Haluan tietää, millainen ihminen on minun vastakohtani. Mikä on saanut ihmisen keräilemään? Onko se sijaistoiminto jollekin muulle?
Itse haluan kaikesta eroon lyhyen tuttavuuden jälkeen.
Tavarathan ovat elottomia. Miksi kerätä ympärilleen elotonta?
Millainen ihminen on keräilijä?
29
213
Vastaukset
Kaikki eivät kykene antamaan kuoleman-tuomiota rakkaille muistoilleen.
Niin nurkat alkavat täyttymään.
Jos yhden saa poltettua jotenkin, täyttää kaipuu taas mielen.
Tilanteeseen vaaditaan usein pillereitä ja lääkäreitä.
Mitä useampi, sen parempi.
Masennus valtaa niin helposti mielen keräilijöillä.
Hän tuntee olevansa arvoton, ja tehneensä paljon arvotonta.
Ja taas nousee uusi rovio.
Sossun-tätejä ei enää riitä jokaisille tavara-markkinoille..
H.- kiitos moi
Minulla on sellaista tavaraa, joita keräilijät halajavat. Kun myyn niitä, kysyn itseltäni - ja joskus myös heiltä - ylläpidänkö minä heidän riippuvuuttaan. Pitäisikö olla myymättä ettei vaarantaisi heidän talouttaan ja ylläpitäisi heidän addiktiotaan. Myyjänä koen vastuuta myymistäni tavaroista.
Minä en ole näitä haalinut vaan ne ovat joutuneet minulle. Toisaalta en haluaisi heittää kaatopaikallekaan mitään.
En edes tiedä esim. näistä tietokoneisiin liittyvistä laitteista että mitä ovat. Oli emolevyä ja ties mitä levyä. kiitos moi kirjoitti:
Minulla on sellaista tavaraa, joita keräilijät halajavat. Kun myyn niitä, kysyn itseltäni - ja joskus myös heiltä - ylläpidänkö minä heidän riippuvuuttaan. Pitäisikö olla myymättä ettei vaarantaisi heidän talouttaan ja ylläpitäisi heidän addiktiotaan. Myyjänä koen vastuuta myymistäni tavaroista.
Minä en ole näitä haalinut vaan ne ovat joutuneet minulle. Toisaalta en haluaisi heittää kaatopaikallekaan mitään.
En edes tiedä esim. näistä tietokoneisiin liittyvistä laitteista että mitä ovat. Oli emolevyä ja ties mitä levyä."kiitos moi"
"Masennus valtaa niin helposti mielen keräilijöillä.
Hän tuntee olevansa arvoton, ja tehneensä paljon arvotonta."
Ehkä kannattaisi lopettaa tuo keräileminen?
H.- kiitos moi
hunksz kirjoitti:
"kiitos moi"
"Masennus valtaa niin helposti mielen keräilijöillä.
Hän tuntee olevansa arvoton, ja tehneensä paljon arvotonta."
Ehkä kannattaisi lopettaa tuo keräileminen?
H.Yksi suuttui kun vihjasin asiasta.
- ...
kiitos moi kirjoitti:
Yksi suuttui kun vihjasin asiasta.
Noo, rauhallisesti.
Hunkilla addiktiona pitää tietokantaa suoli24 keskustelupalstoistoists ja niihin kirjoitetuista viesteistä- Aika harmiton addkitio, jos vertaa pedofiileihin tai narkkareihin. Tokikin ihan sama riippuvuusoreteyhtyä takana, mutta palon vaarattomassa asiassa ainakin netissä, havaittavissa. Sitähän ei kukaan tiedä, mita po. nimimerrki hommailee muina aikoina, kun netissä päivystäessään.
=DW=
Aikoinaan toisella palstalla oli aloitus jossa kysyttiin mitkä kolme tavaraa valitsisit mukaan, jos muuta ei saisi ottaa.
Jos tuo on helppo valinta, ihminen ei ole keräilijätyyppiä.
Minä en ole.- kiitos moi
Mukaan minne? Hautaanko?
kiitos moi kirjoitti:
Mukaan minne? Hautaanko?
Maanpakoon, evakkoon, talo palaa tai muuten vaan joudut lähtemään pikaisesti kotoasi. Keksi itse lisää vaihtoehtoja.
- kiitos moi
Anceli kirjoitti:
Maanpakoon, evakkoon, talo palaa tai muuten vaan joudut lähtemään pikaisesti kotoasi. Keksi itse lisää vaihtoehtoja.
Lompakko, kännykkä ja viltti, jos olisin alasti muuten.
- ...
Anceli kirjoitti:
Passi, lompakko, kännykkä.
=DW=
- sitroen.
Tahtoopa tuota roinaa kertyä vaikka koetan vastustaa kiusausta. Autotallista kun jonkun 20 v jaloissa joutilaana pyörineen murikan vien kierrätykseen, niin viimeistään ylihuomenna sitä tarvitsisin. Sama kotona. Tuosta saisi sitä ja tuosta tätä ja tuosta tuota. Ja minkähänlainen kasvi se habaneron siemenestä kasvaa? Entä itääkö tammenterho? Ja niin edelleen. Kirjahyllykin on täynnä lukemattomia mielenkiintoisia kirjoja. Ja tietokone sukututkimusta joka on aina kesken vaikka yli 40 tuhatta nimeä on jo...
Olisikohan tämän vian taustalla se, ettei pienenä kotona ollut mitään? Mitä nyt isä joskus pajupillin teki. Ja itse sitten isompana tussareita episkoopin ja ilmakiväärin.
Viimeksi sain kokoelmaani 27.4.1808 ammutun 12 cm:n tykinkuulan...
Ihailen niitä, jotka osaavat panna tarpeettomat roinat kiertoon. - .....
Minulla on liikaa vaatteita ja kirjoja. Molempia hamstraan kaksin käsin.
Vaatteita annan pois tai myyn kirpparilla, kirjoista en voi luopua.- kiitos moi
Kirjoja ei oikein huolita kirpputoreilla. Ei mene kaupaksi edes 50 centillä. Kaikki kirjat myisin tuolla hinnalla, mutta ei.
- sitroen.
kiitos moi kirjoitti:
Kirjoja ei oikein huolita kirpputoreilla. Ei mene kaupaksi edes 50 centillä. Kaikki kirjat myisin tuolla hinnalla, mutta ei.
Jos sinulla on tuolla hintaa myynnissä wanhaa tekniikkaa valottavaa kirjallisuutta niin viivana tulen ostamaan. Tai ehkä historiaakin.
Kaikki ehdolla, ettei minulla kyseistä eeposta ole ja että kirja kiinnostaa minua.
- -..--..-
Köyhien tai itarien vanhempien lapsi.
- eppu2
Eikös se ihminen elänyt keräilytaloudessa muinoin.
Asettui aloilleen vasta, kun keksi maatalouden ja rupesi rajoista tappelemaan.
Itse en keräile joutavia.
Aika ajoin käyn kaappini läpi ja taas lentää roskiin turhat kamat jos niitä on sattunut ylipäätään johonkin tuuppaamaan. - Viaton sivullinen
Kamalasti on tavaraa vieläkin vaikka kirpparia olen pitänyt. Mulla homma pyörii niin että kotoa kannan mökille ja sieltä kaatopaikalle, tai sitten laitan nuotion. Vaikea on luopua mutta iloitsen aina kun kaattikselta kotiin ajelen.
Jotenkin kevyt olo. Vaikeinta on luopua joutavista valokuvista, tämän talven aikana
tsekkaan ne ja tuhoan ylimääräiset.- onko terve harrastus
Ehjiä astioita ja lasitavaraa olen kerännyt
ja antanut nuorille ensikotiinsa muuttajille.
Ja muovikulhoja ja ämpäreitä, niillekin löytyy omistajia varsinkin sieni- ja marja-aikaan täytettyinä metsän tuotteilla.
Vaatetavaraa lahjoittelen kierrätykseen .
Yksi keräilykohde on vanhat perennat ja pensaat pihamaalle, kesä menee maata
kuoputtaessa ja kasvun ihmettä ihastelless - mukava myös vaihtaa ja lahjoitella
kasveja halukkaille viherpeukaloille.
Yhteen aikaan ostelin ja keräsin kaikenlaista joulumusaa kaseteilla.
Kiva kuunnella samalla kun kutoo sukkia ja tumppuja kaikenikäisille
- taidan olla villalankafani, ainakin joka kaupassa missä lankakoreja,
ne on ehdottomasti käytävä katsomassa.
Kaikenlaista keräilyä jotkut pitää ahneutena, mutta mun mielestä siihenkin liittyy toisenlainen aspekti, oppii luovuttamaan ja luopumaan helposti ja kivuttomasti
-tavallaan kai surutyötä sekin. - ,,,,,
onko terve harrastus kirjoitti:
Ehjiä astioita ja lasitavaraa olen kerännyt
ja antanut nuorille ensikotiinsa muuttajille.
Ja muovikulhoja ja ämpäreitä, niillekin löytyy omistajia varsinkin sieni- ja marja-aikaan täytettyinä metsän tuotteilla.
Vaatetavaraa lahjoittelen kierrätykseen .
Yksi keräilykohde on vanhat perennat ja pensaat pihamaalle, kesä menee maata
kuoputtaessa ja kasvun ihmettä ihastelless - mukava myös vaihtaa ja lahjoitella
kasveja halukkaille viherpeukaloille.
Yhteen aikaan ostelin ja keräsin kaikenlaista joulumusaa kaseteilla.
Kiva kuunnella samalla kun kutoo sukkia ja tumppuja kaikenikäisille
- taidan olla villalankafani, ainakin joka kaupassa missä lankakoreja,
ne on ehdottomasti käytävä katsomassa.
Kaikenlaista keräilyä jotkut pitää ahneutena, mutta mun mielestä siihenkin liittyy toisenlainen aspekti, oppii luovuttamaan ja luopumaan helposti ja kivuttomasti
-tavallaan kai surutyötä sekin.Juu...
Lankahyllyt on pakko käydä läpi melkein joka kappareissulla.
- kirppufree
Köyhän lapsuuskodin kompensointia.
Itsellä on paikat pullollaan, ei ole vain viitsityttänyt mennä istumaan johonkin kirpputorin pöytään.
Tosin, en ole koskaan kirpparilla käynytkään. - -+-+-
Ovatkohan suurimpia keräilijöitä pula-ajan lapset.
- ...
Ei ole sijaistoiminto
Tai voi tietenkin olla joilekin, Mun mielesta keräileminekin on niin persoonaan liittyvä asia, ei sitä voi mitenkään "tautiluokitella".
Joo, myönnetään, mä kerailen paljon, kaikenlaista. Ihan varmasti tietoinen, että mun kokoelmat ei tule mun hautaan mun mukaan. On jotakin arvokasta (rahallisesti), ei kovin paljoa. Ei mut putsaamalla kukaan ikinä tule vaurastumaan.
Mun keräilyn peruste on, just, minkä monikin muu ainitsi; ei ollut lapsena tarpeeksi leikkikluja, näin oletan.
Mulla on suurehko kotikirjasto. Noh, kakarana oli luettavaksi kotona vain piplia, katekismus ja Kyösti Kallion muistelokirja. Ai niin, virsikirja myös. Mulla oli lukumeininki päällä ja äkkiä noi oli läpi luettu. Sitten alkoi lainaaminen, naapurit, hikiän kunnankirjasto. Jossain vaiheessa tuli vastaan, kaikki kirjat, mitä lainattavissa oli, ne oli luettu, aloin ostamaan kirjoja. Muutamassa vuodessa mulla oli kirjahyllyssä kattavampi kokoelma sciense fictionia, kuin kunnankirjastossa.
Ja samantyyppistä edelleen, jos kuulen jostain "must" kirjasta, ostan sen suosiolla, ei niitä välttämättä kirjastosta löydä. Mä siis tarkoitan sitä, kaikkea ei löydä kunnankirjastosta, sen verran paljon omakustanteita ja kirjoja, joita ei oteta kirjastojen valikoimiin ollenkaan.
Ja sama asia musassa. Levykokoelma on, ei ehkä häävi, mutta on musaa, jota ei saa kauppaan kävelemällä ostetuksi enää tänä päivänä.
Ja muutakin, ei niistä sen enenpiä.
Mä kerään itselleni. Mua kiehtoo katella kirjastossa kirjojen selkiä ja miettiä, mitä missäkin kirjassa kerrotaan. Ihan sam mevystössä, josks oikein mukava kuunnella jotain levyä ja katella kansia. Seinillä olevat taulut, niitä on kiva katella, mietiskellä, ajatella asioita jne.
Tota muunlaista rompetta nyt kertyy. Ne joko on käytössä tai skipataan menemään. En keräile rikkinäisä jääkaapeja tai putkittelkkareita.
Seuraillit pöndellä naapuria. Se keräilee kaiken mahdollisen romun pihapiiriinsä, Romautojakin parikymmntä. Takapuoli sillä on auki aina, mutta eomuja sille vaan ilmestyy jatkuvasti. Mun mielestä se jotankin koittaa palata sen kautta kymmenent suodet sitteen ollaaseen ikaan, jolloin niillä oli maanviljelystä mettä hommaa, kaivinkonetta ja muuta. Nyt kun ei ole muuta, se kerää sitten romua ympärilleen, että tynitisi ittensä äveriääksi potinviljelijäksi, vaikka tosiasiassa se on pitkäaikaistyötön, konkurssin tehnyt entinen yrittäjä.
Keräilyyn olemassa siis kaikenlaisa perusteluita ja syitä. Kaikki ihan ok, jos keräilijä niistä jotain saa itselleen. Mä saan jotain itselleni kirjastossa istuissani, naapuri romuautoja katsellessaan. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.
=DW= Täällä on yksi tylsä vastakohtasi.
Jos on sulle tavarat elottomia niin eipä ole mulle.
Kodissani ne elävät ihan omaa elämäänsä ja jokaisella on oma tarinansa.
Asia tai esine joka puhuttelee, en luovu siitä.
Lähipiirissäni on elämäni ikäisiä ystäviä ja esineitä, niistä en yleensä halua eroon.
Mitään en varsinaisesti keräile, kaikki vain sattuvat kohdalleni.
Ei keräily mitään sijaistoimintoa ole, se on harrastusta muiden harrastusten joukossa.
Onkohan se jos veisin kirpputorille tavarani ja muuttaisin näin rahaksi sitten rahan keräilyä, rahaakin kannattaa keräillä muuten.
Viime aikoina ovat elämykset muuttuneet tärkeiksi melkein keräilykohteiksi, sitä työntyy paikkoihin, joissa ei ennen kuvitellut käyvänsäkään, vain sen vuoksi, että haluaa kokea jotain uutta.
Joku kertoi keräilevänsä perennoja, sitä minäkin teen ja vaihtelen ystävieni kanssa, monet kasvit ovat olleet tässä pihassa ennen minua ja kait ne tähän jääkin.- Viaton sivullinen
Keräilyä harrastetaan jokapäivä ruokakaupassa. Se on ihmisen ominaisuus.
Miehet metsästää (myös minä) ja naiset keräilee. Minun isä oli keräilijä, huutokaupoista raahasi kotiin jos jonkinmoista tavaraa, äiti ei aina siitä iloinnut.
Minulla isän huutama ikivanha puusoffa, hieno,vanha, pappilan huutokaupasta.
Veli on pahimmastapäästä keräilijä. Keräilijän vikaa on suvussa paljon, vastaavasti
taas äidin hävitysvimma on myöskin periytynyt. Rajua on touhu ollut meidän
perheessä.- minkäs teet
Veljeni maapaikka muistuttaa kaatopaikkaa, jos hän vie kuorman kaatopaikalle nii tuo sieltä kuorman jotain muuta, loputon kierre jatkuu jatkuu
- .pirkko
minkäs teet kirjoitti:
Veljeni maapaikka muistuttaa kaatopaikkaa, jos hän vie kuorman kaatopaikalle nii tuo sieltä kuorman jotain muuta, loputon kierre jatkuu jatkuu
Onko veljelläsi oma yksityinen kaatis.
Meidän paikkakunnalla on kotiinkanto kielletty.
- .Siilimuori
Mitä vähempi, sen parempi. Vain tarpeellinen itä ilman ei tule toimeen on ok. Ainoa mikä harmittaa et en ole säästänyt esimerkiksi lasten ensimmäisiä kenkiä tms, kaikki on mennyt kierrätyksenä eteenpäin.
- Viaton sivullinen
Minä olen tullut sekä isään että äitiin. Ensin kerään sitten myyn pois.
Kukaan mun sisarista ei tee tätä. Veli kyllä kehuskelee miten on jotain aarteistaan myynyt, miten joku harvinaisuus on hänen kokoelmistaan löytynyt.
Minulla olisi pitänyt aina olla osto ja myyntiliike. - Viaton sivullinen
Mulla on niin syvällä tuo keräily, etten voi mennä takuuseen, ettenkö joskus
rääsyt päällä istuisi kadunkulmassa, muki ojossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422561Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101888Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 661264
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171228TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161088Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070- 71933
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924