Uusi Lada Vesta

Ladamiäs

Aattelin venäjältä käydä ostamassa kun tulee myyntiin 02/15.

"starting price is expected to be around 8,000 EUR (10,500 USD)"

http://www.ladavesta.net/foto/76-fotografii-lada-vesta-s-mmas14.html

Mitähän ladavihaajat tähän keksii...

46

593

Vastaukset

  • Lada-Vessa onkin sopivaa käyttöä Ladalle.

    • Käyttäisit siis kuvissa esiintyvää autoa vessana jos sellainen sinulla olisi? Katselitkohan edes kuvia. Lookki on kuin uudessa mondeossa, mutta ladan varmalla tekniikalla.


  • Venäläinen halpa-auto, joka kilpailee Dacian kanssa, sanotaan puffissa. Järkevämpää olisi ostaa Dacia. Sillä on maahantuoja ja huolto Suomessa. Jos siis välttämättä haluaa ostaa näitä kaikkein halvimpia ja huonoimpia autoja.

    • Kanto on viikonloppu humalansa jo aloittanu. Ois hiljaa ei enään kiinosta hänen höpinät.


    • Runko. kirjoitti:

      Kanto on viikonloppu humalansa jo aloittanu. Ois hiljaa ei enään kiinosta hänen höpinät.

      Pakko on ladistin juoda viinaa, että kestää Ladan aiheuttaman valtavan häpeän.


    • Kanto. kirjoitti:

      Pakko on ladistin juoda viinaa, että kestää Ladan aiheuttaman valtavan häpeän.

      Olisi kiva jos täällä olisi edes asiallista keskustelua saada aikaan uudesta lada mallista, mutta ei. Nimestä väännetään vessa ja aletaan höpöttää viinasta. On nää länsiautoilijat kyllä veijareita.


    • Ladamiäs kirjoitti:

      Olisi kiva jos täällä olisi edes asiallista keskustelua saada aikaan uudesta lada mallista, mutta ei. Nimestä väännetään vessa ja aletaan höpöttää viinasta. On nää länsiautoilijat kyllä veijareita.

      Itse olet länsiautoilija. Ei tuosta Vestasta ole vielä mitään tietoa. Ei edes siitä, aletaanko sitä koskaan tehdä. Luultavasti se on vain joku Dacian venäläinen versio.


    • Kanto. kirjoitti:

      Itse olet länsiautoilija. Ei tuosta Vestasta ole vielä mitään tietoa. Ei edes siitä, aletaanko sitä koskaan tehdä. Luultavasti se on vain joku Dacian venäläinen versio.

      Voi voi kanto parkaa sinulla on punaiset ajatukset niinkuin kommunistilla aina. Minä olen Ladan omistaja ja odottelen vaikka hamaantulevaisuuteen että tulee uusimalli Ladaan.


    • ladamiäs kirjoitti:

      Voi voi kanto parkaa sinulla on punaiset ajatukset niinkuin kommunistilla aina. Minä olen Ladan omistaja ja odottelen vaikka hamaantulevaisuuteen että tulee uusimalli Ladaan.

      Kaikkihan me kommunisteja olemme, jotka Ladalla ajamme.


    • Kanto. kirjoitti:

      Kaikkihan me kommunisteja olemme, jotka Ladalla ajamme.

      Samperi kun lada ei lähe käyntii pitää vissii hakee kori kaljaa


    • Luki. kirjoitti:

      Samperi kun lada ei lähe käyntii pitää vissii hakee kori kaljaa

      minä ostin eilen niin paljon, että riittää maanantaihin


    • ladamiäs kirjoitti:

      Voi voi kanto parkaa sinulla on punaiset ajatukset niinkuin kommunistilla aina. Minä olen Ladan omistaja ja odottelen vaikka hamaantulevaisuuteen että tulee uusimalli Ladaan.

      Olin vaihtamassa autoani Citroen C 4:ään, mutta en vaihda, kun satuin löytämään jutun uudesta Ladasta. Aikoinaan minulla oli Samara 1,3. Ajoin sillä kaksisataatuhatta kilometriä, vikoja ei ollut. Maantiellä se oli todella hyvä ajettava ja talvella lämmin. Nissan ja Renault yhteistyö taannee uuden Ladan laadun.


    • Ladamiäs kirjoitti:

      Olisi kiva jos täällä olisi edes asiallista keskustelua saada aikaan uudesta lada mallista, mutta ei. Nimestä väännetään vessa ja aletaan höpöttää viinasta. On nää länsiautoilijat kyllä veijareita.

      ....näitä "länsiautoilijoita" harmittaa, kun eivät itse ole länsimaalaisia ja se että ellei pari länsimaista merkkiä valmistuttaisi täällä autojaan, olisi tämän maan oma autoteollisuus aika aneemista.....


    • Älä höpötä, maahantuonti ja huolto Suomessa. Laita korkki kiinni., ota selvää asioista, jos et tiedä.


  • Hyvännäköinen auto,tällä kertaa ainakaan muotoilu ei ole 10 v jäljessä...kuten tossa Grantassa...vaikkei siinä oikeasti mitään vikaa ole. JOS tuo Lada Scandinavia Ruotsissa saa toimintansa pyörimään noita pitäis saada Suomestakin parin vuoden sisällä. Se on sitten eri asia kannattaako tuota ostaa ellei se ole huomattavasti halvempi kuin vastaavat länsiautot, vaihtoarvo voi olla ihan litä tahansa muutaman vuoden kuluttua. Verraten esim . Kalinat jotka maksoi pyöriät 14 000 vuonna 09..nyt kallein Nettiautossa on rapiat 3000. Se on melko raju tiputus 5 vuodessa ton hintaselle autolle..esim Micrat on huomattavasti paremmissa hinnoissa,ja myytiin samoilla hinnoilla uutena. MUTTA, toivotaan että laatu ja hintaon kohdillaan , ja että myyntilähtee käyntiin kuin kuppa Töölöössä . Mutta ei se sais yli 15000 maksaa millään, vrt Dacia Logan Stw

    • Lada on Renaultin omistuksessa ja auto perustunee Daciaan. Myydessä on kuitenkin Lada, joten ei siitä sen enempää saa kuin muistakaan Ladoista eli aika nopeasti ollaan siinä tonnissa.


  • Sepä se... pitää olla puitteet kunnossa, takuut,huoltoverkosto jne. Kun esim. Seat Toledo,Skoda Rapidia saa 15-17 tonnilla ..ja jälleenmyyntihinta on kohtuullisella tasolla sekin voi Ladalla olla vaikeaa saada jalkansa oven väliin. 13000 tonnillakin saa hyvämainesten merkkien kuten Nissanin ja Mitsubishin pienimmät mallit..joiden vaihtoarvo on selvästi varmempi ...siinä esim Kalina ei sais maksaa yhtään yli 10000.... enkä minä usko että niin halvalla lähtee..tehdashinnan pitäis olla siin vaiheessa max 5000 että jotain katettakin jää. Onhan se nähty ettei ihmiset osta näitä riisuttuja Dacia Sanderoitakaan. Kun samalla rahalla saa 3 vuoden ikäisiä hyvinvarusteltuja Puntoja ja Microja , siinä ei hieman isommat tilat tunnu painavan. Jokainen ymmärtää ettei kukaan osta noita mustapuskurisia karvalakkimalleja muutaman vuoden ikäisinä..edes halvalla

  • Eihän sitä ladaan jälleenmyyntiarvoa tarvitse miettiä. Ajaa sen 18 vuotta huoletonta ajoa ja muutamalla satkulla ensiautoksi jollekulle. Todennäköisesti tulevaisuuden ladakuski saa siitä vielä itselleen kulkineen muutamaksi vuodeksi. Itse ajelen vieläkin vuonna 1996 uutena ostamallani samaralla. Huoltokustannuksia kertynyt koko omistusaikana noin parin tuhannen euron arvosta. Kertaakaan ei ole välille jäänyt.

    Mistähän länsiräbbänistit repii, että ladat ei lähde käyntiin ja jättää alvariinsa välille. Opetelkaa ne autoilun kultaiset säännöt: öljyt, tulpat ja suodattimet kerran vuodessa ja jakoremmi kerran kolmessa vuodessa. Muuta ei ole oma ladani jarrujen laiton lisäksi vaatinut koko omistus aikana. Kannattaa tietty muistaa myös, että matalilla kierroksilla ajaminen säästää autoa ja polttoainetta, kunhan ei vedätä niin että auto tärisee ja vetarit romuksi.

    Eilen aamunakin oli bemari motarin rampissa hätärit päällä. Varmaan tosi mukavata pakkasessa.

    • Unohtu mainita, että säännöllinen jäähdytysnesteen vaihto pitää jäähdytysjärjestelmän ehjänä. Pumppukin kestäny koko auton eliniän. Kannattaa vaihtaa jakoremmin vaihdon yhteydessä ennemmin neste kun pumppu. Toki kapitalistit mielummin vesipumppua tarjoaa vaihdettavaksi, koska jäähdytysnesteellä ei paljon nettoa. Varsinkin kun itse sen vaihtaa.


    • ToinenLadaMiäs kirjoitti:

      Unohtu mainita, että säännöllinen jäähdytysnesteen vaihto pitää jäähdytysjärjestelmän ehjänä. Pumppukin kestäny koko auton eliniän. Kannattaa vaihtaa jakoremmin vaihdon yhteydessä ennemmin neste kun pumppu. Toki kapitalistit mielummin vesipumppua tarjoaa vaihdettavaksi, koska jäähdytysnesteellä ei paljon nettoa. Varsinkin kun itse sen vaihtaa.

      Olet varmasti oikeassa tuossa, jos pitää auton 18 v ei ole väliä pitääkö se arvoa millään tavalla. Kylmä tosiasia vaan on että useimmat haluaa vaihtaa sen autonsa muutaman vuoden väliin, ja jos väliraha on 80 % auton hinnasta 3-4 vuoden ei ole mktään väliä jos se halpa...ellei se sitten ole puolet muita vastaavia halvempi. Eikä se enteile monen auton myynti per vuosi jos kaikki pitää sen 18 vuotta :D
      mutta yksilötasolla, kohtalaisen järkevästi ajateltu. Se tieten edellyttää ettei klsoja kerry tavattomasti per vuosi


  • boboboooon..boboboooon...pröpröprömprööööööm--plrrrrrrrrr
    plrrrrrrrrrrrrr..bobooooom prööööm !!!

    WRROOOOOOOOOOOOOOOM !

    • tekikö höpökkää?


  • Jos kymppitonnilla saa minäkin haluan sellaisen ladan ja vielä katumaasturin.ladat on varmimpia autoja maailmassa sanokoot kateelliset mitä tahansa!

    • Dacian tekniikkaa venäläisittäin rakennettuna. Onhan se varmempaa kuin alkuperäiset venäläiset Ladat, jotka eivät uutenakaan toimineet. Ehkä.


  • Niin, liekö tuo italialais-venäläis-ranskalais-romanialainen yhdistelmä koskaan tuottanut mitään erityisen luotettavaa. Ihan aikuisten oikeasti luotettavaa tekniikkaa pitää lähteä etsimään Japani-Saksa-Ruotsi akselilta, myös amerikkalainen ja nyttemmin korealainen tekniikka on ollut tai on luotettavaa.

    Lada Vestan osto Venäjältä ei kuulosta kovin järkevältä ajatukselta. Miksi, kun jo asemansa vakiinnuttaneita autoja on saatavissa suhteellisen edullisesti? Kiat yms.

    • Mutta kun ne esim. saksassa valehtelee niin paljon. Voidaanko silloin puhua luotettavasta ?


  • Tyhmät suomalaiset varastomiehet ym. uunot lörpöttelevät autoista...kill me!

    • Päätit sitten tulla mukaan keskusteluun "omalla panostuksellasi".


  • Lada Scandinavian facebook sivuilla annetun tiedotteen mukaan uudet Ladan mallit ei tule markkinoille Pohjoismaihin ja Länsi-Eurooppaan ainakaan pariin vuoteen. Syitä ei kerrota, mutta voi ounastella että syyt ovat mm. Meille liian janoiset moottori? Ja tietenkin verkoston rakentaminen on kallista. Ruotsissa saa Nivaa suoraan hallista. Grantaa ja Kalinaa tilauksesta... eli ei taideta kovin montaa myydä. Kalina cross sai aika musertavan arvion Expressenissä. Joten ... hyvän näköinen tuo uusi Vesta on kyllä. Itse taidan pysyä emoyhtiön Nissanissa

  • Upee peli tuohon hintaan, kyllä menee kaupaksi!! Täytyy muuttaa venäjälle jos ei muuten saa!

  • en tiia vestasta mut 2103 1500s vihrea tai 2107 mielummin

  • Nykyisellä kurssilla alkaen 5711€. Jo on kumma jos ei ole kilpailukykyinen.

  • Tuttu korjaaja sanoi että pakoputkenpainelaakerit pitää uusia.
    Lasku tästä ilman kuittia 420€.Myös männänpalautusjouset olivat löystyneet tästä tuli vielä 330€ lisälasku kun ne kiristettiin.
    Tämä voi olla korkeintaan 1000€ arvoinen auto.
    Hermot menee tämän Samaran kanssa.

    • selvisitkö kuitenkin ilman kampikammion kattovalojen vaihtoa? Se tulee melkoisen kalliiksi...


  • Neliveto niissä on suunnilleen yhtähyvä mallista riippuen, mutta Lada vestan pohjaisissa järjestelmissä on paljon enemmän elektroniikkaa ja mekaniikkaa ja on vikaherkempi. Pienessä osassa ladoissa on iljuutsia- pohjainen neliveto.

    Ladat ovat kaikki suunniteltu alunperinkin nelivetoisiksi, eikä etuvetoisiksi kuten mosset ladan symmetrinen awd on vähintään yhtä hyvä järjestelmä. Siinä on vain vähemmän elektroniikkaa/ mekaniikkaa ja vikoja.

    Lada on tehnyt paljon pidenpään sarjatuotannossa (pelkästään) nelivetoisia henkilöautoja. ladan ensimmäinen symmetrinen awd järjestelmä lanseerattiin jo vuonna 1972

  • Käyhän hakemassa peltoautoksi tuo neliveto. Voipi olla, että muualla et tuolla voi ajaa kun ei tyyppihyväksyntää EU:ssa tipu.

  • miksei?

  • "Valmistetaan vieläkin... Niin hienoa kuin tuo olisikin niin eipä nuita saa Suomestoliittoon rekisteröidä. Ei täytä EU normeja miltään osalta."

    Mitä, jos rekisteröi sen Ladan Venäjälle? Olisko hommattava ensin kaksoiskansalaisuus? On tämä 100- vuotiaan autohomma sellaista, että jotain keksittävä. No niin sensuuri iski..

    • Älähän ukko höpötä, jos Grantaa saa Suomen markkinoille, niin miksei sitten Vesta mallia? Kysympähän vaan!

      Katsopa sivusto "LADA-AUTO", niin sulle selviää mitä saa! Tosin on sulla jutun juurta, mutta vasta tulevaisuudessa...
      Noissa vanhemmissa malleissa ei ole sitä "eCall-laitetta", ja niitä ei saa rekisteröidä uutena käyttöön olikohan se 1.4.2018 alkaen... Mutta esim. toi Vesta-malli tulee pysymään markkinoilla, kun siitä löytyy moinen laite!

      Turhia laitteita minusta tommoset, mutta osaapahan "amppari" onnettumuus paikalle, jos kosahtaa... Kun auto itse "soittaa" apua!


  • Ajattelin ostaa seuraavan auton Venäjältä! Se on lada Vesta sport! on muuten todella tyylikäs auto ja 148 hv moottorilla varustettu! Toivottavasti hinta ei Suomessa nouse aivan hirveäksi! Lada vesta rules!

    • Täydet kympit sulle!

      Pitääkait se Ladakuskinkin alkaa modernisoitumaan...

      Vaikka itse tykkään parasta aikaa viettää iltaa ysäri tunnelmissa Lada mallissa Granta! :-)


  • jämerän näköinen peli! maavaraakin näyttää olevan! tuolla hinnalla saa saksasta loppuun ajetun pemarin jonka takabanjo soittaa jo kuolin sävelmää! (-;

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.