Kertokaa kokemuksia -98 mallisesta CB 500:sta.
Ois tarjolla 10000 ajettu 25Kw kuristettu.
Paljo tollasesta kannattaa maksaa.
CB 500
8
1596
Vastaukset
- Heppu
En tiedä kuristetusta, mutta täystehosella ajellut itse jo muutaman vuoden. Ihan hyvä allround-pyörä. Kaksi isoa aikuista kyydissä, niin käy vähän ahtaaksi. Yksin ajaessa laukkujen kanssa matkallakin toimiva. Mutta vähintään pikkuplexin se tarvii, muuten tuuli riepottelee kuskia.
- vaihtoon
Mutta mites niiden männänrinkuloiden kanssa on, tartteeko niitä vaihtaa useastikin, kun tuo kone kiertää niin vimmatusti? Miten se kestää sellaista ja kuinka pitkään?
- Vanha Honda
vaihtoon kirjoitti:
Mutta mites niiden männänrinkuloiden kanssa on, tartteeko niitä vaihtaa useastikin, kun tuo kone kiertää niin vimmatusti? Miten se kestää sellaista ja kuinka pitkään?
Mulla on CB 550 Four vm 1975, joka on ihan sama kun senaikainen CB500 Four.
Ajokilometrejä on kertynyt noin 100 000 km eikä konetta ole avattu. Nyt kone kuitenkin tiputtaa öljyä ja syynä on 29 -vuotta vanhojen tiivisteiden kovettuminen. Avata mylly siis pitäisi ja samalla vaihtaisi morse- sekä nokkaketjun.
Ei savuta ja vetää hyvin, joten männänrenkaat lienevät kunnossa.
Mutta varaudu tiivisteiden vaihtoon noin vuonna 2025 ;) ! - Four
Vanha Honda kirjoitti:
Mulla on CB 550 Four vm 1975, joka on ihan sama kun senaikainen CB500 Four.
Ajokilometrejä on kertynyt noin 100 000 km eikä konetta ole avattu. Nyt kone kuitenkin tiputtaa öljyä ja syynä on 29 -vuotta vanhojen tiivisteiden kovettuminen. Avata mylly siis pitäisi ja samalla vaihtaisi morse- sekä nokkaketjun.
Ei savuta ja vetää hyvin, joten männänrenkaat lienevät kunnossa.
Mutta varaudu tiivisteiden vaihtoon noin vuonna 2025 ;) !70-lukuisella soch fourilla itsekkin ajelen. Nämä onkin niitä kunnon vehkeitä vielä, ei mitään muovileluja :D
Mutta vakavasti ottaen, ihan varmasti kestää tuollainen 'uusi' 500 perushuolloilla yli 100tkm. Materiaalit on näissä uudemmissa vielä paremmat kuin 70-luvulla, samoin sähköosat asialisemmat, jne. Ja kiertää noi 70 lukuisetkin 500:set niin että pahaa tekee...
Itse suosittelen kuitenkin 4 sylinteristä, vaikka cb 750:stä. Fourissa on aina sitä jotain ;D - Heppu
Four kirjoitti:
70-lukuisella soch fourilla itsekkin ajelen. Nämä onkin niitä kunnon vehkeitä vielä, ei mitään muovileluja :D
Mutta vakavasti ottaen, ihan varmasti kestää tuollainen 'uusi' 500 perushuolloilla yli 100tkm. Materiaalit on näissä uudemmissa vielä paremmat kuin 70-luvulla, samoin sähköosat asialisemmat, jne. Ja kiertää noi 70 lukuisetkin 500:set niin että pahaa tekee...
Itse suosittelen kuitenkin 4 sylinteristä, vaikka cb 750:stä. Fourissa on aina sitä jotain ;DMutta kyllähän tätä twinin putputusta on mukava kuunnella! Meitsin pyörällä vasta 35 tkm takana, ei mua nyt männänrenkaat ihan ekana pelota... Toiseksi pyöräksi ilomielin ottaisin vanhan fourin kyllä...
Tämän uuden twinin tekniikka vaikuttaa minusta kyllä aikas idioottivarmalta, kaasuttimia on säädetty ja nokkaketjun kiristin on vaihdettu, muuten lähinnä kovaa ajoo ja hyvää huoltoo... - Vanha Honda
Heppu kirjoitti:
Mutta kyllähän tätä twinin putputusta on mukava kuunnella! Meitsin pyörällä vasta 35 tkm takana, ei mua nyt männänrenkaat ihan ekana pelota... Toiseksi pyöräksi ilomielin ottaisin vanhan fourin kyllä...
Tämän uuden twinin tekniikka vaikuttaa minusta kyllä aikas idioottivarmalta, kaasuttimia on säädetty ja nokkaketjun kiristin on vaihdettu, muuten lähinnä kovaa ajoo ja hyvää huoltoo...Kaksi pahaa ongelmaa vanhassa fourissa on:
1. Kumiosat tahtovat kovettua kymmenien vuosien kuluessa ja näitä on välillä vaikea saada. Takanavan joustinkumit sekä kaasarin kumikurkut olen tehnyt itse.
2. Kaasarit ovat sinkkivalua ja jos kaasareihin on jäänyt talveksi bensat ne saattavat syöpyä kondenssiveden vaikutuksesta. Tai tähän syöpymiseen vaikuttaa myös bensan lisäaineet ja kaasarin messinkiosat. Sinkkivalu messinki=sähköpari ja heikompi sinkki alkaa syöpyä jos kaasariin tulee korrosoivaa ainetta= vesi.
Olen trokannut vanhoja kaasareita ja nyt mulla on niitä kolme neljän kaasarin settiä, joten ei huolta.
Kyllä tommottesta V-TWINISTÄ voipi tommotten 4-5 rahaa maksaa konehan siinä on patarautaa elikkäs kestää varmasti 100tonnia komiasti avaamati jos vaan huolloista pitää huolen.
- Heppu
Elikkäs muuten oon Vanhan Erkin kanssa samaa mieltä, mutta ei se kyllä oo V-Twini, vaan ihan "tavallinen" rivi-twini...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1942655Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki482587- 1762485
Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from702242Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276712105Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen412095Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä11968Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la721557- 1461447
Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue01320