Löysin itseltäni patin rinnasta suunnilleen samasta kohdin missä minulla on jo parantumassa oleva mustelma. Voiko tuollainen kova isku rintaan aiheuttaa jonkinlaisen kudosvaurion mistä tuo patti on saanut alkunsa. Mietin koko ajan että onko se patti ollenkaan yhdeydessä siihen mustelmaan. Mutta aivan samassa kohdin ne ainakin ovat. Oikea rinta on myös erittäin kosketusarka.
Mustelma rinnassa ja sen alla patti
3
6783
Vastaukset
- jjkhg
Kysy lääkäriltä :)
- Mustelma ja patti
Saattaa olla rintalihaksen sisäinen verenvuoto. Tullut iskusta tai kovasta yskimisestä. Kohdassa voi olla mustelma ja myöhemmin kudokseen voi tulla patti. Patti on "veripussi", johon veri on valunut kudoksen sisällä. Patti voi tulla alemmaksikin ja eri kohtaan, koska veri valuu kudoksessa alaspäin painovoiman vaikutuksesta,
Itselläni oli sellainen kuukausi sitten. Menin päivystykseen yöllä tulleen rintakivun takia, joka oli lähellä sydäntä. Kohdassa oli mustelma. Otettiin sydänfilmi, kaikki ok. Myöhemmin vähän alemmaksi kylkikaaren reunaan ilmestyi iso patti, joka tutkittiin ultralla. Diagnoosi: rintalihaksen sisäinen verenvuoto, joka oli tullut kovasta yskimisestä (olin ollut flunssassa). Parin viikon lepo, kielto käyttää verta ohentavia lääkkeitä, ja veri absorboituisi (oli vuotanut kuulemma kahvikupillisen verran) itsestään kudoksesta pois. - Pattirinta
Onko selvinnyt minä sinulla oli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692713
- 632654
- 681792
- 241617
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 401203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197