kamalat painajaiset!

pelokas tyttö

en uskalla enää nukkua yöllä kunnolla kun näen niin kamalia painajaisia,niissä on viime aikoina ollut oikeasti todella pelottavia kohtia,esim.ihmisten paloittelua,pimeässä metsässä pakoon juoksemista,minulle rakkaiden ihmisten murhaamista,jopa kannibalismia,ja paljon muutakin.En siis enää uskalla nukkua,kun herään yhtäkkiä sydän jyskyttäen ja vilkuilen vain ympärilleni,viime yönäkin näin hyvin todentuntuisen painajaisen,joka ei ollut todellakaan miellyttävä uni,miten pääsen kokonaan eroon näistä painajaisista? Näkeekö muut niitä?

7

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herra hallu

Oletko viinaanmeneviä? Itse ja ystäväni näkevät näitä ns. liskojen unia aina ryyppyputken päätyttyä.

• pelokas tyttö

..ole.Minulla ei ole mitään ryyppyputkia.Viikonloppuisin kyllä juon usein.

• herra hallu
        pelokas tyttö kirjoitti:

..ole.Minulla ei ole mitään ryyppyputkia.Viikonloppuisin kyllä juon usein.

itelläni tulee näitä painajaisia jo kolmenkin päivän putkesta... mutta silloin se menee niin että kun yöllä on lopettanut juomisen niin aamulla herätessä otetaankin heti jo huikkaa. Ja nämä painajaiset ovat todella todentuntuisia, usein puhutaan myös unissaan/liikutaan (mm.kuristetaan ilmaa, lyödään, kaikkea pelottavaa) ja heräänkin usein omaan höpötykseen. Alkuyöstä uni muuttuu häiritsevällä tavalla 'valveuneksi' jolloin tiedän puoliksi onko se totta vai unta ja saatan pelästyä usein kuvitellessani olevani jossain muualla kuin kotonani. Herätessä unet muistaa aika selkeästi.

• Nukkumaija

Painajaiset tulevat alitajunnasta. Siellä on joitain selvittämättömiä pelkoja tai ristiriitoja joita ei ole itselleen tunnistanut tai joita ei ole käsitellyt. Voi olla sellaistakin jota ei pysty millään muistamaan, voi olla jokin tuskallinen tapahtuma esim.
      Metsä kuvaa ainakin meidän tiedostamatonta aluetta. Pimeä viittaa myös tiedostomattomaan.
      Ihmissyönnistä tulee ensimmäisenä mieleen sellainen tuhoava omistamishalu, että voisi vaikka syödä toisen, ettei kukaan toinen häntä saa. Tuhoavaa rakkautta siis. Murhat aggressiivisuutta, piilotajuista sellaista. Aika ikäviä painajaisia näet. Sinun olisi syytä miettiä mitä nämä voisi sinulle koittaa sanoa, mitä pelkäät? Tällaisia viitteitä voin vain antaa.

• Eki

Päätä ennen nukahtamista, että painajaisen tullessa
        tiedät, että olet turvassa. Rohkaise mielesi, ja
        kysy mitä uhkaajilla on sinua vastaan.
        Tämä toimi minulla, uhkaajat alkoivat katsoa
        toisiaan ja kutistuivat edessäni kadoten sitten
        näkyvistä.
        Eräs kuulemani tarina kertoo vastaavasti uhkailijoiden kertoneen unennäkijälle, että
        heidät oli tilattu sinne ja pyytäneet sitten
        anteeksi häiriötä :)

• MÄ*
        Eki kirjoitti:

Päätä ennen nukahtamista, että painajaisen tullessa
        tiedät, että olet turvassa. Rohkaise mielesi, ja
        kysy mitä uhkaajilla on sinua vastaan.
        Tämä toimi minulla, uhkaajat alkoivat katsoa
        toisiaan ja kutistuivat edessäni kadoten sitten
        näkyvistä.
        Eräs kuulemani tarina kertoo vastaavasti uhkailijoiden kertoneen unennäkijälle, että
        heidät oli tilattu sinne ja pyytäneet sitten
        anteeksi häiriötä :)

..jos ootki kattonut vaan vähän liikaa kauhulehfoja.. mulla ainakin aina välillä tosi kauheen leffan jälkeen tulee uniin niitä henkilöitä elokuvasta.. niin ja sit yhdyn siihen että ne on sun omia pelkoja joita yrität käsitellä, mut ne on vaan saannu viihteelle ominaisia piirteitä.. suosittelisin terapeuttia..eiku psykiatria tai sitten jotain unilääkäriä joka auttais sua selvittää unien taustat ja ehkä jopaa antaa sulle rauhottavia tai jotain mikä auttaa saamaan rauhallisen yön.. niin tuli mieleen että kannattaa enne nukkumanmenoa rentoutua ja tehä kaikkea mukavaa josta tykkäät ja mennä hyvälä mielellä nukkumaan ..ja ennen nukahtamista muistella ainoastaan kaikkiea hyvää ja niitä onnelisia hetkiä elämässäsi.

• Anonyymi

Siskoni kuoli vuonna 2011 jäi auton alle ja menehtyi näin kerran unta siskostani joka otti minua kädestä kiinni ja vei pimeään kylmään kellariin seisottiin vierekkäin yhä kädestä kiinni pitäen edessämmä oli kuva siskosta hymyilemässä kynttilän valossa käänsin pääni siskoa kohti ja katsoin häntä siskoa ei näkynyt enää missään kynttilä ja kuva olivat hävinneet jäin yksin pimeään uni loppui siihen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      102
      4498
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1892
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      133
      1296
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      102
      1178
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      80
      1091
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      180
      986
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      901
    8. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      25
      877
    9. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      841
    10. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      62
      812
    Aihe