Haluaisin hakea kevään haussa AMK:hon aikuispuolelle.
Siellä lukee yhdessä kohtaa että kaikki työkokemus lasketaan 2 vuoden ajalta miltä tahansa alalta, mutta toisessa kohtaa lukee että pisteitä saa vain työstä joka on haettavalta alalta?
Eli miten on? Mulla täyttyy kyllä reisusti tuo 2 vuoden työssäolo, mutta ihan eri hommia olen tehnyt kuin mitä lähtisin nyt hakemaan, ja pohjakoulutus sotkee vielä enemmän kun sekin on eri alaa..
Voinko siis hakea normaalisti näillä, vai pitäiskö mun nyt hankkia sosiaali- alan työtä jos esim. sosionomiksi haluan?
Millä työkokemuksella voi hakea?
2
223
Vastaukset
- Cleaning Wipes
Vähän hankala sanoa, kun ei tiedä, mihin nimenomaiseen kouluun olet pyrkimässä.
Vaikuttaa joka tapauksessa siltä, että olet löytänyt jostain vanhaa tietoa jo poistuneista aikuiskoulutusvaatimuksista, 2 vuoden yleinen työkokemusvaatimus on siis jo poistunut.
Voi tietysti olla, että joku koulu haluaa vielä antaa pisteitä, mutta silloin kyseessä täytyy olla poikkeustapaus. Mielenkiintoista olisi tietää, missä vielä lukee tuo 2 vuoden vaatimus.
Mikäs siinä pohjakoulutuksessa sitten sotkee? Aikuiskoulutuksessa (uusi nimi on monimuotototeutus) pohjakoulutusvaatimus on yleensä yleinen ammattikorkea-koulukelpoisuus (lähinnä siis lukio ja/tai yo tai mikä tahansa 3-vuotinen perustutkinto ihan miltä alalta tahansa tai ammattitutkinto tai erikoisammattitutkinto). Monimuotototeutuksista löytyy joskus myös sellaisia, joissa vaaditaan jokin tietty tutkinto, kuten vaikka lähihoitajille tarkoitetut sairaanhoitakoulutukset. Ne ovat kuitenkin erittäin harvinaisia. - Codetabs
Ihan googletin aikuiskoulutus amkssa, en muista mikä sivu oli, mutta voi toki olla ollutkin vanha jo.... Ensimmäistä kertaa olisin haeskelemassa AMK:hon ja siitä on jokunen vuosi kun olen ammattikoulusta valmistunut.
Pohjakoulutustani ei sotke mikään muu kuin nuorena äkkiä päätetty ala, joka ei sitten loppujen lopuksi kiinnostanut tarpeeksi ja keskiarvo sen takia jäänyt keskinkertaiseksi, ja ainakin PK- seudun amk pisterajojen perusteella en pääsisi sisään haluamilleni aloille.
Toki aion yrittää ja hakea siitä huolimatta, mutta ilmeisesti minulla (amis keksiarvo 2 asteikolla 1-3) ei ole asiaakaan korkeakouluihin näillä eväillä, siksi tuo aikuiskoulutus ja työkokemus pisteet olis olleet minulle se "mahdollisuus", mutta ilmeisesti sitten ei kuitenkaan.
PK- seudulle siksi haettava, sillä miesystäväni tuskin muuttaisi pienemälle paikkakunnalle minun opiskeluni takia...
Ja siis sosiaali- ja terveys ala minua kiinnostaa, maalarin papereilla haen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523446Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151220- 1161220
Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101109Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per50963- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019890- 40805
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202721