Mulla on jonkin aikaa ollut oikean sieraimen sisäpuolella, heti sieraimen alussa siinä mutkassa tai kuopassa, joka on ihan nenän nokassa, jotain outoa rupea. Ensin luulin, että se on sitä samaa tavaraa, joka kuivaa joskus nenän sisäpuolelle, mutta kyllä se on jotain rupea, Sattuu, kun sitä yrittää rapsuttaa pois. Ja sitten siitä erittyy jotain mädän tapaista hajua. Vaikka ei varmaan paljonkaan, mutta kun on nenän sisäpuolella, niin ei ole kiva juttu.
Mikä tuo on ja millä pitäisi yrittää hoitaa?
Kiitti asiallisista neuvoista.
-Pera
Nenässä tulehdus?
2
15954
Vastaukset
- Missukka
Nenässäsi on märkärupi. Se on erittäin tarttuvaa sorttia ja voi levitä laajemmallekin kasvojen alueelle sormiesi kautta. Apteekista saa antibioottivoidetta märkärupeen. Aamuin illoin sinun pitäisi liottaa vedellä rupi pehmeäksi ja rapsuttaa se pois, sen jälkeen ohut kerros voidetta.
Toisinaan kotikonstit eivät auta ja on mentävä lääkäriin. Lääkäri määrää antibioottikuurin sekä voidetta. Varsinkin kasvojen alueella olevaan märkärupeen lääkärit suosittelevat antibioottia.
Pojallani oli juuri sieraimen sisäpuolella oleva märkärupipesäke, joka sitten lähtikin levenemään alaspäin kohti ylähuulta ja oli kammottavan näköinen. Hänelle määrättiin välittömästi antibiootit ja vaiva on pysynyt pois nyt reilun vuoden. - --2
Sama juttu, alkoi aivan samoilla oireilla eli jotain outoa rupea siinä heti nenän sisällä.. oli kivulias myöskin, vaikkei rapsuttanutkaan. No siitä sitten räplätessä levisi korvaan, josta korvalehteen.
En koskaan ollut kuullutkaan märkäruvesta, vaan vasta silloin kun naamaan tulikin yhdessä yössä ~10 rupea.. seuraavana yönä 10 lisää. Noh, eipä olis kannattanut räplätä sitä nenää eikä sitten korvaa.
Eli jos näin käy, äkkiä basibactia ja EI saa koskea sormilla nenään. Tai jos koskee niin sitten heti käsien pesu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191245
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61047- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161851Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784