Onko kenelläkään muulla tullut Losartanista outoa hikoilua. Ensimmäinen puoli vuotta meni hyvin, mutta sitten se alkoi. En ole koskaan hikoillut paljon mitään. Tuon puolen vuoden jälkeen aivan olematon liikunta ja liikkuminen sai minut hikoilemaan. Hikoilin lakkaamatta. Jos olin lähdössä jonnekin, ennen kuin pääsin kotoa lähtemään, olin jo aivan hikinen. Lopulta lääkäri onneksi vaihtoi lääkkeen, vaikkei tuollaista sivuvaikutusta pitäisi olla.
Losartan ja hikoilu
7
2761
Vastaukset
- Losartan vaihtoon
Itselläkin hikoilu lisääntynyt vuoden käytön aikana ja lisäksi on outoa rintakipua. Mitä sait korvaavaksi lääkkeeksi?
- ¢
olen syönyt tuota 10 vuotta 50 mg päivässä. Ei mitään haittavaikutuksia. Verenpaine pysynyt hyvin kohdillaan.
- Lossutus
Sain alkujaan korvaavaksi lääkkeeksi Linatil. Hikoilu loppui kuin seinään. Siinä oli sivuvaikutuksena jonkin verran kuivaa yskää, joka oli kuitenkin häiritsevää. Se vaihdettiin sitten pois.
Nyt oon kuukauden syönyt Amplodipin-lääkettä. Siitä oikeastaan ei ole sivuvaikutuksia muuta kuin, että olen huomannut nyt käsissä ihottumaa. En vain ole varma, onko se siitä. Lisäksi verenpaineet ei ollenkaan riittävän matalalla tuolla lääkkeellä, mutta kontrollia odotellessa. Eipä ollut tullut mieleen, että Losartan aiheuttaisi hikoilua, mutta nyt tajusin yhdistää nämä asiat.
- losari--
Vajaa kaksivuotta niitä syönny, mutta en ole huomannut minkäänlaisia sivuvaikutuksia.
Losartan aiheutti minulla aamuyöstä tajutonta hikoilua ja samalla tuli rytmihäiriöt. Syke saattoi yllättäen jopa päiväsaikaankin pudota 30-36 välille. Nyt kokeillaan Linatil ja ainakin aamu ja päiväsaikaan se heitehuimauskin pysynyt pois, samoin hikoilut ja rytmihäiriöt. Jospa selviäisin ilman sitä yskää. Ihan alussa vasta tämän lääkkeen kokeilu..
- Lossutus
Juuh, no Linaitil ei sopinut. Lopulta oli ihottumaa kaikkialta, eikä paineet laskenut. Lopulta sain Kandesartaania (Candomox), ja kertakaikkiaan lähti paineet kunnolla laskuun. Olo on ollut jo yli puoli vuotta niin hyvä ja rentoutunut, ettei kuvailla osaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031625
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251424En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821260- 621153
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101028Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111999Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213799Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57763- 122733
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698