Pari kysymystä hiustensiirrosta

hiustensiirrostakiin

Olen viime aikoina erittäin vakavissani harkinnut meneväni hiustensiirtoon ja muutama kysymys asiaa koskien on tullut mieleeni:

1. Eli jos menen hiustensiirtoon, niin joudunko syömään finaa, jotta SIIRRETYT hiukset eivät lähtisi? Siis sen toki tiedän, että ne "alkuperäiset" hiukset jatkavat harvenemistaan, mutta siirrettyjen hiusten pitäisi kai pysyä ilman finaakin?

2. Joka paikassa sanotaan, ettei hiustensiirtoon saisi mennä liian nuorena, niin mikä on liian nuori ja miksei saisi mennä? Itse olen vasta 23, lieneekö järkevää sijoittaa hiustensiirtoon kaikki varani vielä tässä vaiheessa?

Kiitos.

5

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm...

      Olet kyllä tosi nuori hiustensiirtoon. Toisaalta
      5 vuoden kuluttua on vaivaan luultavasti löydetty
      konsti.
      Finaa on vedettävä, täällä palstalla kirjoitelaan
      kaikenlaista marginaalisista sivuvaikutuksista.
      Itse olen vetänyt 20 v. sperman tuotanto vähentynyt,
      ja sekään ei luultavast johdu gefinasta.Ei muuta
      oireita.
      Tosiasia on, että kyllä ne vaan lähtee, ilman
      finaa ( gefina ) Gefina vastaa finaa hinta murto-osa.
      vaikka otat gefinaakin, helposti käy niin, että
      tukka ohenee istutettujen takana, ja joudut
      istutuskierteeseen

    • Kyllä siirretyt

      hiukset pysyvät ilman finaakin. Jo finan vaikutusmekanismin perusteella olisi järjetöntä väittää että siirretyt hiukset tarvitsisivat finaa pysyäkseen päässä.

      Tosin jos et finaa käytä niin muutamassa vuodessa siirrettyjen taakset tulee kaljuvyöhyke kun kaljuus etenee. Silloin joudut taas siirrättämään lisää.

      Ei ole olemassa mitään absoluuttista "liian nuorta" ikää, mutta vasta lähempänä 20v on ongelma se ettei viel oikein tiedä kuinka nopeasta kaljuuntumisesta on kyse. Jos lähes kaikki hiukset ovat lähdössä ennen 30v niin ei kannata siirtoihin lähteä koska siirteet eivät riitä.

    • hiustensiirrostakiin

      Kiitos molemmille vastauksista.

      Periaatteessa voisin kyllä mennä nyt hiustensiirtoon ja sitten mennä vielä myöhemminkin, mikäli tarvetta ilmenee. Ensimmäiseen siirtoon riittäisivät omat pienehköt varani ja mahdolliseen toiseen siirtoon varmaan saisin vanhemmiltani rahaa. Sinänsä niskan alueen siirteiden riittämättömyys ei edes olisi paha juttu, koska saahan niitä karvoja otettua esim. rinnasta, käsistä tai jaloista. Finaa en mielelläni söisi, vaikka haittavaikutuksia ei tulekaan kaikille.

      Tällä hetkellä taistelen itseni kanssa siitä, että kannattaako minun mennä hiustensiirtoon vai ei. Sinänsä kannattaa, koska haluaisin että päässäni kasvaisi hiukset kuten useimmilla ikäisilläni. Toisaalta taas näytän kaljunakin hyvältä, mutta en haluaisi olla kalju... Varmaankin kaikki tätä viestiä lukevat ovat käyneet saman taistelun.

    • 123abc

      Kyllä ne siirrettyt hiukset pysyvät päässä lopun elämän, ilman mitään mönjää ja finaa.

      Et ole liian nuori hiusten siirtoon. Jos itse nyt päättäisin olisin mennyt hiustensiirtoon sitä mukaa kun hiuksia olisi lähtenyt.

      Tiedän kun olen kaksi kertaa käynyt hiustensiirrossa.

    • Hm....

      Jotain empiiristä tutkimusta ja arviointia voi tehdä
      katselemalla vanhempien sukulaismiehien päitä
      ja ylipäätään kaljuuntuneita miehiä, kuinka alas
      hiusraja on valunut ja kuinka tuuhea jäljellä
      oleva hiuksisto on.
      Sitten kannattaa arvoida mistä istuttuksessa
      otettavat hiukset tullaan - tultaisiin ottamaan.
      Vertailu antaa aika masentavan lopputuloksen
      jos ollaan realistisia.
      Täytyy toivoa että seuraavan 10 vuoden kuluessa
      jotain keksitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe