ankanpoikanen

Onko täällä henkilöitä jotka harrastavat unien tulkintaa? Ystäväni kertoi nähneensä unta, että hänellä oli lemmikkinä ankanpoikanen. Kuvaili sitä "sairaan suloiseksi". Lopulta ankka kuoli. Ystäväni oli herännyt kyyneleet silmissä.
Irtoaisiko tälle jotain selitystä?

4

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nukkumaija

      Tässä olisi yksi tulkitsija. Kaverisi on ehkä tuntenut itsensä ankanpoikaseksi kuin sadussa "ruma ankanpoikanen" (olihan sekin tosi suloinen ja hellyyttävä ankka). Hei, jos se kuoli, niin tilalle syntyy varmasti kaunis ja uljas joutsen! Aikuinen. Ja itku unessa ..hän ilmaisi ehkä jonkinlaista murhetta siitä, että nyt on lapsuus ja huolettomat ajat ohi... tällaista tästä.

      • Kiitos tulkinnastasi! Luulenpa vain että ystäväni lapsuudesta aikuisuuteen siirtyminen on tapahtunut jo n. 10-15 vuotta sitten. Mutta eihän ihminen kai koskaan ole "valmis" :).


      • Nukkumaija

        Kukapa sitä ei aikusenakin voisi kaivata lapsuuden huolettomia aikoja helpottamaan elämäänsä. Että saisi olla vain ja joku huolehtisi kaikesta. Ne ajat on eletty, kun ankanpoikanen on kuollut. Tarkoitin tällä tulkinnalla siis vertauskuvallisesti, tunteenomaisesti kaipuuta siihen aikaan...


      • Nukkumaija kirjoitti:

        Kukapa sitä ei aikusenakin voisi kaivata lapsuuden huolettomia aikoja helpottamaan elämäänsä. Että saisi olla vain ja joku huolehtisi kaikesta. Ne ajat on eletty, kun ankanpoikanen on kuollut. Tarkoitin tällä tulkinnalla siis vertauskuvallisesti, tunteenomaisesti kaipuuta siihen aikaan...

        Minä ainakin kaipaan ja usein :). Nimenomaan sitä huolettomuutta... Kiitos vielä ajastasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1004
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      844
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      93
      749
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      642
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      560
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      486
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      455
    Aihe