Tervehdys.
Ystäväni siteraasi omien sanojensa mukaan Aleksis Kiveä, heittäen minulle seuraavanlaisen sitaatin:
"Hautamme olkoon se raja,
koska musta multa tukkinut
silmiemme suolaisen virran"
Minun korvaani tuo ei kuulosta Kiven tekstiltä. Nopealla googlettamisella en kuitenkaan löytänyt tekstin alkuperäistä kirjoittajaa.
Joten nyt siirrän uskoni teihin, jotka toivottavasti kirjallisuutta paremmin tunnette. Mikäli tuo on Kiveä, mistä teoksesta?
Mikäli se ei ole Kiveä, osaatteko kertoa, mistä se on?
Itselläni ei siis ole aavistustakaan, onko kyse kirjallisuuden teoksesta, laulun sanoista vai ainoastaan jonkun teinitytön vuodatuksesta.
Mikäli tiedätte paremmin, kertokaa sillä haluaisin kovasti voittaa tämän argumentoinnin.
Mikäli kyseessä on Kiven teksti, niin kertokaa sekin. Mielelläni myös häviän väittelyn, jos osaatte kertoa, mistä teoksesta ko. tekstinpätkä löytyisi.
Kiitos.
Kirjoittaja hakusessa
Suolaista virtaa
1
232
Vastaukset
- Näin...
Nopealla googletuksella kirjallisuutta sen syvällisemmin tuntematta todettakoon, että kyseessä on ote Aleksis Kiven näytelmästä "Canzio"
http://books.google.fi/books?id=2nFLAQAAIAAJ&q="hautamme olkoon se raja"&dq="hautamme olkoon se raja"&hl=fi&sa=X&ei=x0lpVP-2NMPiywOT9YHQDg&ved=0CB0Q6AEwAA
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi892132En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222091- 401733
- 321517
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2121448Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361349- 291266
- 951131
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä20996Aivottomat
Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie23867