Mustelma rinnassa ja sen alla patti

Huolissaan

Löysin itseltäni patin rinnasta suunnilleen samasta kohdin missä minulla on jo parantumassa oleva mustelma. Voiko tuollainen kova isku rintaan aiheuttaa jonkinlaisen kudosvaurion mistä tuo patti on saanut alkunsa. Mietin koko ajan että onko se patti ollenkaan yhdeydessä siihen mustelmaan. Mutta aivan samassa kohdin ne ainakin ovat. Oikea rinta on myös erittäin kosketusarka.

3

6783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjkhg

Kysy lääkäriltä :)

• Mustelma ja patti

Saattaa olla rintalihaksen sisäinen verenvuoto. Tullut iskusta tai kovasta yskimisestä. Kohdassa voi olla mustelma ja myöhemmin kudokseen voi tulla patti. Patti on "veripussi", johon veri on valunut kudoksen sisällä. Patti voi tulla alemmaksikin ja eri kohtaan, koska veri valuu kudoksessa alaspäin painovoiman vaikutuksesta,

Itselläni oli sellainen kuukausi sitten. Menin päivystykseen yöllä tulleen rintakivun takia, joka oli lähellä sydäntä. Kohdassa oli mustelma. Otettiin sydänfilmi, kaikki ok. Myöhemmin vähän alemmaksi kylkikaaren reunaan ilmestyi iso patti, joka tutkittiin ultralla. Diagnoosi: rintalihaksen sisäinen verenvuoto, joka oli tullut kovasta yskimisestä (olin ollut flunssassa). Parin viikon lepo, kielto käyttää verta ohentavia lääkkeitä, ja veri absorboituisi (oli vuotanut kuulemma kahvikupillisen verran) itsestään kudoksesta pois.

• Pattirinta

Onko selvinnyt minä sinulla oli?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2713
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2654
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      40
      1203
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe