Polttopuun verotus kun ei itse omista metsää

stihli-86

Kysytäänpä täältä viisaammilta.

Mulla on tehtynä erään maanomistajan mailta polttopuita, jotka siis olen saanut ihan tekopalkalla sieltä metsästä.
Eräs yritys olisi halukas ostamaan noita polttopuita. Mutta miten verotus tässä tapauksessa sitten menee? Jos nämä mun puut olis omasta maalta tehtyjä, niin silloinhan se taitais mennä pääomaverotuksessa. Vaan kun puut on "saatu", niin meneekö se ansiotulona vai mitenkä? Vai onkohan tässä kuitenkin jotain rajaa jonka alle tämä myynti olis verovapaata?
EN ole alv- velvollinen, vaan puun myynti tapahtuu ihan yksityishenkilönä. Enkä omista omaa maata.
Ei oo itellä ihan vahvinta alaa tämä...

7

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puuton..

      Taitaa mennä palkkatuloksi kaikki, koska sinulla ei ole esittää mitään kuittia puunhankintakuluista. Ostajan pitäisi palkata sinut puunhakkaajaksi, maksaa sivukulut yms ja siihen se homma saattaa kaatua. Alv-velvollisena olisitkin jo yrittäjä. Tuo ilmaiseksi puita antava maanomistajakin saattaa joutua hankaluuksiin, voidaanhan olettaa , että olette maksaneet puut pimeästi ilman kuittia ja siihen saattaa verottaja puuttua.

    • Valoisaa taloutta

      Kysy ensin puut antaneelta maanomistajalta. Eräs metsänomistaja lupasi naapurini karsia latvuksia omaan käyttöön, mutta kielsi myynnin. Hänelle se oli periaatteellinen kysymys. Hän ei halunnut toisen tekevän puillaan bisnestä, koska maan ravinteiden kannalta olisi parempi jättää ne lahoaman. Toisekseen hän ei halunnut harjoitettavan puillaan harmaata taloutta. Näin menettelisin minäkin.

    • stihli-86

      Lupa myyntiin on maanomistajalta.

    • husquvarna

      Kun sinä myyt kuitilla yritykselle niin kirjaa polttopuiden tekemisestä syntyneet kaikki kulut vaikka ruutupaperille ja puhdas tulo ilmoitetaan veroilmoituksessa .
      Verokarhu kahmaisee sitten oman osansa saadusta tulosta ansiotuloverotuksessa.

    • 100-30 % = 100

      Tartteeko tuommoseen pikkujuttuun enää verottajaa sotkea.
      Teet niikuin maassa nykyisin tapana ,kierrät verottajan kaukaa.
      Tuntemattoman Lahtista vapaasti mukaillen "..isot kahjot painaa edellä, me pienit nilkit tehdään samalla lailla perästä ....."

    • vaaruvuori

      Kyllä polttopuiden myyntitulo jos ei itse omista metsää on kuitenkin pääomatuloa. Ilmoitetaan esitäytetyllä veroilmoituksella muissa pääomatuloissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe