Kertokaa kokemuksia -98 mallisesta CB 500:sta.
Ois tarjolla 10000 ajettu 25Kw kuristettu.
Paljo tollasesta kannattaa maksaa.
CB 500
8
1616
Vastaukset
- Heppu
En tiedä kuristetusta, mutta täystehosella ajellut itse jo muutaman vuoden. Ihan hyvä allround-pyörä. Kaksi isoa aikuista kyydissä, niin käy vähän ahtaaksi. Yksin ajaessa laukkujen kanssa matkallakin toimiva. Mutta vähintään pikkuplexin se tarvii, muuten tuuli riepottelee kuskia.
- vaihtoon
Mutta mites niiden männänrinkuloiden kanssa on, tartteeko niitä vaihtaa useastikin, kun tuo kone kiertää niin vimmatusti? Miten se kestää sellaista ja kuinka pitkään?
- Vanha Honda
vaihtoon kirjoitti:
Mutta mites niiden männänrinkuloiden kanssa on, tartteeko niitä vaihtaa useastikin, kun tuo kone kiertää niin vimmatusti? Miten se kestää sellaista ja kuinka pitkään?
Mulla on CB 550 Four vm 1975, joka on ihan sama kun senaikainen CB500 Four.
Ajokilometrejä on kertynyt noin 100 000 km eikä konetta ole avattu. Nyt kone kuitenkin tiputtaa öljyä ja syynä on 29 -vuotta vanhojen tiivisteiden kovettuminen. Avata mylly siis pitäisi ja samalla vaihtaisi morse- sekä nokkaketjun.
Ei savuta ja vetää hyvin, joten männänrenkaat lienevät kunnossa.
Mutta varaudu tiivisteiden vaihtoon noin vuonna 2025 ;) ! - Four
Vanha Honda kirjoitti:
Mulla on CB 550 Four vm 1975, joka on ihan sama kun senaikainen CB500 Four.
Ajokilometrejä on kertynyt noin 100 000 km eikä konetta ole avattu. Nyt kone kuitenkin tiputtaa öljyä ja syynä on 29 -vuotta vanhojen tiivisteiden kovettuminen. Avata mylly siis pitäisi ja samalla vaihtaisi morse- sekä nokkaketjun.
Ei savuta ja vetää hyvin, joten männänrenkaat lienevät kunnossa.
Mutta varaudu tiivisteiden vaihtoon noin vuonna 2025 ;) !70-lukuisella soch fourilla itsekkin ajelen. Nämä onkin niitä kunnon vehkeitä vielä, ei mitään muovileluja :D
Mutta vakavasti ottaen, ihan varmasti kestää tuollainen 'uusi' 500 perushuolloilla yli 100tkm. Materiaalit on näissä uudemmissa vielä paremmat kuin 70-luvulla, samoin sähköosat asialisemmat, jne. Ja kiertää noi 70 lukuisetkin 500:set niin että pahaa tekee...
Itse suosittelen kuitenkin 4 sylinteristä, vaikka cb 750:stä. Fourissa on aina sitä jotain ;D - Heppu
Four kirjoitti:
70-lukuisella soch fourilla itsekkin ajelen. Nämä onkin niitä kunnon vehkeitä vielä, ei mitään muovileluja :D
Mutta vakavasti ottaen, ihan varmasti kestää tuollainen 'uusi' 500 perushuolloilla yli 100tkm. Materiaalit on näissä uudemmissa vielä paremmat kuin 70-luvulla, samoin sähköosat asialisemmat, jne. Ja kiertää noi 70 lukuisetkin 500:set niin että pahaa tekee...
Itse suosittelen kuitenkin 4 sylinteristä, vaikka cb 750:stä. Fourissa on aina sitä jotain ;DMutta kyllähän tätä twinin putputusta on mukava kuunnella! Meitsin pyörällä vasta 35 tkm takana, ei mua nyt männänrenkaat ihan ekana pelota... Toiseksi pyöräksi ilomielin ottaisin vanhan fourin kyllä...
Tämän uuden twinin tekniikka vaikuttaa minusta kyllä aikas idioottivarmalta, kaasuttimia on säädetty ja nokkaketjun kiristin on vaihdettu, muuten lähinnä kovaa ajoo ja hyvää huoltoo... - Vanha Honda
Heppu kirjoitti:
Mutta kyllähän tätä twinin putputusta on mukava kuunnella! Meitsin pyörällä vasta 35 tkm takana, ei mua nyt männänrenkaat ihan ekana pelota... Toiseksi pyöräksi ilomielin ottaisin vanhan fourin kyllä...
Tämän uuden twinin tekniikka vaikuttaa minusta kyllä aikas idioottivarmalta, kaasuttimia on säädetty ja nokkaketjun kiristin on vaihdettu, muuten lähinnä kovaa ajoo ja hyvää huoltoo...Kaksi pahaa ongelmaa vanhassa fourissa on:
1. Kumiosat tahtovat kovettua kymmenien vuosien kuluessa ja näitä on välillä vaikea saada. Takanavan joustinkumit sekä kaasarin kumikurkut olen tehnyt itse.
2. Kaasarit ovat sinkkivalua ja jos kaasareihin on jäänyt talveksi bensat ne saattavat syöpyä kondenssiveden vaikutuksesta. Tai tähän syöpymiseen vaikuttaa myös bensan lisäaineet ja kaasarin messinkiosat. Sinkkivalu messinki=sähköpari ja heikompi sinkki alkaa syöpyä jos kaasariin tulee korrosoivaa ainetta= vesi.
Olen trokannut vanhoja kaasareita ja nyt mulla on niitä kolme neljän kaasarin settiä, joten ei huolta.
Kyllä tommottesta V-TWINISTÄ voipi tommotten 4-5 rahaa maksaa konehan siinä on patarautaa elikkäs kestää varmasti 100tonnia komiasti avaamati jos vaan huolloista pitää huolen.
- Heppu
Elikkäs muuten oon Vanhan Erkin kanssa samaa mieltä, mutta ei se kyllä oo V-Twini, vaan ihan "tavallinen" rivi-twini...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654