Mikä on maailman suurin?korkein? painavin koirarotu?
suurin koira rotu??
13
1026
Vastaukset
- leopard
ole ainankin irlanninsusikoira aika iso mut luulis jonkun mastiffin painavan aikapaljon et tuohon en sinällää kyllä osaa juuta enkä jaata sanoa jos nuo kumpikin ominaisuus yhessä koirassa:)
- ainaki
luulisin että tanskandoggi vois olla korkein, ja joku bernhardilainen vois olla aika painava....varmaan kuitenki menee se paino jollekki mastiffille, niinku edellinen kirjoitti.
- jones
..Taitaa olla irlanninsusikoira korkeampi kuin tanskandoggi, ei ehkä niin massiivinen?
- Koiris
Suuruus on hieman venyvä käsite. Riippu siitä mitataanko säkäkorkeutta vai painoa. Virallisesti taitaa korkeudessa olla ennätys Irlanninsusikoiralla. Niitten keskimääräinenkin säkäkorkeus on suurempi kuin millään muulla rodulla. Painon suhteen taas ennätys on Englanninmastiffilla ja myös keskimääräinen paino on niillä korkein. Pari kuitenkin lännessä rekisteröimätöntä rotua on kokonaisuuden huomioonottaen erittäin suuria ja niitä voisi näillä perusteilla ehkä sanoa suurimmiksi. Ne ovat Azerbeidzanin paimenkoira (Kaukasus-vuorilta) ja Arjalainen molossikoira (Afganistanista). Ne ovat hyvin korkeita, säkä lähelle metrin ja painot uroksilla usein noin 100kg luokkaa usein ylikin. Eikä ole kysymys edes lihavista yksilöistä. Ei ole mitään yksiselitteisesti suurinta rotua.
- jones
Arjalainen molossikoira...??Löytyykö kuvia noista jättiläisistä?
- Koiris
jones kirjoitti:
Ei taida löytyä kuvia. Olen itse nähnyt niitä azereita mutta en ole päässyt käymään pakoissa jossa on arjalaisia. Hieman siitä taitaa löytyä Maailman Koira-Atlas kirjasta. Niitä on kuitenkin tuotu Venäjälle kuten azereitakin. Molemmat pitäisi olla jossain rekisterissä. Venäjällä ja Kaukaasian maissa on tuo rekisteröinti hieman erilaista kuin lännessä. Azeri on laumaa vartioiva hyvin vaativa rotu. Arjalainen on vielä vaativampi puhdas taistelukoira,lähinnä eteläosan Pataaniheimon parissa elävä. Venäläiset sotilaat toivat niitä aikoinaan Afganistanista. Venäjällä on joitain kasvattajia. He yrittävät saada niitä länsimaisiin rekistereihin. Jos onnistuu niin Nähdään ensimmäiseksi Suomen näyttelyissä. Tietojeni perusteella se muistuttaa aika paljon Kangalin-koiraa.
- MUN SUOSIKIT
jones kirjoitti:
1.BERNHARDINKOIRA
2.IRLANNINSUSIKOIRA
3.TANSKANDOGGI
4.SAKSANPAIMENKOIRA
5.PYRENNIENKOIRA - Koiris
Koiris kirjoitti:
Ei taida löytyä kuvia. Olen itse nähnyt niitä azereita mutta en ole päässyt käymään pakoissa jossa on arjalaisia. Hieman siitä taitaa löytyä Maailman Koira-Atlas kirjasta. Niitä on kuitenkin tuotu Venäjälle kuten azereitakin. Molemmat pitäisi olla jossain rekisterissä. Venäjällä ja Kaukaasian maissa on tuo rekisteröinti hieman erilaista kuin lännessä. Azeri on laumaa vartioiva hyvin vaativa rotu. Arjalainen on vielä vaativampi puhdas taistelukoira,lähinnä eteläosan Pataaniheimon parissa elävä. Venäläiset sotilaat toivat niitä aikoinaan Afganistanista. Venäjällä on joitain kasvattajia. He yrittävät saada niitä länsimaisiin rekistereihin. Jos onnistuu niin Nähdään ensimmäiseksi Suomen näyttelyissä. Tietojeni perusteella se muistuttaa aika paljon Kangalin-koiraa.
Huomasin etten kertonut tarkemmin Kangalinkoirasta, sillä tuskin sitä moni tuntee. Se on Turkin pohjoisosien kurdialueilla oleva Kaukaasianpaimenkoirien ryhmään kuuluva hyvin iso ja hyvin vahva koira. Urokset painaa 80-100kg yleensä. Muutama yksilö on Suomessa. Pienin tietämäni on 75kg. Ei kovin pitkäkarvainen pystykorvatyyppiä. Häntä selänpäällä. Keltaisenruskea useimmiten. Ei ole lempeä jättiläinen vaan aivan jotain muuta. Tappaa aika helposti suden.
- onks tommost olemassakaa
onks olemassakaa tollasta ku arjalainen molossikoira
- Koiranpoika
Viikko sitten edesmennyt koiramme painoi 90 kg. Se oli mixaus Napolinmastiffia ja Bernhardilaista ja eli 10. vuotiaaksi täysin terveenä, kuoli sitten eläinlääkärin mukaan vanhuuteen.
- 8888
MIKI NAPOLINMASTIFFI 87 KG
ANTON BERNHARDINKOIRA 88 KG
LARA NÖFFI 89 KG
DARA NAPOLINMASTIFFI 90KG
DORA TANSKANDOGGI 91KG
- bully
Maailan suurin koirarotun
Bully kutta
säkä reilusti yli 100cm-
paino yli 100kg - supersöpö
Suurimmaksi tituleerattu on George.Ihanan rauhallinen ;)
http://www.iskelma.fi/viihde/maailman-suurin-koira-nayttaa-talta-katso-kuvat-ja-video/2/2970
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63849
- 61835