Kiertoliittymä

Perus Pena

Kertokee joku viisaampi tyhmemmälle,että mikä idea oli rakentaa tuo niiralan kiertoliittymä?

37

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En päätä hakkaa

      Siinä rahaa palo. KOSKA aina kunnassa pitää rahaa mennä tietyn verran per kalenterivuosi. Nyt sitten huomattiin miten tierakentamisessa on jäänyt rahaa yli! NO rakennetaan liikenneympyrä! JOSSA ei ole liikennettä kun suoraan ja sekä yhdestä suunnasta vasen tai oikea!

      HUH huh.... Mitkä ne suuret liikennemäärät viestikadulta on? Mikä siellä kasvaa?

    • ihan fiksua

      Viestikadulle on tähän mennessä rakentunut jo kolme toimistokompleksia ja suunnitteilla on vielä mikrotekniaa korkeampi tornitalo kadun päähän. Liikennemäärät voi siis kasvaa niin, ettei tavallinen liikennevaloton risteys ole toimiva valinta kun Viestikadulta pääsee huonosti ruuhka-aikaan liikenteen sekaan.

      Joten parempi valinta ehdottomasti tuo kiertoliittymä kuin taas yhdet liikennevalot punaiseen aaltoon lisää.

    • paskamainen risteys

      Jos kerran ylimääräistä tienrakennusrahaa olisi ollut niin tärkeämpää olisi ollut rakentaa kiertoliittymä Saaristokaupungin / Petosen Valintatalon risteykseen. Laittaisivat edes kolmion jostain suunnasta tulijoille...

    • ......

      Kyse oli siitä, että Viestikadulta ei käytännössä päässyt pois ruuhka-aikaan. Siellä on jokunen työpaikka ja jatkossa vaan enemmän.

    • 9+12

      Mutta edelleen sinne viestikadulle on kärkikolmio ja viestikadulta tulevat väistävät kiertoliittymässä ajavia.

      Kohta huomataan, että ei tämä toimi ja siihen rakennetaan liikennevalot.

      Siihen pitäisi saada moottoritien eritasoliittymä.

      • siililäinen

        Ainahan kiertoliittymässä ajavia väistetään, ootko noin pölhö.


    • Viestikadun kulkija

      Kiertoliittymä toimii ja on erittäin tervetullut. Viestikadulla typaikat lisääntyvät ja uutta parkkitaloa rakennetaan. Kerrankin kaupunki käytti rahat tuottavasti ja panosti liikenneturvallisuuteen siellä missä kuuluukin. Ko. risteyksen kautta kulkee myös runsas joukko fillaristeja yliopistolle. Heidänkin asemansa parani.

      • 16+1

        Toimii jos toimii....


    • Kiittäkää herraa

      Liito-orava on meidän herramme. Etelä-Kuopiossa meni jokin rakennus suunnitelma puihin, liito-oravan tai jonkin noron vuoksi.
      Näillä säästyneillä rahoilla saatiin kiertoliittymä tehtyä.

      • no ollap

        hyvin se liittymä toimii niikuin kiertoliittymät yleensäkin.liikenne pääsee tasaisesti joka suunnalta jatkamaan.kolhun sattuessa nopeudet ja vauriot ovat pienet,ja syyllisyys selviää kertavilkaisulla.savolaisjunteille se vaan on mahdoton hahmotettava.punainen valo on ainut minkä se tikapuuhermosto oivaltaa.sääli...


    • ammattiautoilija

      Niiralankadun-Viestikadun kiertoliittymä tuli tosi tarpeeseen. Liikennemäärät Viestikadun suuntaan lisääntyvät koko ajan työpaikkojen määrän kasvaessa Viestikadulla, ja Viestikadulla on mm. Kallaveden Työterveyshuolto ja muita paikkoja, joihin on vilkasta asiakasliikennettä.
      Se Valintatalon kiertoliittymä tulee käsittääkseni seuraavaksi. Että no hätä!

    • Perus Pena

      Ok. Enpä tullut ajatelleeksi tuota Viestikadun kasvavaa liikennettä. Siinä tapauksessa kiertoliitymä on kyllä tarpeellinen. Liikennevalot olisi ollut katastrofi!

      • utopioita

        Mahtaakohan se viestikadun toive kasvavasta liikenteestä olla yhtä turha kuin Suomen työvoimapula...
        Kiinassakin ovat toivoneet liikenteen kasvua ja rakentaneet kiertoliittymien ympärille jo useita valtavia aavekaupunkeja joissa ei asu ketään eikä työskentele yhtään firmaa.
        Tässäkin videossa esitellään aavekaupunki jossa on 64 miljoonaa tyhjää asuntoa, eiköhän Suomen pitäisi tässäkin asiassa olla maailman ykkönen:
        http://www.youtube.com/watch?v=wm7rOKT151Y


      • Kasvaa.....
        utopioita kirjoitti:

        Mahtaakohan se viestikadun toive kasvavasta liikenteestä olla yhtä turha kuin Suomen työvoimapula...
        Kiinassakin ovat toivoneet liikenteen kasvua ja rakentaneet kiertoliittymien ympärille jo useita valtavia aavekaupunkeja joissa ei asu ketään eikä työskentele yhtään firmaa.
        Tässäkin videossa esitellään aavekaupunki jossa on 64 miljoonaa tyhjää asuntoa, eiköhän Suomen pitäisi tässäkin asiassa olla maailman ykkönen:
        http://www.youtube.com/watch?v=wm7rOKT151Y

        Viestikadun liikenne kasvaa melkoisesti aivan lähivuosina. Kadun päähän rakennetaan isoja kiinteistöjä. Lisäksi on muistettava, että sen kadun varrella sijaitsee ulosottovirasto. Näin laman aikana sinne on asiaa entistä useammalla ihmisellä.


      • hehehehee
        Kasvaa..... kirjoitti:

        Viestikadun liikenne kasvaa melkoisesti aivan lähivuosina. Kadun päähän rakennetaan isoja kiinteistöjä. Lisäksi on muistettava, että sen kadun varrella sijaitsee ulosottovirasto. Näin laman aikana sinne on asiaa entistä useammalla ihmisellä.

        "Kadun päähän rakennetaan isoja kiinteistöjä."

        Mihin ne mahtuu. Taitaa kadun päähän tulla yksi tönö jos tulee.


      • you are dreamer
        Kasvaa..... kirjoitti:

        Viestikadun liikenne kasvaa melkoisesti aivan lähivuosina. Kadun päähän rakennetaan isoja kiinteistöjä. Lisäksi on muistettava, että sen kadun varrella sijaitsee ulosottovirasto. Näin laman aikana sinne on asiaa entistä useammalla ihmisellä.

        joo ja varmaan työvoimapulakin tulee ihan lähivuosina, senhän on pitänyt tulla lähivuosina jo ainakin 20 vuotta...


    • uussaw

      Helvetisti parempi laittaa kiertoliittymiä kuin uusia liikennevaloja, joita niitäkin täytyy rakentaa, jotta saataisiin urbaania fiilistä maakuntakaupunkiimme. Ja päällä ne pidetään tietty yötäpäivää, ettei vaan olisi turhaan laitettu. Ja sellaisella liikennevalo-ohjauksella, että saadaan sekä ruuhkat, ETTÄ vaaratilanteet maksimoitua.

      Puijonkadun ja asemakadun risteyksessä esimerkiksi aivan tahallinen ansa tehty jalankulkijoille. Samalla sekunnilla kun heiltä vaihtuu ylityksen toiselle puolelle punainen, vaihtuu vasemmalle kääntyville autoilijoille vihreä. Jos jalankulkija ei kyttää koko ajan valoa tai on hitaampi ylittämään, niin alle jää. Ellei autoilija sitten jarruta.

      Sekä turvallisempaa, että nopeampaa olisi tuossakin risteyksessä ihan ilman valoja. Mutta ei niin stadilaista, mikä onkin se tärkein arvo kaupunki- ja liikennesuunnittelijoillemme.

    • TURHAAAAAAA

      Kiertoliittymän tarkoitus on näyttää , kuinka niihin ajetaan ja kuinka niistä poistutaan.
      Jos kyseiseen liittymään laitetaan poliisipartio joka sakottaisi kaikki jotka poistuvat kiertoliittymästä käyttämättä vilkkua , niin luulen että sakotettavat pitäisi ohjata vaikka Puijon monttuun saamaan sakkonsa.
      Eivät millään mahtuisi Niiralankadun varteen.
      Jos liittymästä poistuu 100 autoa , niin yli puolet ei osaa käyttää vilkkua.
      Kaikki tuosta virheestä Kuopiossa sakon saaneet , ilmottautukaa.

      • hehe1

        Siinä kun joku viestikadulla korvausta menetetystä vapaa-ajasta saava ei niin penaalin terävin kynä jää puoleksi tunniksi ihmettemään miten liikenneympyrässä ajetaan.


      • Uskallusta copit

        Onko nyt ymmärrettävä , että Kuopiossa ei ole vielä sakotettu ketää , joka poistuu kiertoliittymästä ilman vilkkua. Kai se silloin on kaikille sallittua. Tänäänkin ihailin kun paikallisbussi ja kuorma-auto poistuivat liittymästä ilman vilkkua. Mitä isot edellä sitä pienet perässä.


      • It's YOU
        Uskallusta copit kirjoitti:

        Onko nyt ymmärrettävä , että Kuopiossa ei ole vielä sakotettu ketää , joka poistuu kiertoliittymästä ilman vilkkua. Kai se silloin on kaikille sallittua. Tänäänkin ihailin kun paikallisbussi ja kuorma-auto poistuivat liittymästä ilman vilkkua. Mitä isot edellä sitä pienet perässä.

        sehän ei kelpaa selitykseksi että kun nuo muutkin niin minäkin. Tehköön muut mitä tahansa tai olkoot tekemättä mutta jokainen vastaa vain omasta toiminnastaan.


    • blining

      vilkuttaminen on ...omojen hommaa. ajan beeämweellä enkä vilkuttele. olen menestyjä ja fyrkkaa on päällä!!!

    • AriP

      475 audia, mersua ja bemaria on kadun päässä tornitaloissa joten pakkohan niiden on päästä tuhatta ja sataa sieltä myös pois. Ei ole varmaan koskaan rakennettu missään kiertoliittymää näin pienelle liikennemäärälle!

      • 409itrlekt

        Tilanne oli vaan oikeasti se, että sieltä ei päässyt ruuhka-aikaan pois. Pakko siihen oli jotain keksiä ja sinnehän on kaavailtu muutenkin lisääntyviä liikennemääriä.


    • Pääpyörällää

      Kiertoliittymässä maankäyttö on pienempi kuin tavallisessa risteyksessä. Paremminhan siinä liikennekin sujuu, ilman turhia odotteluna.

    • SavolainenEiJuntti

      Päivittäin ajelen Viestikadulle ja sieltä pois, ja joka kerta siinä liittymässä kohtaa näitä savolaisjuntteja jotka eivät ymmärrä kiertoliittymän sääntöjä. Vilkutetaan miten sattuu, joko tultaessa liittymään tai ei ollenkaan. Jotkut sentään osaavat oikein eli pois lähdettäessä.

      Vaan varsinaisia sankareita ovat nämä jotka eivät ymmärrä koko kiertoliittymän olemassaoloa. Niiralankatua pitkin ajetaan suoraan, vissiin ihmetellään vaan että mikäs ihmeen shikaani tässä on. Ei huomata että itsellä on kärkikolmio, ja niitä liittymässä jo olevia pitäisi väistää. Olen kerran jos toisenkin Viestikadulta KYSille päin lähtiessä joutunut jarruttelemaan kun kaupungin suunnasta tulla kouhotetaan kuin Euroopan omistaja.

      • Itselleni_tuttu

        Se on niin uusi idea täällä, paikalliset eivät ole kai autokoulussakaan päässeet testailemaan.


      • iejekejd

        Heh, tulee mieleen aika n. 10 vuotta sitten, kun ikkunani alle Hervannassa tuli liikenneympyrä. Pitkään kolisi pelti lähes päivittäin.


      • SavolainenEiJuntti

        Ja taas sama eilen; lähdin Viestikadulta ajaen kiertoliittymässä, tarkoituksena poistua KYSille päin. Keskustasta päin tullut punainen A-mersu ajoi ihan keulani eteen, oli pakko jarruttaa ettei kolahda. Kuski näytti hämmästyneeltä, mitä ilmeisimmin ajatteli että kyllähän tätä Niiralankatua saa ajaa etuajo-oikeutetusti ihan niinkuin aina ennenkin. Että tähän on vain ihan huvin vuoksi tämmöinen jännä ympyräjuttu rakennettu.

        Huoh....


    • Ymmyrkäinen

      Kiertoliittymä on hyvä, kunhan opettelee siinä ajamaan. Kannattaa opetella samalla vilkun oikea käyttö ympyrässä, niin liikenne sujuvoituu.

    • liikenneympyräOnHyvä

      Pirtinportin Valintatalon risteyksessä liikenneympyrä helpotti paljon ajamista varsinkin ruuhka-aikana, mielestäni erittäin hyvä parannus!
      Vilkkua saisi tosiaan näyttää silloin kun on poistumassa ympyrästä niin sujuvoittaisi liikennettä vielä lisää, ympyrään tulijahan on väistämisvelvollinen ja jos ympyrästä poistuja ei näytä vilkkua vaikka poistuu niin tulija joutuu turhaan odottamaan kun on oletettava että se jatkaa ympyrässä ajamista.
      Itse muutin tänne paikkakunnalta jossa oli liikenneympyrä jo 1992 ajokorttia ajaessani joten se on tuttu asia mulle.

    • Anonyymi

      Onko prisman kohdalla olevissa liikennevaloissa mitään logiikkaa? Miksi Kuopiossa yleensäkin on niin paljon liikennevaloja?

      • Anonyymi

        Kuopion liikennevaloissa ei ole mitään logikkaa. Valojen säätäjät eivät osaa tai eivät autoile Kuopiossa. Kehä mikä alkaa inkilämäen tb: n kohdalta ja päättyy musiikkikeskukselle on pääväylä. Ajakaapa se läpi ja laskekaa monta kertaa joutuu valoihin. Motarilta jos tulee yksikin auto niin koko letka punaisiin. Savarin mukaan valoista piti tulla adaptiiviset mutta ei ole vissiin edennyt homma.


    • Anonyymi

      Seuraavaks rakennettaan kiero korkkiruuviliittymä, onnee sen keksimisseen mitenkä se toemii, myökää ee tiijetä!

    • Anonyymi

      No nythän myö keksittin oiekeen tyypillinen suomalaenen liittymä: Kieltoliittymä!

      • Anonyymi

        Kieltoliittymä, et kyllä sua kiäntyä tässä risteöksessä minnekkään suuntaan, perruuta poekkeen siitä niinku olis jo!


    • Anonyymi

      Joo joo 🥱

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

      Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      108
      10732
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      250
      4623
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      176
      4003
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

      No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      175
      3490
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

      https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      75
      3305
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

      tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      78
      3107
    7. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

      Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      35
      2974
    8. Ikävä sinua mies

      Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      27
      2510
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

      Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      65
      1786
    10. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

      Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      176
      1599
    Aihe