Vietnamin viisumi kentältä

Pirjo

Pitäisi lähteä kahden viikon päästä lentäen Vietnamiin Ho Chi Minhiin. Uuden passin saan vasta nyt ja pelkään, ettei tässä ajassa varmuudella ehdi saada viisumia Ruotsin lähetystöstä. Eli uskaltaako lähteä luottaen siihen, että lentokentältä viisumi heltiää rahalla kohtuullisessa ajassa? Onko kellään kokemusta?

8

1350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hotsimin

      Tuota tuota mistähän kentältä ajattelit tuota viisumia yrittää. Aattelin vaan kun olen itekkin
      tuonne maahan menossa kohtapuoleen. Tukholmasta
      hommattuna visa maksaa 55 euroa,mites kenttä viisumin hinta ois?

      • Pirjo

        Ho Chi Minhin kentältä pitäisi yrittää (Saigon). Luulen, että se on siellä kalliimpi, muttä tässä ei nyt hinta ratkaise. Oleellista on ettei passini kuppaa jossain Tukholmassa lähtöpäivänä.


      • Nam
        Pirjo kirjoitti:

        Ho Chi Minhin kentältä pitäisi yrittää (Saigon). Luulen, että se on siellä kalliimpi, muttä tässä ei nyt hinta ratkaise. Oleellista on ettei passini kuppaa jossain Tukholmassa lähtöpäivänä.

        Olen ollut Vietanamissa kaksi kertaa ja en ole ikinä kuullutkaan, että siellä olisi joku "visa on arrival" käytäntö. Itse olen hoitanut viisumin aina etukäteen. Ymmärtääksi maahan ei ole mitään menemistä,jos viisumi ei ole kunnossa. Vietnam on entinen kommunistimaa ja se näkyy rajalla kaikessa mahdollisessa...siellä ei selityksiä kuunnella ja kohtelu on jotakuinkin tylyä ja jäykkää.


      • Nam
        Pirjo kirjoitti:

        Ho Chi Minhin kentältä pitäisi yrittää (Saigon). Luulen, että se on siellä kalliimpi, muttä tässä ei nyt hinta ratkaise. Oleellista on ettei passini kuppaa jossain Tukholmassa lähtöpäivänä.

        Jäi vielä vaivaamaan, että mistä olet kuullut/lukenut, että viisumin saa kentältä? Nämä viisumiasiat kannattaa aina varmistaa ko. maan suurlähetystöstä eikä luottaa mihinkään oppaisiin saati kuulopuheisiin.


      • kivirta
        Nam kirjoitti:

        Jäi vielä vaivaamaan, että mistä olet kuullut/lukenut, että viisumin saa kentältä? Nämä viisumiasiat kannattaa aina varmistaa ko. maan suurlähetystöstä eikä luottaa mihinkään oppaisiin saati kuulopuheisiin.

        "Visa on arrival" on mahdollista myös Vietnamissa. Sun pitää ensin ottaa yhteys johonkin paikalliseen Tourist Officeen(esim Sinh Cafe löytyy netistä). Ne hoitaa paperihommat valmiiksi ja sitten kentällä menet tiskille missä lukee "Visa on arrival".
        Olen kaksi kertaa tilannu viisumit Tukholmasta kirjatulla kirjeellä ja niissä on mennyt n. 6-7 työpäivää eli yllättävän nopeasti.
        Se on totta että kentällä, etenkin HCMC:ssa, "palvelu" on aika jäykkää ja sotilallista. Ei tee hirveesti mieli alkaa pilailemaan virkailijoiden kustannuksella. Ha Noissa on paljon parempi palvelu kentällä.
        Ilman viisumia ei kannata yrittää maahan, koska pahimmillaan voit joutua odottamaan sitä parikin päivää lentokentällä...

        Mutta pidä hauskaa, Vietnam on hieno paikka!


      • suosittele välttämättä
        kivirta kirjoitti:

        "Visa on arrival" on mahdollista myös Vietnamissa. Sun pitää ensin ottaa yhteys johonkin paikalliseen Tourist Officeen(esim Sinh Cafe löytyy netistä). Ne hoitaa paperihommat valmiiksi ja sitten kentällä menet tiskille missä lukee "Visa on arrival".
        Olen kaksi kertaa tilannu viisumit Tukholmasta kirjatulla kirjeellä ja niissä on mennyt n. 6-7 työpäivää eli yllättävän nopeasti.
        Se on totta että kentällä, etenkin HCMC:ssa, "palvelu" on aika jäykkää ja sotilallista. Ei tee hirveesti mieli alkaa pilailemaan virkailijoiden kustannuksella. Ha Noissa on paljon parempi palvelu kentällä.
        Ilman viisumia ei kannata yrittää maahan, koska pahimmillaan voit joutua odottamaan sitä parikin päivää lentokentällä...

        Mutta pidä hauskaa, Vietnam on hieno paikka!

        Itsekin luin aikoinaan, että viisumi on mahdollista saada saapuessa ja vaatii tosiaan etukäteen järjestelyjä. Mutta muuten viisumi tulee suhteellisen nopeasti Tukholmasta. Ja en voi muuta kuin yhtyä edellisiin kirjoittajiin, että rajalla kohtelu on todellakin tylyä. Kaikkien papereiden ja päivämäärien pitää täsmätä, myös maassaolo päivienlukumäärä pitää olla oikein laskettu, muuten passintarkastaja alkaa urputtamaan. Itse laskin mielestäni päivät oikein, mutta siltikään ei miellyttänyt. Viisumin voimassaoloa oli muutenkin muutettu koska olivat kirjoittaneet voimassaoloajan aluksi väärin Tukholmassa. Onneksi lähetystössä olivat korjauskohtaan lyöneet virallisen leiman, niin ei tarvinnut selitellä, etten itse ole sitä muuttanut.


      • Asuja
        Pirjo kirjoitti:

        Ho Chi Minhin kentältä pitäisi yrittää (Saigon). Luulen, että se on siellä kalliimpi, muttä tässä ei nyt hinta ratkaise. Oleellista on ettei passini kuppaa jossain Tukholmassa lähtöpäivänä.

        Moi,

        Ei onnistu kentalta, ainakaan virallista tieta. Lahjomalla voisi yrittaa, mutta en kehota kokeilemaan. Lisaksi siita voi joutua viela suurempaan liemeen kuin viisumitta saapumisesta. Noin yleisesti ottaen neuvoisin olemaan leikkimatta Vietnamin Immgration-porukan kanssa. Saattaa joutua pidemmaksikin aikaa miettimaan mita tuli tehtya, eika valttamatta saa edes sita yhta puhelua asianajajalle tai lahetystoon.

        Jos ei viisumin hakeminen onnistu ennen lahtoa, niin parasta olisi, jos voisit matkalla pysahtya jossain kaupungissa, jossa on Vietnamin suurlahetysto. Esim. Hong Kongissa viisumin saa paivassa (maksaa vahan extraa, en muista kuinka paljon), eli passi aamulla sisaan ja illalla pois. Uskoisin saman onnistuvan esim Bangkokissa, tai mika nyt sitten mahtaisikaan katevasti sattua matkan varrelle.


    • crisu

      Haista paska...Suomi woitti kisat viisuissa ja jätkä valittaa aiwan omia wiisuja siis turpa kiinni ja weä käteen homo...Älä itke mitä rahalla ei saa wiisuja ei weetä rahalla wään taidolla...HOMO!!!!!!!!!!!!!!!!Terwetuloa KIERINKIIN:::::::.........

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2988
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1900
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1572
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1360
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      78
      1231
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      263
      1172
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      971
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      831
    Aihe