Millainen pilkki olisi mateen pilkintään paras,, pilkkejä taitaa olla pari erinlaist mallia, On sellainen lusikkamallinen ja toinen sellainen koukkuhässäkkä,, kumpi näistä kannattaisi hommata, vaiko molemmat.. Itse en ymmärrä mateen pilkinnästä mitään,,
madepilkki
3
474
Vastaukset
- Kalastajanainen
En tiedä onko eri mallisia, mutta sellaisella melko painavalla haruksen näköisellä mötikällä, jossa on kalanpala syöttinä, olen itse pilkkinyt ja saanut. Sillä kopsutellaan järvenpohjaa ja made tulee puollustamaan reviiriään ja tarttuu sitten niihin piikkeihin. Siis oleellista on pitää "pilkki" koko ajan liikkeessä pohjaa kopsautellen!
Pilkille kannattaa mennä tammi/maaliskuun vaihteessa ja silloin kun alkaa jo ilta hämärtyä. Kutupaikat löytyy melko matalista lahdista, joissa on järviruokoa rannan tuntumassa ja vettä noin reilu metri. Reikiä kannattaa kairata valmiiksi, niin ei mene aikaa hukkaan sitten kun "syönti" alkaa.
Toivottavasti onnistaa, on nimittäin niin koukuttava kalastusmuoto. Ai niin, viellä sen verran, että riittävän vahva siima ja viiden tuuman kaira, niin saat saalin myös ylös. Kalastusonnea!- matikkanero123
Haralla viis tuumanen kaira on liian pieni kun tahtoo kuus tuumanenki käydä ahtaaksi kalan kans. Tulee karkkoja kun haran koukut tarttuu nostossa jään reunaan. n.20g. Jigikoukku kalanpalalla ja 0,30mm monosiimoilla toimii toisinaan paremmin kuin hara ja toimii pienemmästäkin reijästä paremmin.
- Kalastusmaistri
http://www.koukussa.fi/kalastus/mateen-kalastus
Tuolta löydät kaiken tarvittavan mateen kalastuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle172303Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671529Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1051462Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A61362Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681295Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell801206Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001194Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.361151Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311077En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521056