Opiskelen nyt aikuiskoulutuksessa ammattioppilaitoksessa ja täytän keväällä 25v. Olen saanut tähän asti normi opintotuen mutta jäin äitiyslomalle joten opinnot ovat keskeytettynä ensi syksyyn asti. Mietin kannattaisiko minun irtisanoutua kyseisestä koulusta että voisin saada tyttömyysetuutta menemällä toiseen kouluun opiskelemaan samaa alaa? Tai voisin hakea kyllä uudelleen samaan kouluun. Jos hakisin nyt vasta kyseiseen kouluun opiskelemaan, minulle myönnettäisiin tuo työttömyys etuudella opiskelu ja se rahahan on paljon suurempi kun normi opintotuki. Onko kellään kokemusta tämmöisestä? Vaihtaisin samalla suuntautumistani lapsiin ja nuoriin kun en koe toista suuntautumisvaihtoehtoa itselle sopivaksi. Toivottavasti tästä sai jotain selvää.
opintotuen vaihtaminen tyttömyysetuudella opiskeluun
5
154
Vastaukset
- jijn
Kannattaahan sitä kokeilla, mut ei työkkäri tuosta vaan ilman kunnon perustelja myönnä sitä työmarkkinatukee siihen :)
- niineiaina
Työttömyysetuudella opiskelu ei ole mikään subjektiivinen oikeus, jonka ilman muuta saa. En laskisi sen varaan.
Opiskele nyt vain nopeasti jo aloittamasi opinnot valmiiksi. - kanaarinalle
Epäilen, että siinä täytyy olla jotain ehtoja, muutenhan kaikki vaihtaisi.
- voi sentään
Työttömyysturvalla opiskelu on tarkoitettu reitiksi pois työttömyydestä. Tuskin saisit etuutta, jos perustelusi olisi, että saisit paremmat tuet kuin aiemmin. Ikävä juttu kannaltasi, mutta näin arvelen että kävisi.
- Nnkknnkkn
Kyllä opiskelut voi olla jo aloitettu ja kesken ennen työttömäksi jääntiä ja silloin tukea saa. Lue työkkärin sivuilta ohje.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019