Finnmatkoilla Teneriffalla

8+8

Lentolipussa hotellimme nimi oli Cleopatra Mare Nostrum. Kentällä olleella Finnmatkojen oppalla ei ollut tietoa sellaisesta hotellista ja hän pyysi odottamaan "pomon" tuloa, että osaisi kertoa meille oikean bussin. Pomo tulikin muutaman minuutin kuluttua, ja opas pyysi meitä menemään bussiin numero 41. Kysyin oliko bussi kaukana. "Voi sinne olla muutaman minuutin kävelymatka. Tuosta ajotien yli ja vasemmalle."

Runsaan sadan metrin pituisella laiturialueella ei ollut bussia numero 41. Takaisin kävellessämme huomasimme, että ensimmäisen LAITURIN numero oli 41, ja kuljettaja kertoikin ajavansa hotellimme kautta. Matkaa oppaasta oli noin 25 metriä. Finnmatkojen oppaat kävelevät hyvin hitaasti, kun saavat tuohon matkaan kulumaan "muutamia minuutteja".

Bussissa kuuntelimme noin kymmenellä kielellä nauhoitettua ilmoitusta, jossa muun muassa saksan- ja englanninkielisiltä turisteilta kiellettiin bussissa syöminen ja juominen sekä pyydettiin kiinnittämään turvavyöt. Suomenkieliset saivat syödä rauhassa, eikä turvavöistäkään ollut väliä.

Hotellin oven päällä luki "Cleopatra Palace Hotel". Ei ihme, että opas ei löytänyt hotelliamme luettelostaan. Hotelli oli ihan hyvä.

Seuraavana aamuna kännykkääni tuli ilmoitus tervetulotilaisuudesta jossakin hotellissa. Koska kentällä saamassamme vihkosessa ei ollut karttaa hotellien sijainnista, eikä sellaista ollut myöskään hotellimme ala-aulassa olleessa Finnmatkojen ohuessa hotellikirjassa, tervetulotilaisuus jäi väliin — ilmeisesti aika monelta.

Paluumatka. "Jos bussi on myöhässä yli 20 minuuttia, soita Finnmatkoille." Ennen matkatoimisto ilmoitti turisteille, jos bussi oli myöhässä. Nykyisin matkustajat palvelevat Finnmatkoja, tietysti omalla kustannuksellaan. Ne, joilla ei ole kännykkää, eivät saa mitään tietoa Finnmatkoilta ja palvelevat Finnmatkoja tietysti soittamalla hotellin puhelimella.

Lentokentällä ei näkynyt paluumatkalla yhtään Finnmatkojen opasta, mikä oli sikäli hyvä, että mitään väärää informaatiota ei tullut. Lentolipussa lennon lähtöaika oli 13.40, mutta monitoreissa 13.50. Se ei haitannut, sillä yllättäen lennon numero oli oikein!

19

1052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuititityy

      Ota ensi kerralla AM:n matka

      • En suosittele

        Mekin olimme vuonna 2003 "kaksi kertaa" finnmatkojen matkalla. Ensimmäisen ja viimeisen kerran.
        Ei ole siis tyyli muuttunut. Nykyään omatoimimatkoja.


      • titityyy

        AM: n matka on yleensä myös hintavin -"-


      • Kun mikään ei riitä
        En suosittele kirjoitti:

        Mekin olimme vuonna 2003 "kaksi kertaa" finnmatkojen matkalla. Ensimmäisen ja viimeisen kerran.
        Ei ole siis tyyli muuttunut. Nykyään omatoimimatkoja.

        Kuka tykkää mistäkin... Omakohtaisia kokemuksia on Finnmatkoista ja Apollosta, joiden palveluun olen ollut tyytyväinen ;)


      • 3+6
        titityyy kirjoitti:

        AM: n matka on yleensä myös hintavin -"-

        Aurinkomatkojen hinnoittelu on myös selkein, hintaan kuuluu kaikki, matkatavaraa 23 8 kg, kenttäkuljetus, ateriat lennoilla, opas yleensä bussissa. Eipä yleensä kuulu juurikaan soraääniä AM:n touhuista, toisin kuin...


      • Ay 666
        3+6 kirjoitti:

        Aurinkomatkojen hinnoittelu on myös selkein, hintaan kuuluu kaikki, matkatavaraa 23 8 kg, kenttäkuljetus, ateriat lennoilla, opas yleensä bussissa. Eipä yleensä kuulu juurikaan soraääniä AM:n touhuista, toisin kuin...

        Ja hinnat ovat sen mukaisia!


      • Näinhän se menee
        3+6 kirjoitti:

        Aurinkomatkojen hinnoittelu on myös selkein, hintaan kuuluu kaikki, matkatavaraa 23 8 kg, kenttäkuljetus, ateriat lennoilla, opas yleensä bussissa. Eipä yleensä kuulu juurikaan soraääniä AM:n touhuista, toisin kuin...

        toyota corolla on maailman paras auto ;-)))


      • 3+6
        Ay 666 kirjoitti:

        Ja hinnat ovat sen mukaisia!

        Mersua ei saa Ladan hinnalla. Kun summaa luotettavuuden, helppouden ja laadun läpi koko matkapaketin, valinta on hyvin yksinkertainen. Moni laskee vaan muiden perushinnan ja unohtaa, että kaikki sen päälle tuleva on hinnoiteltu erikseen. Peruspainorajoitukset ovat ihan naurettavia. Laatu aiemmin niin loistavalla Finnmatkoillakin on alkanut mennä alaspäin. AM on ehdoton ykkönen. Piste.


      • rmtob
        3+6 kirjoitti:

        Mersua ei saa Ladan hinnalla. Kun summaa luotettavuuden, helppouden ja laadun läpi koko matkapaketin, valinta on hyvin yksinkertainen. Moni laskee vaan muiden perushinnan ja unohtaa, että kaikki sen päälle tuleva on hinnoiteltu erikseen. Peruspainorajoitukset ovat ihan naurettavia. Laatu aiemmin niin loistavalla Finnmatkoillakin on alkanut mennä alaspäin. AM on ehdoton ykkönen. Piste.

        Mersu ja pakettimatka Kanariansaarille on laitettu samaan lauseeseen, ei hyvä.


      • 3+6
        rmtob kirjoitti:

        Mersu ja pakettimatka Kanariansaarille on laitettu samaan lauseeseen, ei hyvä.

        Eivät ole mitenkään toisiaan pois sulkevia asioita. Kysymys on metaforasta, kielikuvasta, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Laatu maksaa ja siitä kannattaa maksaa. Ei tarvitse sitten inistä nettipalstalla, mikä tällä kertaa meni pieleen.Ymmärsitkö, vai väännänkö rautalangasta.


    • Pelleily seis

      Ihme juttu muuten, mutta itse olemme aina onnistuneet parhaiten juuri Finnmatkojen matkalla. Matkustettua Puertoon on toki tullut myös AMlla ja Tjäreborgin järjestämillä matkoilla, mutta ainakin mun mielestä Finnmatkojen tarjonta hotelleissa on parasta. Eikä henkilökunnan osaamisetakaan ole jäänyt kiinni.

      Kenties kyse oli vaan uudesta oppaasta, joka ei ollut ihan varma asiastaan. Sellainen ei tee matkatoimistosta huonoa.

      • 3+1

        Ei yksi opas voi olla vastuussa koko siitä omituisten asioiden sarjasta, mitä aloittaja tuolla kertoi. Matkatoimistot säästävät itsensä hegiltä karsiessaan palvelujaan. Minusta oli hyvin sutkautettu se, että asiakas palvelee matkatoimistoa. Siltä se valitettavasti vaikuttaa.


    • Kohteeseen (Playa del Ingles)mennessä opas kertoi bussin numeron ja summittaisen sijainnin.Kun menimme neuvon mukaan ei yhdessäkään bussissa ollut numeroa 40 joka meille ilmoitettiin.Aikamme ihmeteltyämme huomasin,että muuan kuljettaja otti "numeropinkan" josta käänteli hetken päästä numeron 40 joten kohde syntyi siinä paikassa.Oppaiden toiminta oli kiitettävää,mutta organisointi oli hyvin epämääräistä.

    • ketcup

      itse käytän vain ja ainoastaan AM. muut matkatoimistot ovat
      olleet pettymys. hinta ei ole ratkaiseva vaan hyvä ja laadukas
      palvelu. sitä luulisin kaikkien arvostavan.

      • 6577787

        AM on myös alkanut vähentämään palveluitaan. Oppaita ei enää ole läheskään niin paljon kuin ennen. Ateriat myös muuttuvat maksullisiksi ens kesästä lähtien. Säästöt näkyvät matkoilla. Eli samaa kaavaa siellä noudatetaan...


    • hraja,a rv

      Kolmisenkymmentä vuotta ollaan matkusteltu, eri matkatoimistoja käyttäen, eli juuri noita mitä olette maininneet.Nyt olemme lähdössä Aurinkomatkojen järj. Teneriffalle.Onhan ajat ja tavat muuttuneet, silmiinpistävää on ollut juuri tuo henkilökunna vähyys ( säästö syistä tieteniin :).Tosin kännykät ( jotka nyt lähes kaikilla on nykyään ) on suuri apu molemmin puolin.Toki lähtökohtaisesti matkatoimistojen sekä oppaiden tehtävä / velvollisuus on palvella lomalaisia jotka ovat kyseisen matkan heiltä ostaneet, eikö? Toki em. kohtuuden rajoissa, todettava on myös se että onhan meitä matkustajia / lomalaisiakin monen sorttista, on sitä tullut nähtyä, enää ei niin paljon kännisiä, siis jo menomatkasta ja se on hyvä.Kilpailu on kovaa asiakkaista kilpaillaan, mutta mielestämme se ei saa liiaksi tapahtua asikkaiden kusatnnuksella, tietty taso on säilytettävä, millainen taso, missä menee mielestänne raja?

    • Taas toisaalta....

      Aloittajahan kertoi, että bussia ei tahtonut löytyä lentokentältä, sinänsä aiheellista kritiikkiä.
      Mutta noin yleensä vois kysyä niinkin päin, että kuinka moni Kanarian reissaaja on valmis maksamaan opas-palveluista. Suurin osahan on ties kuinka monennella kanarian-matkallaan. Se osa porukasta, joka aikoo liikkua kohteessa taas selvittelee netistä ne detaljit, joita ehkä 80-luvulla käytiin oppailta kyselemässä. Pakettimatkojen myyjät eivät enää kilpaile pelkästään keskenään, kun nykyisin saa ostettua kohtuuhintaan pelkkiä lentojakin Kanarialle (toisin kuin 30 vuotta sitten). Ei tuohon pakettiin pysty paljon lisäkuluja leipomaan. Olisihan tuo jo kulu-erä jos esim. joka hotellille laitettaisiin opaspäivystys 70-luvun malliin, "palvelu" mitä käyttäsi vain muutama prosentti asiakkaista. Palveluilla pitää olla myös kysyntää sekä asiakkaita, jotka ovat valmiita niistä maksamaan.

    • ajatteleva,,

      Totta puhut, ajat on muuttuneet ja nykyään tosiaan voi itse ottaa paljon jo etukäteen selvää matkakohteesta.Ja sekin on totta että matkatoimistot ottavat "turhat" palvelut pois ja on ymmärrettävää.Dösät kumminkin pitää ajallaan tulla ja mennä ja lomalaisella on mahdollisuuus antaa risut ja ruusut loman jälkeen matkasta.

    • Matkalle pian

      Harmillista, etä on noin käynyt.
      Itse reissaan paljon ja Finnmatkat on meillä 90% matkoista. Se loppu menee Tjäreborgille.
      Molemmista olemme aina saaneet hyvää palvelua ja kaikki on toiminut moiteetta. Opas on ollut saatavilla tarvittaessa ja niitä kertoja on ollut todella vähän. Jos jotain on ollut matkalla niin ekana oltu yhteydessä suoraan hotelliin tai sinne missä "ongelma" ja sitten vasta oppaaseen. Ja sekin yleensä ollut vaan info ja siksi, että jos jatkossa tulee vastaava toiselle niin ovat tietoisia.
      Kaikki kehittyy ja itse ainakin tykkään et info tulee kännykkään. Ei tarvii vahtii et koska se lippunen tulee hotellikansioon.
      Opasta ei tule juuri tarvittua matkoilla. Yleensä se ainoa yhteys on, kun pääsee perille ja kysyy mihin bussiin pitää mennä :) Me teemme keskimäärin 6 lomamatkaa vuodessa ja opasta on tarvittu "hätiin" 2 kertaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe