Apua poskiontelovaivoihin

Mitä kokeilisin...

Minulla on allerginen nuha, kesällä heinänuha ja muuten tuhisuttaa ympäri vuoden. Poskiontelot ja nenän limakalvot ovat usein turvoksissa ja limaa erittyy nielun kautta kurkkuun. Tukkoisuutta on myös toisinaan. Sairastin juuri poskiontelotulehduksen, jossa oli oireena hirveä päänsärky otsalla ja paineen tunne poskilla ja päässä yleensäkin. Sain siihen antibioottikuurin, joka auttoi vaivaan. Allergiaan käytän tarpeen tullen suihketta ja tarvittaessa Duactia. Luin juuri jostain, että Duactia ei saisi käyttää pitkiä aikoja, sillä turvotus senkun pahenee vain ja kohta ei tule nenästä mitään ulos ilman lääkettä. Olisiko jotain homeopaattista lääkettä, jota voisi kokeilla estämään näitä poskiontelovaivoja, siis tukkoisuutta ja limakalvoturvotusta, vaikka lääkkeiden ohella ???
Kokeilisin mielelläni jotain homeopaattista hoitoa, sillä olen kuullut, että niistä saa apua.
Turhaa on elimistöä kuormittaa jatkuvasti lääkkeilläkään.

12

5295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 50

      Turha haaskata rahoja homeopatiaan. Sen verran voin sanoa, että allergisuus vähenee usein iän myötä - niin minullakin.

      Lääkkeitäkin on useanlaisia, yksi sopii yhdelle, toinen toiselle. Neuvottele lääkärin kanssa, mutta jätä homeopaatit, niistä ei ole apua.

      • sarvikuono

        apteekista vaikka tota nenähuuhtelukannua hinta noin 14e.


    • tepsu

      itse sairastin viime keväänä rajun poskiontelotulehduksen. Ontelot ovat aiemmin 6 punkteerattu ja monta antibioottikuuria päälle( sain niistä allergisen reaktion).Viime keväänä huuhtelin nenäkannulla poskiontelot 3 kertaa päivässä ja aloitin homeopaattisen kuurin homeopaatin seurannassa. Räkää tuli uskomaton määrä ulos.Käytin myös vyöhyketerapiaa avuksi ja ensimmäistä kertaa elämässäniSELVISIN ILMAN ANTIBIOOTTIKUURIA JA PUNKTEERAUSTA! SUOSITTELEN!!

    • kokeeksi

      Moi, pari linkkiä mistä löytyy kotiohjeita:

      http://www.lundan.com/hoitola/

      http://www.sci.fi/~tiina/homeopa2.htm

      Jos löydät omat oireesi, haluat ehkä ensin kokeilla pienellä potenssilla. Mutta huomaa, että kotiapteekin lääkkeitä ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, vaan ensioireiden ilmaantuessa muutaman annoksen verran. Mutta jos saat helpotusta, on ehkä helpompi päätyä homeopaatin vastaanotolle hakemaan pitkäaikaista lääkitystä.

      • avuton

        Kävin kerran homeopaatilla ja kyllä se minusta tuntui huuhaa-touhulta:missä pidät käsiäsi,kun nukut?Pidätkö kynttilän valosta?Merkillisiä kysymyksiä tämä arvostettu homeopaatti minulle lateli.Samalla selaili kirjaansa ja mutisi,että aha,sitten se on rikki...Lopuksi antoi pitkän listan aineista,joita minun piti ostaa.Näistä raesokerin näköisistä muruista en saanut mitään apua.Sama kuin olisin syönyt sisuja,olisi voinut auttaa enemmän.Uskokoon ken tahtoo noihin homeopatia-juttuihin.Älkää loukkaantuko,te "uskovaiset",Tämä oli vain minun kokemukseni ja mielipiteeni.Hyvä,jos joku apua niistä saa.Terveisin Taas antibioottikuurin syönyt.


      • Tellurium
        avuton kirjoitti:

        Kävin kerran homeopaatilla ja kyllä se minusta tuntui huuhaa-touhulta:missä pidät käsiäsi,kun nukut?Pidätkö kynttilän valosta?Merkillisiä kysymyksiä tämä arvostettu homeopaatti minulle lateli.Samalla selaili kirjaansa ja mutisi,että aha,sitten se on rikki...Lopuksi antoi pitkän listan aineista,joita minun piti ostaa.Näistä raesokerin näköisistä muruista en saanut mitään apua.Sama kuin olisin syönyt sisuja,olisi voinut auttaa enemmän.Uskokoon ken tahtoo noihin homeopatia-juttuihin.Älkää loukkaantuko,te "uskovaiset",Tämä oli vain minun kokemukseni ja mielipiteeni.Hyvä,jos joku apua niistä saa.Terveisin Taas antibioottikuurin syönyt.

        Tokihan täällä saa kertoa myös negatiivisista kokemuksistaan. Se on selvä, että homeopatiakaan ei pysty parantamaan kaikkea ja kaikkia - niinkuin ei lääketiedekään. Teksistäsi päätellen sinua ei hoidettu ainakaan alkuperäisen klassisen homeopatian periaatteilla. Homeopatiahan perustuu siihen, että jokaiselle potilaalle valitaan yksi yksilöllinen lääke tämän oireiden ja kokonaisuuden mukaan. Tarpeen tullen myöhemmin voidaan antaa toista lääkettä, mutta klassisessa homeopatiassa ei anneta potilaalle pitkää listaa lääkeistä, joita tämän pitäisi ostaa. Kuullostaa pikemminkin kliiniseltä homeopatialta, joka hoitaa potilaita enemminkin koululääketieteen menetelmin eli jokaiselle oireelle annetaan oma lääkityksensä.


      • ei uskovainen mutta avun sa...
        avuton kirjoitti:

        Kävin kerran homeopaatilla ja kyllä se minusta tuntui huuhaa-touhulta:missä pidät käsiäsi,kun nukut?Pidätkö kynttilän valosta?Merkillisiä kysymyksiä tämä arvostettu homeopaatti minulle lateli.Samalla selaili kirjaansa ja mutisi,että aha,sitten se on rikki...Lopuksi antoi pitkän listan aineista,joita minun piti ostaa.Näistä raesokerin näköisistä muruista en saanut mitään apua.Sama kuin olisin syönyt sisuja,olisi voinut auttaa enemmän.Uskokoon ken tahtoo noihin homeopatia-juttuihin.Älkää loukkaantuko,te "uskovaiset",Tämä oli vain minun kokemukseni ja mielipiteeni.Hyvä,jos joku apua niistä saa.Terveisin Taas antibioottikuurin syönyt.

        Koko viikon olen ollut flunssassa ja taas poskiontelot täynnä. Ilma kulkenut vain "napin reiän kautta".Eilen aloitin homeopaattisen kuurin hyvällä menestyksellä, sillä ensimmäistä kertaa nukuin kunnolla ja "napin reikä" on suurentunut.Nenä kuiva eikä painetta päässä!!
        Homeopaatti nimenomaan kyselee " niitä merkillisiä kysymyksiä" koska kysymykset edes auttavat lääkkeen valinnassa.Siis oireilla ja kysymyksillä asiassa edetään.Ja montako kertaa asia pitää selventää että kyseessä ei olue uskonto muoto kuten sitä täällä palstalla jatnkutetaan päivästä toiseen. Minä ainakin käytän mielummin tätä hoitomuotoa koska lääkärin tekemä punkteeraus teki hallaa koko nenälle edellisen kerran.Rustot nenässä ovat niin kovat että lääkäri ei millään saanut neulaansa ruston läpi vaan se katkesi kesken toimenpiteen. Eikä hän olisi toista sieranta punkteerannut millään , vaan minun piti patistaa se tekemään. Tätä jatkui useita kertoja peräkkäin. Lisäksi siihen vielä antibioottikuuri jota söin 3 vkoa ja elimstö aivan sekaisin koko ruljanssista.
        Enpä usko tähänkään hoitomuotoon. Eli ei aina lääkäritkään onnistu!! Keinojahan on monenlaisia mm vyöhyketerapia. Kunkin on vain itse etsittävä apu vaivaansa oli se sitten homeopaatin avulla tai epävarman lääkärin vastaanotolla. Ainahan antibiootteja voi hakea, harmi vaan että kestävät elimistössä 1 vuoden päivät. Että silleen!


    • sinuiitti

      Tuo hirveä päänsärky otsalla viittaa siihen että myös otsaonteloissa voisi olla tulehdus. Onko sinusta otettu sivuontelo röntgenkuvaa tulehduksen aikana ? Suosittelisin etsimään kunnollisen nenä- / korvatautien erikoislääkäriä ja unohtamaan homeopaatti jutut.

      Itselleni on äitini hommannut poskiontelovaivoihin homeopaattisia lääkkeitä joita olen äitini mieliksi syönyt kolme kuuria ja yhdestäkään en ole huomannut minkäänlaista vaikutusta.

      • Tellurium

        "Itselleni on äitini hommannut poskiontelovaivoihin homeopaattisia lääkkeitä joita olen äitini mieliksi syönyt kolme kuuria ja yhdestäkään en ole huomannut minkäänlaista vaikutusta."

        Homeopatiassa on tehokkaita lääkkeitä poskiontelotulehdukseen, mutta ko. tilanteessa lääkkeen valinta olisi jätettävä ammattitaitoiselle homeopaatille, joka valitsee potilaalle yksilöllisen lääkkeen. Samalla olisi hyvä käydä lääkärissä seurannassa.


      • sinuiitti
        Tellurium kirjoitti:

        "Itselleni on äitini hommannut poskiontelovaivoihin homeopaattisia lääkkeitä joita olen äitini mieliksi syönyt kolme kuuria ja yhdestäkään en ole huomannut minkäänlaista vaikutusta."

        Homeopatiassa on tehokkaita lääkkeitä poskiontelotulehdukseen, mutta ko. tilanteessa lääkkeen valinta olisi jätettävä ammattitaitoiselle homeopaatille, joka valitsee potilaalle yksilöllisen lääkkeen. Samalla olisi hyvä käydä lääkärissä seurannassa.

        Kyllä se joka lääkkeitä määräsi piti itseään ammattitaitoisena ja kutsui itseään homeopaatiksi.
        Hän piti itseään parempana asiantuntijana kuin minua hoitanut korvalääkäri ja mm kielsi menemästä leikkaukseen (näkemättä potilasta).


      • Tellurium
        sinuiitti kirjoitti:

        Kyllä se joka lääkkeitä määräsi piti itseään ammattitaitoisena ja kutsui itseään homeopaatiksi.
        Hän piti itseään parempana asiantuntijana kuin minua hoitanut korvalääkäri ja mm kielsi menemästä leikkaukseen (näkemättä potilasta).

        En halua kiistellä omista kokemuksistasi, mutta omasta mielestäni ko. homeopaatti ei ole toiminut ammattitaitoisesti, jos on sinulla ostattanut kasapäin lääkkeitä ja kieltänyt menemästä leikkaukseen. Ei tuolla tavoin ammattitaitoinen homeopaatti toimi. Klassisessa homeopatiassa annetaan potilaalle lääke kerrallaan (ja lääke hinta sisältyy vastaanottomaksuun). Samoin ei koskaan kielletä potilasta hoidattamasta itseään myös koululääketieteellä ja usein toimitaankin yhteistyössä koululääketieteen kanssa. Joka tapauksessa ikävä, että olet saanut homeopatiasta huonoja kokemuksia.


    • Terveydeksi

      Homeopatia liittyy psykiatriaan, joten ÄLÄ tutustu siihen! Materiaalia on, mutta en nyt jaksa saarnata, vaikka asia onkin tärkeä. Siis psykiatriasta varoittaminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe