2109
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1558
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      144
      1291
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1237
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      139
      1134
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1117
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1019
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      65
      983
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      960
    Aihe