Miten eroon mustasukkaisuudesta?

Lievä itseinho

Uusi lupaava suhde naisen kanssa. Naisen, jonka oikeasti haluan. Minusta vain tuntuu, että minulla on joku hiton mustasukkaisuusgeeni. Järkikin sanoo, että siihen ei ole syytä mutta siltikin se hiipii kun on tyttöjen iltoja. Olen tutustunut hänen ystäviinsä ja ystävättäriinsä, pidän heistä ja he minusta. Ovat tulleet kehumaan, että vihdoinkin hänellä on kunnon mies. En siis jaksa uskoa, että häneltäkään ystävänsä suvaitsevat mitään kikkailua muiden miesten kanssa.
Miksi se silti kalvaa mieltä? Miten pääsen eroon siitä? Naiseni on vahva ihmisenä, sekö minua pelottaa? Senhän pitäis olla helpotus tuohon tunteeseen.

3

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cghfghfghfgh

minulla on samanlaisia tuntemuksia kun oma naiseni lähtee viettää iltaa kavereiden kanssa.Minulla ei ole mitään syytä pelätä että hän olisi uskoton minua kohtaan,koska hän on oman rakkautensa minua kohtaan niin selkeasti osoittanut.Otin asian puheeksi ja keskusteltiin,hän sanoi ymmärtävänsä koska minua oli aikaisemmin petetty vastaavissa tilanteissa.Eli anna hänelle tilaa ja osoita hänelle luottamusta.......tiedän se tuntuu joskus ikävältä mutta se on vain kestettävä jos haluat hänen kanssaan olla.

• Terve itsetunto

Miten on, luotatko häneen? Koetko ettet riitä ihmisenä hänelle ja pelkäät, että hän hylkää sinut. Toivottavasti tunteesi ei mene niin yli, että rupeat rajoittamaan toisen menemisiä ja haluat omistaa koko ihmisen, koska silloin se on jo ihan sairaalloista ja kannattaa miettiä terapiaan hakeutumista.
      Ja voithan käydä juttelemassa jonkun ammattiauttajan kanssa asiasta, koska se on ikävä negatiivinen tunne suhteessa, joka valloilleen päästessään tuhoaa suhteen auttamattomasti. Opit siinä samalla ymmärtämään ja tuntemaan myös itseäsi paremmin ja jopa kasvamaan ihmisenä ihan uudelle sekä kypsälle tasolle ja koko mustasukkaisuus on taakse jäänyttä elämää.

• ketuttaa niin paljon

Mieheni kulkee reissutöissä, joten arvatkaapa kuinka SE raastaa mieltä. Siinä ei pienet tyttöjen- tai poikien illat tunnu missään. Inhoan tätä pelkoa itsessäni. Ja oksettaa ajatella sitä panemassa muita :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4894
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1752
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1602
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1554
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1428
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1187
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1170
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1109
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      1084
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1064
    Aihe