Mistä nyt on kyse? Olen ymmärtänyt, että Jeesus kuoli puolestamme ristillä, ja näin sovitti maailman synnit. Näin ollen uskon, että minun syntini on anteeksi annettu.
Nyt saa kuitenkin sellaisen käsityksen täältä, että ikäänkuin vanhoilliset yrittäisivät viestittää, että synnit ei olisikaan sovitettu, että syntejä ei olisikaan annettu anteeksi. Että synnit saa anteeksi vasta kun he ovat ne anteeksi saarnanneet. Miksi Jeesus kuoli ristillä?
Onkohan tässä tullut heillä nyt väärin käsitys? Siis eikö kristityn tehtävä ole JULISTAA sitä, että ne synnit on anteeksi annettu? Kristityn tulee julistaa sanaa, jonka kautta saamme uskoa se, että olemme saaneet syntimme anteeksi. Eikö tämä ole kristinuskon ydinsanoma. Joka tämän uskoo, se pelastuu.
Onko VL:ien synnit anteeksi annettu?
7
786
Vastaukset
- Valpis
Syntejäsi ei ole annettu anteeksi. Valitan.
että joille Jeesuksen omat antaa synnit anteeksi, niille ne on anteeksi annatut. Niin kuin Isä hänet lähetti, niin hänkin edelleen lähetti omansa. Ja kuinka he uskovat, jos he eivät ole kuulleet?
- vl.kaveri
Kristus kärsi kaikkien ihmisten synnit ristillä. Joka tämän sovintotyön päälle uskoo, hänen syntinsä annetaan anteeksi Pyhän Hengen kautta.
Mutta ihminen voi myös olla vastaan ottamatta Kristusta. Ei ihmistä pakoteta uskomaan syntejään anteeksi. Jumala on antanut ihmiselle vallan olla hylkäämättä näitä syntejä, ei ihmisen ole pakko uskoa anteeksi syntejään, vaan kyllä hän voi pysyä synneissään, jos tahtoo.
Jeesus sanoi, mene ja hylkää itsesesi, ja ota ristisi ja seuraa minua.
Jos siis haluat hyljätä synnit, eli itsesi, niin Jumala armossaan antaa ne syntisi anteeksi valtakuntansa kautta. Mutta kuinka voisit saada syntisi anteeksi, jos et halua saada niitä anteeksi. Voinko minä olla pahoillani veljelleni rikkomusteni tähden, jos haluan tulevaisuudessakin rikkoa häntä vastaan? Voinko uskoa syntini anteeksi, jos en halua saada niitä anteeksi, vaan mieluummin teen niitä syntejä lisää?
Siis kyllä kaikkien ihmisten synnit Jeesus sovitti, mutta ihmisen ei ole pakko luopua synneistään, jos hän kerta välttämättä haluaa olla luopumatta. Jumala on oikeuden mukainen.- sinä luovuit
synneistäsi? Milloin Sinä vastaanotit Kristuksen?
- vl.kaveri
sinä luovuit kirjoitti:
synneistäsi? Milloin Sinä vastaanotit Kristuksen?
omalta puoleltani eli lihani puolesta olen niissä vielä täysin mitoin kiinni. Mutta sydämessäni olevan Pyhän Hengen tähden olen saanut vihata syntiä syntymästäni saakka. En voi muutakuin kiittää, koska voisin ihan hyvin olla uskoton.
- Uskoon tullut
vl.kaveri kirjoitti:
omalta puoleltani eli lihani puolesta olen niissä vielä täysin mitoin kiinni. Mutta sydämessäni olevan Pyhän Hengen tähden olen saanut vihata syntiä syntymästäni saakka. En voi muutakuin kiittää, koska voisin ihan hyvin olla uskoton.
Tarkennapa hiukan sillä tuo ei kyllä kuulosta raittiilta.
Kyllä syntielämästä tulee luopua eikä syntejä enää pelastunut ihminen tietoisesti tee eikä halua tehdä.
Vl:t kyllä yleensä elävät kuin uskottomat ja kokouksessa sitten nostavat käden ja saavat uskoa synnit anteeksi tavan takaa..., vai tätä se on, uskomatonta ??
- A. Acimlainen
..ja kykeni silti antamaan anteeksi kaiken kaikille. Hän voi auttaa vanhoillislestadiolaista aivan kuten meitä muitakin antamaan anteeksi silloinkin kun se tuntuu mahdottomalta, siis silloin kun meillä on kiusaus kokea että toiset kohtelevat meitä epäoikeudenmukaisesti.
Sellaisessa tilanteessa kutsu Jeesusta avuksesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511903
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131826Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391674- 1061250
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961228- 851208
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4121110- 62889
- 49841
- 50836