Sanonko mikä Windowsisa v-tuttaa!

anna kaikki kestää

Minua v-tuttaa suuresti täällä Windowsin puolustelijat, he elävät kuin jossakin illuusio kuplassa, suu vaahdossa väittävät asiosta totuutena, väitetään kovana asioita Linuxista jotka ei pidä paikkansa kun ei osata, eletään siellä Windows kupla-maailmassa.

Silti tässä on tullut tallustettua jonkin aikaa tätä elämää maapallolla, nyt 40v, olen käyttänyt tietokoneita ennen Windowsia, Windowsin kanssa ja Windowsin jälkeen. H-tto täällä sitten vouhkataan asioita totuutena, kuin joku Windows olsi ainut totuus ja "paras". Se näyttää minun silmissä kuin joku "vammanen" tulisi minun työpaikalle neuvomaan asioita miten ja mikä on paras ratkaisu! Huohh! Aaaargh!! ÄäääääähhhH!!!

34

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten olis tauko

      Olisko tälläisten viestien takia syntyneet nämä palstan "tohtorit"?

      • Tri.puoskari ubu

        Hyvä oivallus!

        Vaan ei koulunkäymättömät konitohtorit osaa pillereitä "pyörittää", mutta kanabis on jokaisen lääkityksen ainoa rohto!


    • Suloinen Windows ♥

      Sekä linuksia että Windowsia käyttäneenä olen tullut siihen tulokseen, että Windows on paljon helpompi!

      Linuks lähes toivottoman vaikea ja hankala - ei edes ilmoita, mikä puuttuu tai on muuten vain pielessä - menee siis arvailuksi.

      Windows ilmoittaa välittömästi tyyliin "flash puutuu" tai muuta semmoista. Siksi Windows!

      • vajaa win

        Windowsissa niitä puutteita piisaakin.


      • ap.

        Tässä on juuri oikein hyvä esimerkkii Windows-kuplassa eläjästä, hellan lettas sentään, eikö ilmoita Linux flash-tuen puuttumisesta, eikö? Niiiih, on se Linux niin vaikea asia =D Lättyti lässyn lässy!

        Asenna vaikka Mint 17, Chrome, ei tarvi valittaa tai välittää Flashista mitään! Kaikki toimii kuin junan wc, jopa Netflix. Omassa koneessa on Mint 17, ei koskaan mitään ongelmaa.

        Flash ja Silverlight on sitä paitsi eilisen päivän kuolevia tekniikoita! Jopa MS on sen myöntänyt.


      • jouluja ....
        ap. kirjoitti:

        Tässä on juuri oikein hyvä esimerkkii Windows-kuplassa eläjästä, hellan lettas sentään, eikö ilmoita Linux flash-tuen puuttumisesta, eikö? Niiiih, on se Linux niin vaikea asia =D Lättyti lässyn lässy!

        Asenna vaikka Mint 17, Chrome, ei tarvi valittaa tai välittää Flashista mitään! Kaikki toimii kuin junan wc, jopa Netflix. Omassa koneessa on Mint 17, ei koskaan mitään ongelmaa.

        Flash ja Silverlight on sitä paitsi eilisen päivän kuolevia tekniikoita! Jopa MS on sen myöntänyt.

        Höpö olet mikään aloittaja, vaan se palstan linux-hörhö.


      • hfjdwefhwe

        Kyllä windows ilmottaa.
        Juuri asennettu ja testattu uusin java ja b1.zfcwjf.com pomppaa ja sanoo: "asennapa tästä uusin versio tuon tilalle".


      • AkkunaVajakki!

        Siinä meillä on yksi suloinen AkkunaVajakki. AKKUNAVAJAKKI!

        Oikein maistelen tuota sanaa.
        Akkunavajakki.

        Joku sen keksi ja minä tykkään.

        Akkunavajakki!


      • My Linux

        Tuo on panettelua, etteikö Linux ilmoittaisi ongelmista.

        Tänään kävi siten, että pistin päivitykset asentumaan ja tietenkin unohdin sen, kun on niin automaattisen huoleton toimenpide. Sain sitten päähäni asentaa yhden uuden softan lisää ja roottina käskytin zypperia pistämään asian kuntoon. Hän sitten ilmoitti, että paketinhallinta on varattuna ja pitää sulkea ensin. Käskin sitten sulkea, kun olin jo unohtanut päivitysten asentelun. Kohteliasti Hän sitten ilmoitti, että paketinhallinta on hyvin kiireinen juuri nyt, haluatko varmasti sulkea? Sitten muistin se päivitykset ja annoin koneen hoitaa ensin päivitykset.


      • Vajaa tubutin...†
        vajaa win kirjoitti:

        Windowsissa niitä puutteita piisaakin.

        Ei itse asiassa piisaa - tubuttimissa senkin edestä!


    • Loistava Linux

      Tuo "suloinen windows" on Karin eräs nimimerkeistä. Karista ei kannata välittää, aivan toivoton tapaus. Inttää vaan ilman sen suurempaa tietämystä, ei opi eika haluakaan oppia. Omien luulojensa vanki. Tyypillinen akkunavajakki.

      • ap.

        Oppiminen on elämän suola, kokea uusia asioita ja oivaltaa miten asiat voisi toimia aina paremmin. Uskon että tämän palstan Windows-trollit on hyvin nuoria kosseja, heillä kasvaa päässä vielä untuva joka lepattaa "suloisesti" tuulessa, he eivät ymmärrä, Linux on heille vielä liian vaikea asia. Ehkä olin liian ankara? Antaa poikien vielä oppia ja elää elämää Windows-kuplassa, mutta kyllä se totuus vielä heille paljastuu tai jos ei paljastu, silloin kyseessä on aito vajakki, joka ei pysty kehittymään.


      • ubutubuttajille
        ap. kirjoitti:

        Oppiminen on elämän suola, kokea uusia asioita ja oivaltaa miten asiat voisi toimia aina paremmin. Uskon että tämän palstan Windows-trollit on hyvin nuoria kosseja, heillä kasvaa päässä vielä untuva joka lepattaa "suloisesti" tuulessa, he eivät ymmärrä, Linux on heille vielä liian vaikea asia. Ehkä olin liian ankara? Antaa poikien vielä oppia ja elää elämää Windows-kuplassa, mutta kyllä se totuus vielä heille paljastuu tai jos ei paljastu, silloin kyseessä on aito vajakki, joka ei pysty kehittymään.

        Mutta jos koneessa on jo PARAS, niin miksi pitäisi alkaa opettelemaan ubutubun sekunda rypistystä?

        Kun Windows on koneessa, niin ei ole älykästä eksyä afrikan kamelinpaskasan (ubuntu) tökkimiseen!


      • hyvin nyt menee :)
        ubutubuttajille kirjoitti:

        Mutta jos koneessa on jo PARAS, niin miksi pitäisi alkaa opettelemaan ubutubun sekunda rypistystä?

        Kun Windows on koneessa, niin ei ole älykästä eksyä afrikan kamelinpaskasan (ubuntu) tökkimiseen!

        Minä ainakin lopetin oma-aloitteellisesti winpaskassa rämpimisen ja asensin turvallisimman käyttöjärjestelmän, eli Ubuntun.


      • paremmin Windowsilla
        hyvin nyt menee :) kirjoitti:

        Minä ainakin lopetin oma-aloitteellisesti winpaskassa rämpimisen ja asensin turvallisimman käyttöjärjestelmän, eli Ubuntun.

        Sano rehelliseti, että ei ollut "nappulaa" ostaa Windowsia ja tarvi alentua ubutubuttimeen jälleen!

        "Paskaahan se on, mutta syökää" sano emäntä, kun kakun pöytään toi, joten...............?


      • ap.
        paremmin Windowsilla kirjoitti:

        Sano rehelliseti, että ei ollut "nappulaa" ostaa Windowsia ja tarvi alentua ubutubuttimeen jälleen!

        "Paskaahan se on, mutta syökää" sano emäntä, kun kakun pöytään toi, joten...............?

        Ei ollut "nappulaa" ostaa Windowsia? Hahahah =D

        Rahaa pistin reilusti tonnin uuteen PC-koneeseen ja asensin siihen pelkästään Mint-Linuxin, luuletko tosiaan että rahasta oli kyse etten Windowsia olisi saanut, muhahahahah!

        Lisäksi minulla on Mac Book Air kannettavana, luuletko että se on "ilmainen"?

        Windows on menneisyyttä! Ja toki marketti-koneiden kirous!


      • ubutubuttajille kirjoitti:

        Mutta jos koneessa on jo PARAS, niin miksi pitäisi alkaa opettelemaan ubutubun sekunda rypistystä?

        Kun Windows on koneessa, niin ei ole älykästä eksyä afrikan kamelinpaskasan (ubuntu) tökkimiseen!

        Niinpä. Parempi vaan käyttää sitä PARAS:ta eikä mitään Windowsia.


      • linux-perseiset
        ap. kirjoitti:

        Ei ollut "nappulaa" ostaa Windowsia? Hahahah =D

        Rahaa pistin reilusti tonnin uuteen PC-koneeseen ja asensin siihen pelkästään Mint-Linuxin, luuletko tosiaan että rahasta oli kyse etten Windowsia olisi saanut, muhahahahah!

        Lisäksi minulla on Mac Book Air kannettavana, luuletko että se on "ilmainen"?

        Windows on menneisyyttä! Ja toki marketti-koneiden kirous!

        No, kuinka hyvin voit pelata sillä koneella moderneja PC-pelejä? Ettei vaan Windows olisi huomattavasti parempi?


      • windows vain lelux
        linux-perseiset kirjoitti:

        No, kuinka hyvin voit pelata sillä koneella moderneja PC-pelejä? Ettei vaan Windows olisi huomattavasti parempi?

        Pelileluksi windows menettelee, muuhun käyttöön vaikeampi perustella.


      • linux-perseiset
        windows vain lelux kirjoitti:

        Pelileluksi windows menettelee, muuhun käyttöön vaikeampi perustella.

        Käy pelileluksi ja vaikka miten moneen muuhunkin käyttötarkoitukseen. Mukavampi käyttää vain yhtä käyttistä kaikkeen sen sijaan, että pomppisi Windowsin ja linuksin välillä, tai mikä pahinta, usean linuks-jakelun välillä. Minä katsos haluan, että saan tehtyä koneella kaiken mitä haluan sillä tehdä ilman kauheaa säätämistä.


      • windows vain lelux
        linux-perseiset kirjoitti:

        Käy pelileluksi ja vaikka miten moneen muuhunkin käyttötarkoitukseen. Mukavampi käyttää vain yhtä käyttistä kaikkeen sen sijaan, että pomppisi Windowsin ja linuksin välillä, tai mikä pahinta, usean linuks-jakelun välillä. Minä katsos haluan, että saan tehtyä koneella kaiken mitä haluan sillä tehdä ilman kauheaa säätämistä.

        Aikamoinen kompromissihan tuo sitten on. Pistät pelillä leikkimisen tietoturvan edelle ja joudut säätämään sitä windowsia.
        Itse en onneksi pelaa niin voin käyttää vain helppoa ja tietoturvallista Ubuntua. Säätäminen on olematonta.


    • aivokääpiö ubutin

      "Minua v-tuttaa suuresti täällä Windowsin puolustelijat"

      Jopas on sinulla harmia toisillekin jakaa! Mene hakemaan koppa kaljaa, niin ehkä rauhoitut ainakin huomisaamuun!

      http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=35021

      • ap.

        Ottaako noin pattiin kuulla totuus? Kyllä se sinullekkin valkenee totuus joskus, uso pois =)

        PS. Olin itsekkin aikoinaan "Windowsin puolusta" tällä palstalla, mutta pitää selata aika monta vuotta taaksepäin historiaan!

        Jos se voi käydä minulle, voi se käydä myös sinulle, että tulet näkemään totuuden, tsemppiä! =) -> Linux on aito käyttöjärjestelmä ja fiksu sellainen!


      • finget salute
        ap. kirjoitti:

        Ottaako noin pattiin kuulla totuus? Kyllä se sinullekkin valkenee totuus joskus, uso pois =)

        PS. Olin itsekkin aikoinaan "Windowsin puolusta" tällä palstalla, mutta pitää selata aika monta vuotta taaksepäin historiaan!

        Jos se voi käydä minulle, voi se käydä myös sinulle, että tulet näkemään totuuden, tsemppiä! =) -> Linux on aito käyttöjärjestelmä ja fiksu sellainen!

        Linus T lähetti sinulle terveiset Oregonista ja sinähän tiedät että sinun jehovastasi tuli jenkki ala USA.

        http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2012/06/torvaldsnvidia-640x424.jpg


      • jaba daba duuuuuuuuu
        ap. kirjoitti:

        Ottaako noin pattiin kuulla totuus? Kyllä se sinullekkin valkenee totuus joskus, uso pois =)

        PS. Olin itsekkin aikoinaan "Windowsin puolusta" tällä palstalla, mutta pitää selata aika monta vuotta taaksepäin historiaan!

        Jos se voi käydä minulle, voi se käydä myös sinulle, että tulet näkemään totuuden, tsemppiä! =) -> Linux on aito käyttöjärjestelmä ja fiksu sellainen!

        Mikä on "aitoa" linuks kurttauksessa? linus pölli sen ytimen toisesta toimivasta käyttiksestä ja palikoi nyky linuks runttauksen mieliharmiksi hihhuleille!

        Siis aito paskakasa****ala linus torvelo.


      • ExPertti äänessä...
        jaba daba duuuuuuuuu kirjoitti:

        Mikä on "aitoa" linuks kurttauksessa? linus pölli sen ytimen toisesta toimivasta käyttiksestä ja palikoi nyky linuks runttauksen mieliharmiksi hihhuleille!

        Siis aito paskakasa****ala linus torvelo.

        "linus pölli sen ytimen toisesta toimivasta käyttiksestä ja palikoi nyky linuks runttauksen"

        Ymmärrän hyvin ettet käytä rekattua nimimerkkiä, perustiedon puuttuminen on vähä noloa.

        Ubuntu, Mint, Fedora jne eivät ole "Linux". Ne ovat käyttöjärjestelmiä jotka käyttävät samaa kerneliä l. ydintä, ja tämä _ydin_ on Linux, joka on nimetty kehittäjänsä, Linus Torvaldsin mukaan.

        Bits©


      • kielimiesX
        ExPertti äänessä... kirjoitti:

        "linus pölli sen ytimen toisesta toimivasta käyttiksestä ja palikoi nyky linuks runttauksen"

        Ymmärrän hyvin ettet käytä rekattua nimimerkkiä, perustiedon puuttuminen on vähä noloa.

        Ubuntu, Mint, Fedora jne eivät ole "Linux". Ne ovat käyttöjärjestelmiä jotka käyttävät samaa kerneliä l. ydintä, ja tämä _ydin_ on Linux, joka on nimetty kehittäjänsä, Linus Torvaldsin mukaan.

        Bits©

        Et taida erottaa toisistaan yleisnimikettä ja tuotenimikkeitä? Minä juon yleisnimikkeellä maitoa ja se voi olla Valion maitoa tai Arlan maitoa tai sitten ihan oman tai vieraan luomulehmän kotona tuotettua tuotemerkitöntä maitoa.

        Lapsuudessani meillä oli kotona lehmä jonka maitoa juotiin ja jalostettiin kotona (mm. juustoksi, viiliksi ja voiksi) ilman meijeriin toimittamista. Ei tälläkään maidolla ollut mitään tuotemerkkiä.

        Linux on kernel jota useimmat (ainakin uskon näin) linuxdistrot käyttävät. Kaikki nämä linuxdistrot ovat yleiskielessä linuxeja. Yleiskieli ei aina ole kaikkein täsmällisintä kieltä. Maito on maitoa yleiskielessä jos määrittlelyjä ei anneta. Esim. lehmän maito, Valion maito, vuohen maito, kamelin maito tai ihmisäidin maito. Ja jos oikein tarkaksi mennään voidaan sanoa, tämä on Mansikki nimisen lehmän maitoa tai tämä on Pirkko Liisan maitoa jos kyse on ihmisäidistä.
        Monella taitaa olla puutteeliset tiedot kielen käytöstä?


      • piilosilla nickillä?
        ExPertti äänessä... kirjoitti:

        "linus pölli sen ytimen toisesta toimivasta käyttiksestä ja palikoi nyky linuks runttauksen"

        Ymmärrän hyvin ettet käytä rekattua nimimerkkiä, perustiedon puuttuminen on vähä noloa.

        Ubuntu, Mint, Fedora jne eivät ole "Linux". Ne ovat käyttöjärjestelmiä jotka käyttävät samaa kerneliä l. ydintä, ja tämä _ydin_ on Linux, joka on nimetty kehittäjänsä, Linus Torvaldsin mukaan.

        Bits©

        On se hyvä, että SINÄ KIRJOITAT rekatulla nickillä!

        "ExPertti äänessä..." Mene leikkimään kuurunpiiloa, poju!

        http://www.thepeoplescube.com/images/images_working/AppleMecca/ThinkDifferent_HeadinAss.jpg


      • kielimiesX kirjoitti:

        Et taida erottaa toisistaan yleisnimikettä ja tuotenimikkeitä? Minä juon yleisnimikkeellä maitoa ja se voi olla Valion maitoa tai Arlan maitoa tai sitten ihan oman tai vieraan luomulehmän kotona tuotettua tuotemerkitöntä maitoa.

        Lapsuudessani meillä oli kotona lehmä jonka maitoa juotiin ja jalostettiin kotona (mm. juustoksi, viiliksi ja voiksi) ilman meijeriin toimittamista. Ei tälläkään maidolla ollut mitään tuotemerkkiä.

        Linux on kernel jota useimmat (ainakin uskon näin) linuxdistrot käyttävät. Kaikki nämä linuxdistrot ovat yleiskielessä linuxeja. Yleiskieli ei aina ole kaikkein täsmällisintä kieltä. Maito on maitoa yleiskielessä jos määrittlelyjä ei anneta. Esim. lehmän maito, Valion maito, vuohen maito, kamelin maito tai ihmisäidin maito. Ja jos oikein tarkaksi mennään voidaan sanoa, tämä on Mansikki nimisen lehmän maitoa tai tämä on Pirkko Liisan maitoa jos kyse on ihmisäidistä.
        Monella taitaa olla puutteeliset tiedot kielen käytöstä?

        "Et taida erottaa toisistaan yleisnimikettä ja tuotenimikkeitä?"

        Eli linuxit on eri asia kuin Linux.


    • Ännä Pyy

      tökköpä Ännäkään äivän käikkeä kestää?

    • ap.

      Tiedättekö mitä teillä ei ole ja minulla on?

      Olen Linux-käyttäjä sekä töissäni että kotonani 100%, Windows 0% Linux 100%

      Kotona Linux Mint 17

      Töissä Cent OS 6.5

      Vessa / Sonta!!
      Windows 8-10 !

      Plups!
      Siinä Windows pojille kunnon musaa!

      https://www.youtube.com/watch?v=XM0ZpIEc5JA

      • mitä missä milloin

        "Tiedättekö mitä teillä ei ole ja minulla on?"

        Olisikohan se TYHJÄ pankkitili?

        Olenko oikeassa?


      • Ännä Pyy

        jöö eihän niitä vintöötin äänimerkkejä
        kykään kestä pitempään kyynellä.
        liiän mönötöönisiä övät :(


    • Prof. Falken

      Minua ei windowsissa ärsitä mikään, koska en sitä käytä.

      Työkoneella on toosa, mutta se on muutenkin stilisoitu sellaiseksi, ettei sillä tee kuin ne tietyt jutut mitkä työnantaja parhaaksi näkee.

      Paskahan se windows on. Jos siitä pitäisi itselleen kotikäyttöjärjestelmä viilata niin itku tulisi. Linux sen sijaan toimii ja tottelee jo lähes pelkällä ajatuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2612
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      334
      2444
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      61
      1828
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1714
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1462
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      61
      1458
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe