Onko täällä henkilöitä jotka harrastavat unien tulkintaa? Ystäväni kertoi nähneensä unta, että hänellä oli lemmikkinä ankanpoikanen. Kuvaili sitä "sairaan suloiseksi". Lopulta ankka kuoli. Ystäväni oli herännyt kyyneleet silmissä.
Irtoaisiko tälle jotain selitystä?
ankanpoikanen
4
294
Vastaukset
- Nukkumaija
Tässä olisi yksi tulkitsija. Kaverisi on ehkä tuntenut itsensä ankanpoikaseksi kuin sadussa "ruma ankanpoikanen" (olihan sekin tosi suloinen ja hellyyttävä ankka). Hei, jos se kuoli, niin tilalle syntyy varmasti kaunis ja uljas joutsen! Aikuinen. Ja itku unessa ..hän ilmaisi ehkä jonkinlaista murhetta siitä, että nyt on lapsuus ja huolettomat ajat ohi... tällaista tästä.
Kiitos tulkinnastasi! Luulenpa vain että ystäväni lapsuudesta aikuisuuteen siirtyminen on tapahtunut jo n. 10-15 vuotta sitten. Mutta eihän ihminen kai koskaan ole "valmis" :).
- Nukkumaija
Kukapa sitä ei aikusenakin voisi kaivata lapsuuden huolettomia aikoja helpottamaan elämäänsä. Että saisi olla vain ja joku huolehtisi kaikesta. Ne ajat on eletty, kun ankanpoikanen on kuollut. Tarkoitin tällä tulkinnalla siis vertauskuvallisesti, tunteenomaisesti kaipuuta siihen aikaan...
Nukkumaija kirjoitti:
Kukapa sitä ei aikusenakin voisi kaivata lapsuuden huolettomia aikoja helpottamaan elämäänsä. Että saisi olla vain ja joku huolehtisi kaikesta. Ne ajat on eletty, kun ankanpoikanen on kuollut. Tarkoitin tällä tulkinnalla siis vertauskuvallisesti, tunteenomaisesti kaipuuta siihen aikaan...
Minä ainakin kaipaan ja usein :). Nimenomaan sitä huolettomuutta... Kiitos vielä ajastasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051004
- 96844
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap93749- 75642
- 48635
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16560- 34486
- 43472
- 44459
- 25455