Miten usein (monenko lämmitykerran jälkeen) kiuaskivet tulisi vaihtaa ja miksi? Eli mitkä on tekniset perusteet? Kivikauppiaat suosittelevat varsin mielellään tiheää vaihtoa.
kivien vaihto
5
3443
Vastaukset
- ...mukaan
Kivet rapautuvat käytössä ja pakkautuvat tiiviimmiin kiukaaseen. Huonoksi menneen kiven voi todeta napauttamalla kahta kiveä vastakkain. Mikäli kivi murenee on se syytä vaihtaa. Liian tiivis kiviladonta johtaa siihen, ettei saunan ilma enää jäähdytä kiuasta riittävästi. Tästä taas seuraa puulämmitteisen kiukaan puhkipalaminen tai sähkölämmitteisen kiukaan vastusten rikkoutuminen.
- vaihda
eli jouluksi, se riittänee teille.
- kivinen
Vaihdoin kivet. Edellisen kerran vaihdoin kolme vuotta sitten. Saunottua tulee 5-6 kertaa viikossa. Kyseessä on puulämmitteinen kiuas. Vanhat kivet olivat jonkin verran murentuneet ja kun kiviä iski yhteen ne halkesivat helposti. Mutta itse saunomistapahtuma ei muuttunut juurikaan. Löylyä tuli kuten ennenkin.
- Jussi
Pysyy kivet hyvänä ja saa kunnon löylyt. Vaihdoin viime viikolla. Ei ne maksa kuin 20 euroa/30 kg.
- ei suotta
ei ainakaan meillä ole kivet murentuneet osa on alkuperäisiä muutaman kerran kiuas otettu irti, ja kivet pois jonkun homman takia. et meille on kelvannu kyllä löyly vaikkei kiviä koko ajan vaihdakkaan, ja tuo muutaman vuden välein vaihto on aivan turhaa. saahan sitä kuvitella et ,löyly paranis jos esim. joka vuosi kivet vaihtais miten kukin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273683- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut382393Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82185- 381609
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151552
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2861372- 1311365
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305