Emo ylihuolehtivainen/enemmän huolehtivainen yhdestä pennusta

pentumyy

Hei!

Osaako joku kertoa muun kuin tuntuman pohjalta että onko syytä huoleen pennun terveyden kannalta jos emo on enemmän huolehtivainen tästä tapauksesta kuin muista pentueen jäsenistä. Tämä pentu jonka kimpussa äiti on eniten on kuitenkin viisipentuisen lauman ainua musta jäsen valkosten joukossa, joten sekin saattaa varmaan vaikuttaa siihen että saa enemmän huomiota..

3

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mammatiikeri

Meillä kuukauden vanhat, joista yhdellä syntymäpaino alle puolet muiden painosta. Tähän ei emo kiinnittänyt mielestäni mitään erityishuomiota, muuta kun että välillä haki sen tissille, kun sillä ei riittänyt omat voimat tulemaan syömään. Vaikea sanoa, olisiko se muita pentuja auttanut, kun ne yleensä ihan itse mönkivät imemään. Nyt kun pennut ovat leikki-iässä ja tämä meidän Urho painaa kaksi kolmasosaa muiden painosta, leikkii emo sen kanssa selkeästi varovaisemmin tai vähemmän kovakouraisesti kuin muiden pentujen.

Eli meillä oli yksi pentu syntyessä erittäin huonossa kunnossa, lisäruokinnalla jne, eikä se emo siitä erityisemmin kriiseillyt. Eli tästä johdettuna ehkei sillä teidän pennulla välttämättä ole mitään vialla, vaikka käänteisesti teidän emo siitä kauheasti huolehtii.

Mutta mielenkiintoista olisi ainakin tietää koiran rotu, ne kun käyttäytyvät pentujensa kanssa aivan eri tavoin.... Kannattaa varmaan myös kysyä rotuyhdistyksestä (tai jos on sekarotuinen, niin niiltä roduilta mitä koirassa on), että ovatko muut vastaavaan törmänneet.

• myyvava

Kiitos vastauksestasi, ei enää pelota niin paljon. Emo on jackrussell/Espanjanvesikoira Isä Labradorinnoutaja ja pennut ihan labradorin noutajan näkösiä ja oloisia. Emo näykki ja leikki pennun kanssa ja nuoli ja hoivasi. Itelle tuli mieleen että ois tsempannu sitä jotenkin..

• 167778

Jos ois niin ettei emo haluu jonkun pennun hoitaa niin oisin huolissani mutta ei erinomaisesta hoidosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      48
      2618
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1320
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    Aihe