Mustelma rinnassa ja sen alla patti

Huolissaan

Löysin itseltäni patin rinnasta suunnilleen samasta kohdin missä minulla on jo parantumassa oleva mustelma. Voiko tuollainen kova isku rintaan aiheuttaa jonkinlaisen kudosvaurion mistä tuo patti on saanut alkunsa. Mietin koko ajan että onko se patti ollenkaan yhdeydessä siihen mustelmaan. Mutta aivan samassa kohdin ne ainakin ovat. Oikea rinta on myös erittäin kosketusarka.

3

6871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjkhg

Kysy lääkäriltä :)

• Mustelma ja patti

Saattaa olla rintalihaksen sisäinen verenvuoto. Tullut iskusta tai kovasta yskimisestä. Kohdassa voi olla mustelma ja myöhemmin kudokseen voi tulla patti. Patti on "veripussi", johon veri on valunut kudoksen sisällä. Patti voi tulla alemmaksikin ja eri kohtaan, koska veri valuu kudoksessa alaspäin painovoiman vaikutuksesta,

Itselläni oli sellainen kuukausi sitten. Menin päivystykseen yöllä tulleen rintakivun takia, joka oli lähellä sydäntä. Kohdassa oli mustelma. Otettiin sydänfilmi, kaikki ok. Myöhemmin vähän alemmaksi kylkikaaren reunaan ilmestyi iso patti, joka tutkittiin ultralla. Diagnoosi: rintalihaksen sisäinen verenvuoto, joka oli tullut kovasta yskimisestä (olin ollut flunssassa). Parin viikon lepo, kielto käyttää verta ohentavia lääkkeitä, ja veri absorboituisi (oli vuotanut kuulemma kahvikupillisen verran) itsestään kudoksesta pois.

• Pattirinta

Onko selvinnyt minä sinulla oli?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3201
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57