Panostaja kurssi

Jussi Kangas

Moi!

Olen menossa panostajan kurssille. Kysymykseni koskaa panostajan lupakirjan saamisen edellytyksen kohtaa: hakija on terveydeltään ja muilta ominaisuuksiltaan panostajan tehtäviin sopiva.

Mistä saan tuollaisen selvityksen? Lääkäriltä saan paperin terveydestä joo, mutta "muilta ominaisuuksilta" ? Mistä tästä saa selvityksen? Kelpaako rikosrekisteriote?

3

1414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daveynel

Lääkärintodistus, työtodistus louhintatöistä ja työtodistus panostustöistä.
      Siinä paperit, jotka tarvitset liitteeksi lupakirjahakemusta varten.
      Viranomaiset tekevät vielä suppean turvallisuusselvityksen. Sitä ei tarvitse itse hankkia.

• BUSHMASTER.

Jos olisit joskus ollut alalla töissä niin tietäisit että -louhinta ja -panostus on sama asia. Viranomaiset eivät myöskään tee suppeaa turvallisuusselvitystä ko lupakirjanhakijasta.

Tarvitset nämä jotta voit hakea lupakirjaa:

-12kk työkokemus alalta josta vähintään 3kk panostajan apumiehenä ja valvonnassa.

-kurssi todistus ja tentti.

-lääkärintodistus.

-kuulustelu paperi.

Ja eikun hakemusta sisään ministeriöön. Maksaa 240e.

Alalla on tällä hetkellä todella huono työllisyystilanne. Lähtee taas sitten nousuun kun ihmisillä on rahaa rakentaa, tai valtio sijoittaa rahaa tiehankkeisiin.

• rörladding

Aloittajalle linkki, josta löytyy vastaukset aiheeseen.
      http://www.tyosuojelu.fi/fi/panostajaluvat/

Ja BUSHMASTERILLE linkki.
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2000/20000219#P4

Koska olen alalla töissä ja tiedän aiheesta muutakin kuin nimen, suppeita turvallisuusselvityksiä on tehty ja tehdään kaikille panostajanlupakirjaa anoville.
      Laki asetetaan siksi, että esimerkiksi kaikki pikku UB:n tahi helvetin hattupää mc:n one percentterit eivät koe oikeusturvaansa loukatuksi tullessaan evätyksi hakuprosessissa, vaikka muut ehdot täyttyisi.

Panostus=Louhinta. Väärin meni!
      Panostus on toki oleellinen osa louhintatyötä mutta niin on myös kallion puhdistus-mittaaminen-injektointi-poraus-panostus-lastaus-louheenkuljetus-rusnaus-rappaus-pulttaus-verkotus-vaijerointi-varustelu-jne...

Saanko panostajanpätevyyden koska olen ollut Naantalissa muumina 12kk josta 3kk panostajan apulaisena? En saa, koska työkokemus pitää löytyä louhintatöistä eikä esimerkiksi piponvirkkauksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe