Moi!
Olen menossa panostajan kurssille. Kysymykseni koskaa panostajan lupakirjan saamisen edellytyksen kohtaa: hakija on terveydeltään ja muilta ominaisuuksiltaan panostajan tehtäviin sopiva.
Mistä saan tuollaisen selvityksen? Lääkäriltä saan paperin terveydestä joo, mutta "muilta ominaisuuksilta" ? Mistä tästä saa selvityksen? Kelpaako rikosrekisteriote?
Panostaja kurssi
3
1414
Vastaukset
- Daveynel
Lääkärintodistus, työtodistus louhintatöistä ja työtodistus panostustöistä.
Siinä paperit, jotka tarvitset liitteeksi lupakirjahakemusta varten.
Viranomaiset tekevät vielä suppean turvallisuusselvityksen. Sitä ei tarvitse itse hankkia. - BUSHMASTER.
Jos olisit joskus ollut alalla töissä niin tietäisit että -louhinta ja -panostus on sama asia. Viranomaiset eivät myöskään tee suppeaa turvallisuusselvitystä ko lupakirjanhakijasta.
Tarvitset nämä jotta voit hakea lupakirjaa:
-12kk työkokemus alalta josta vähintään 3kk panostajan apumiehenä ja valvonnassa.
-kurssi todistus ja tentti.
-lääkärintodistus.
-kuulustelu paperi.
Ja eikun hakemusta sisään ministeriöön. Maksaa 240e.
Alalla on tällä hetkellä todella huono työllisyystilanne. Lähtee taas sitten nousuun kun ihmisillä on rahaa rakentaa, tai valtio sijoittaa rahaa tiehankkeisiin. - rörladding
Aloittajalle linkki, josta löytyy vastaukset aiheeseen.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/panostajaluvat/
Ja BUSHMASTERILLE linkki.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2000/20000219#P4
Koska olen alalla töissä ja tiedän aiheesta muutakin kuin nimen, suppeita turvallisuusselvityksiä on tehty ja tehdään kaikille panostajanlupakirjaa anoville.
Laki asetetaan siksi, että esimerkiksi kaikki pikku UB:n tahi helvetin hattupää mc:n one percentterit eivät koe oikeusturvaansa loukatuksi tullessaan evätyksi hakuprosessissa, vaikka muut ehdot täyttyisi.
Panostus=Louhinta. Väärin meni!
Panostus on toki oleellinen osa louhintatyötä mutta niin on myös kallion puhdistus-mittaaminen-injektointi-poraus-panostus-lastaus-louheenkuljetus-rusnaus-rappaus-pulttaus-verkotus-vaijerointi-varustelu-jne...
Saanko panostajanpätevyyden koska olen ollut Naantalissa muumina 12kk josta 3kk panostajan apulaisena? En saa, koska työkokemus pitää löytyä louhintatöistä eikä esimerkiksi piponvirkkauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882