Onko VL:ien synnit anteeksi annettu?

mikä tässä mättää?

Mistä nyt on kyse? Olen ymmärtänyt, että Jeesus kuoli puolestamme ristillä, ja näin sovitti maailman synnit. Näin ollen uskon, että minun syntini on anteeksi annettu.

Nyt saa kuitenkin sellaisen käsityksen täältä, että ikäänkuin vanhoilliset yrittäisivät viestittää, että synnit ei olisikaan sovitettu, että syntejä ei olisikaan annettu anteeksi. Että synnit saa anteeksi vasta kun he ovat ne anteeksi saarnanneet. Miksi Jeesus kuoli ristillä?

Onkohan tässä tullut heillä nyt väärin käsitys? Siis eikö kristityn tehtävä ole JULISTAA sitä, että ne synnit on anteeksi annettu? Kristityn tulee julistaa sanaa, jonka kautta saamme uskoa se, että olemme saaneet syntimme anteeksi. Eikö tämä ole kristinuskon ydinsanoma. Joka tämän uskoo, se pelastuu.

7

803

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valpis

Syntejäsi ei ole annettu anteeksi. Valitan.

• että joille Jeesuksen omat antaa synnit anteeksi, niille ne on anteeksi annatut. Niin kuin Isä hänet lähetti, niin hänkin edelleen lähetti omansa. Ja kuinka he uskovat, jos he eivät ole kuulleet?

• vl.kaveri

Kristus kärsi kaikkien ihmisten synnit ristillä. Joka tämän sovintotyön päälle uskoo, hänen syntinsä annetaan anteeksi Pyhän Hengen kautta.

Mutta ihminen voi myös olla vastaan ottamatta Kristusta. Ei ihmistä pakoteta uskomaan syntejään anteeksi. Jumala on antanut ihmiselle vallan olla hylkäämättä näitä syntejä, ei ihmisen ole pakko uskoa anteeksi syntejään, vaan kyllä hän voi pysyä synneissään, jos tahtoo.
      Jeesus sanoi, mene ja hylkää itsesesi, ja ota ristisi ja seuraa minua.

Jos siis haluat hyljätä synnit, eli itsesi, niin Jumala armossaan antaa ne syntisi anteeksi valtakuntansa kautta. Mutta kuinka voisit saada syntisi anteeksi, jos et halua saada niitä anteeksi. Voinko minä olla pahoillani veljelleni rikkomusteni tähden, jos haluan tulevaisuudessakin rikkoa häntä vastaan? Voinko uskoa syntini anteeksi, jos en halua saada niitä anteeksi, vaan mieluummin teen niitä syntejä lisää?

Siis kyllä kaikkien ihmisten synnit Jeesus sovitti, mutta ihmisen ei ole pakko luopua synneistään, jos hän kerta välttämättä haluaa olla luopumatta. Jumala on oikeuden mukainen.

• sinä luovuit

synneistäsi? Milloin Sinä vastaanotit Kristuksen?

• vl.kaveri
        sinä luovuit kirjoitti:

synneistäsi? Milloin Sinä vastaanotit Kristuksen?

omalta puoleltani eli lihani puolesta olen niissä vielä täysin mitoin kiinni. Mutta sydämessäni olevan Pyhän Hengen tähden olen saanut vihata syntiä syntymästäni saakka. En voi muutakuin kiittää, koska voisin ihan hyvin olla uskoton.

• Uskoon tullut
        vl.kaveri kirjoitti:

omalta puoleltani eli lihani puolesta olen niissä vielä täysin mitoin kiinni. Mutta sydämessäni olevan Pyhän Hengen tähden olen saanut vihata syntiä syntymästäni saakka. En voi muutakuin kiittää, koska voisin ihan hyvin olla uskoton.

Tarkennapa hiukan sillä tuo ei kyllä kuulosta raittiilta.
        Kyllä syntielämästä tulee luopua eikä syntejä enää pelastunut ihminen tietoisesti tee eikä halua tehdä.
        Vl:t kyllä yleensä elävät kuin uskottomat ja kokouksessa sitten nostavat käden ja saavat uskoa synnit anteeksi tavan takaa..., vai tätä se on, uskomatonta ??

• A. Acimlainen

..ja kykeni silti antamaan anteeksi kaiken kaikille. Hän voi auttaa vanhoillislestadiolaista aivan kuten meitä muitakin antamaan anteeksi silloinkin kun se tuntuu mahdottomalta, siis silloin kun meillä on kiusaus kokea että toiset kohtelevat meitä epäoikeudenmukaisesti.

Sellaisessa tilanteessa kutsu Jeesusta avuksesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      60
      889
    2. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      34
      837
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      786
    4. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      102
      780
    5. Lehtikankaan oppilas kuolema

Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞
      Kajaani
      15
      710
    6. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      34
      672
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      72
      576
    8. 42
      559
    9. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      40
      557
    10. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      63
      529
    11. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      28
      515
    12. Nyt kaatuu Kuisla

Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee
      Seinäjoki
      26
      477
    13. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      88
      448
    14. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      59
      443
    15. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      107
      438
    16. Pystyisitkö liikkumaan

Tai tapailemaan kaivattuasi julkisesti?
      Ikävä
      45
      436
    17. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      1
      427
    18. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      36
      427
    19. 39
      413
    20. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      407
    Aihe