Kyseessä siis corsa 1.4i Kat -90. Syöpi öljyä aika lailla, mutta ei valuta alleen. Mikähän olisi sellainen vakiopaikka, mistä kannattaisi aloittaa korjaustoimet? Ongelmana on myös, ettei oikein lähde lämpimänä käyntiin. Liittyvätkö asiat toisiinsa?
Corsa syö öljyä
7
2181
Vastaukset
- vinkkiä
Muistaakseni Opelin hyväksymä yläraja bensamoottorien öljynkulutukselle on 0,7 dl/1 000 km. Todennäköisin öljyn haihtumiskohta on kuluneet venttiilinvarren tiivisteet.
- vinkkiä lisää
Ajossa edelleen Astra vm.-97 1.6 16v ja samanlainen oireyhtymä oli myös siinä. Korjaushetkellä oli ajettu n.75000, ja 10000 öljynvaihtovälillä meni lisäöljyä 4l mutta venttiilivarsien tiivistämisellä moottorista tuli "pullo" sama vaihtoväli eikä lisäystä tarvitse tehdä. Asentaja (ex-merkkiasentaja) mainitsi että tarvikemallin tiivistekumit on paremmat kuin alkuperäisvaraosat?!
Jos ajat moottorin lämpimäksi ja pysäytät vähäksiaikaa n.10-15min. ja starttaat uudelleen sinisestä savusta voi päätellä kyseisen vian. - jansku
vinkkiä lisää kirjoitti:
Ajossa edelleen Astra vm.-97 1.6 16v ja samanlainen oireyhtymä oli myös siinä. Korjaushetkellä oli ajettu n.75000, ja 10000 öljynvaihtovälillä meni lisäöljyä 4l mutta venttiilivarsien tiivistämisellä moottorista tuli "pullo" sama vaihtoväli eikä lisäystä tarvitse tehdä. Asentaja (ex-merkkiasentaja) mainitsi että tarvikemallin tiivistekumit on paremmat kuin alkuperäisvaraosat?!
Jos ajat moottorin lämpimäksi ja pysäytät vähäksiaikaa n.10-15min. ja starttaat uudelleen sinisestä savusta voi päätellä kyseisen vian.Vectrassa 2.0 ,80t ajetussa sama juttu. 1 litra ja 3000km. Paljonko kyseinen remontti maksaa
- Astralla ajelija
jansku kirjoitti:
Vectrassa 2.0 ,80t ajetussa sama juttu. 1 litra ja 3000km. Paljonko kyseinen remontti maksaa
Itselläni vei Astra suurinpiirtein saman verran öljyä. Auto oli silloin 90 tkm ajettu. Kaikki 16 venttiilivarren kumia oli irti (moottori siis X20XEV).
Korjaukseen oli kaksi tapaa:
Kansi paikallaan. Jotkut korjaamot eivät suostu vaihtamaan kumeja kansi paikallaan, koska eivät voi taata että kumit tulevat pysymään paikallaan. Hinta näin tehtynä olisi ollut noin 250 euroa.
Kansi irroittamalla. Näin tehtynä homma on reilusti kalliimpi koska kansi lähetetään koneistamolle jossa he laittavat kumit kiinni kierteillä ja liimalla. Samalla kaikki karsta voidaan putsata venttiileistä ja kannen sisältä. Hintaa tälle ratkaisulle kertyy noin 1000 euroa.
Itse valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon. Tosin siihen vaikutti se että olin juuri hankkinut auton ja liike mistä ostin auton maksoi korjauskulut.
- Samanlaine paska itelläkin
Konehuone on kuin huoltoaseman rasvamonttu ja siis öljyä joka paikassa mutta ei varsinaista vuotokohtaa. Vasta 304 000 km ajettu eikä isompia remontteja. Itse ajettu jo 130 000 km ja kyllä kolkattaa kylmänä aika rumasti jo...
- Pete
Taas näitä paskanjauhajia riittää.
Taitaa oma homopersees syödä sitä öljyä !- joskus
laittanu ruokaan oliiviöljä, oonks mäki homoperse?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823347
- 532490
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa5082357- 352251
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi122224Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313362210- 1371959
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne171838- 311805
- 1391615