Moi!
Olen menossa panostajan kurssille. Kysymykseni koskaa panostajan lupakirjan saamisen edellytyksen kohtaa: hakija on terveydeltään ja muilta ominaisuuksiltaan panostajan tehtäviin sopiva.
Mistä saan tuollaisen selvityksen? Lääkäriltä saan paperin terveydestä joo, mutta "muilta ominaisuuksilta" ? Mistä tästä saa selvityksen? Kelpaako rikosrekisteriote?
Panostaja kurssi
3
1819
Vastaukset
- Daveynel
Lääkärintodistus, työtodistus louhintatöistä ja työtodistus panostustöistä.
Siinä paperit, jotka tarvitset liitteeksi lupakirjahakemusta varten.
Viranomaiset tekevät vielä suppean turvallisuusselvityksen. Sitä ei tarvitse itse hankkia. - BUSHMASTER.
Jos olisit joskus ollut alalla töissä niin tietäisit että -louhinta ja -panostus on sama asia. Viranomaiset eivät myöskään tee suppeaa turvallisuusselvitystä ko lupakirjanhakijasta.
Tarvitset nämä jotta voit hakea lupakirjaa:
-12kk työkokemus alalta josta vähintään 3kk panostajan apumiehenä ja valvonnassa.
-kurssi todistus ja tentti.
-lääkärintodistus.
-kuulustelu paperi.
Ja eikun hakemusta sisään ministeriöön. Maksaa 240e.
Alalla on tällä hetkellä todella huono työllisyystilanne. Lähtee taas sitten nousuun kun ihmisillä on rahaa rakentaa, tai valtio sijoittaa rahaa tiehankkeisiin. - rörladding
Aloittajalle linkki, josta löytyy vastaukset aiheeseen.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/panostajaluvat/
Ja BUSHMASTERILLE linkki.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2000/20000219#P4
Koska olen alalla töissä ja tiedän aiheesta muutakin kuin nimen, suppeita turvallisuusselvityksiä on tehty ja tehdään kaikille panostajanlupakirjaa anoville.
Laki asetetaan siksi, että esimerkiksi kaikki pikku UB:n tahi helvetin hattupää mc:n one percentterit eivät koe oikeusturvaansa loukatuksi tullessaan evätyksi hakuprosessissa, vaikka muut ehdot täyttyisi.
Panostus=Louhinta. Väärin meni!
Panostus on toki oleellinen osa louhintatyötä mutta niin on myös kallion puhdistus-mittaaminen-injektointi-poraus-panostus-lastaus-louheenkuljetus-rusnaus-rappaus-pulttaus-verkotus-vaijerointi-varustelu-jne...
Saanko panostajanpätevyyden koska olen ollut Naantalissa muumina 12kk josta 3kk panostajan apulaisena? En saa, koska työkokemus pitää löytyä louhintatöistä eikä esimerkiksi piponvirkkauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."692352Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2452323- 1201538
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis371373Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641357- 1331319
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.811008Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73999Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989