Millä pisteillä pääsitte sairaanhoitajien pääsykokeeseen?

gohoh

Itselläni pisteitä 19 joka tulee keskiarvostani... Onko siis mitään toivoa päästä mihinkään kouluun edes pääsykokeisiin?

32

1414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+8

      Jonnekin pienelle paikkakunnalle syksyn haussa kun "parhaimmat" on päässyt keväällä jo sisään. Ite pääsin 20 pisteellä pääsykokeisiin syksyn haussa

    • FKGL

      Kuulin että tuttuni ei päässyt pääsykokeisiin vaikka pisteitä oli 21. Voiko olla totta? Miten taso on noussut näin paljon? :O

      • Jaanatuuli

        Helposti. Halutuille aloille pitää olla melkein täydet koulumenestys pisteet että pääsee edes pääsykokeisiin.


    • kkklll

      LAMK matalin oli 20 itellä oli 28.

    • Kdkdhdvs

      Iisalmessa viime vuonna raja 17 ja oulaisissa 16, uudistuksen myötä tippunee lisää vaan, eli noihin ainaki voisit päästä. Mun pisteet 27.

    • ggh2

      Ihana että antaa toivoa

      • jeij

        Laskin ite että keskiarvosta ja yo-toikasta ropisi pisteitä vain 11, pääsin Lapin AMK sairaanhoitaja pääsykokeisiin.


      • fmhhr
        jeij kirjoitti:

        Laskin ite että keskiarvosta ja yo-toikasta ropisi pisteitä vain 11, pääsin Lapin AMK sairaanhoitaja pääsykokeisiin.

        Oikeesti? Voiko tämä olla mahdollista?!


    • Jotkut kutsuu kaikki

      Olen kuullut että pääkaupunkiseudun lähellä yleensä on korkeat rajat, mutta poikkeuksena on Lohjan Laurea, joka kutsuu kaikki hakukelpoiset hakijat pääsykokeisiin.Olen kuullut, että myös Porissa oleva Satakunnan SAMK kutsuu kaikki hakukelpoiset hakijat pääsykokeisiin. Ehkä Lapissakin kutsutaan kaikki kokeisiin, jos noinkin matalalla pistemäärällä on tullut kutsu.

      • 12+2

        Ei Lohjan Laurea kutsunut kaikkia hakukelpoisia.
        Minä sain 21 pistettä, enkä saanut sinne kutsua.


      • 3 vuotta sitten
        12+2 kirjoitti:

        Ei Lohjan Laurea kutsunut kaikkia hakukelpoisia.
        Minä sain 21 pistettä, enkä saanut sinne kutsua.

        Ei meiltä kysytty Lohjan haussa edes pisteitä kun vaan että piti olla 2. asteen todistus ja työkokemusta.


      • huhhuh3
        12+2 kirjoitti:

        Ei Lohjan Laurea kutsunut kaikkia hakukelpoisia.
        Minä sain 21 pistettä, enkä saanut sinne kutsua.

        Oliko tämä siis nyt tämän syksyn haussa? :O


      • 5+5
        huhhuh3 kirjoitti:

        Oliko tämä siis nyt tämän syksyn haussa? :O

        Juu, nyt syksyllä hain. Ei ollut 1 vaihtoehto.

        "3 vuotta sitten" nyt hakuun laitettiin lukion tai ammattikoulun keskiarvo...


      • 5+5
        5+5 kirjoitti:

        Juu, nyt syksyllä hain. Ei ollut 1 vaihtoehto.

        "3 vuotta sitten" nyt hakuun laitettiin lukion tai ammattikoulun keskiarvo...

        Minulla tosin on jo AMK tutkinto. Johtuikohan siitä?


    • ufpfu

      Oli täydet pisteet keski-arvo 3.0 ammattikoulun todistuksen pisteillä.

      • Minsku

        Kuopioon pääsin amiskan toikalla keskiarvolla 2,3 kun maksimi olis se kolme.


      • Minsku
        Minsku kirjoitti:

        Kuopioon pääsin amiskan toikalla keskiarvolla 2,3 kun maksimi olis se kolme.

        Samalla toikalla pääsi myös kolmeen suureen kaupunkiin sosionomi pääsykokeisiin. Ja luullakseni olen keskiverto. Ei sitä ny ihan hiku tarttekaa olla näköjää.


    • ensikevättä

      Nykyään enää työkokemuksesta tai ensimmäisestä hakutoiveesta ei saa pisteitä. Tämän takia pelkästään todistuksella karsitaan heikot pois. Saa nähdä miten käy. Täällä myös pisteitä se 19 ja nyt himo olisi sairaanhoitajaksi.

    • gkhhph

      Osui vauva-foorumilla silmään että joku olisi päässyt 6,7 keskiarvolla pääkaupunkiseudulla pääsykokeisiin! Eli siis luulisi että aika helposti pääseekin :) Ehkä meitä on vain peloteltu ettei kaikki hakisi sairaanhoitajiksi ;)

      • jgoghoh

        Taitaa tosiaankin olla se arvontakone käytössä!!!!!!


      • tsemppiä7+10
        jgoghoh kirjoitti:

        Taitaa tosiaankin olla se arvontakone käytössä!!!!!!

        Mä oon hakenu useampana vuonna opiskelemaan terveydenhoitajaksi. Ja mulla ka 7,13 ja b:n paperit. Eli pisteitä tulee huimat 13. Nuorisopuolelle en päässyt pääsykokeisiin minnekään. Mutta hain myös monimuotototeutukseen lapin amk ja saimia ja pääsin pääsykokeeseen. Onnistuin pääsykokeessa hyvin ja pääsin kuin pääsinkin sisään pääkaupunkiseudun amkiin. Kannattaa harkita tätä reittiäkin


      • tsemppiä7+10
        tsemppiä7+10 kirjoitti:

        Mä oon hakenu useampana vuonna opiskelemaan terveydenhoitajaksi. Ja mulla ka 7,13 ja b:n paperit. Eli pisteitä tulee huimat 13. Nuorisopuolelle en päässyt pääsykokeisiin minnekään. Mutta hain myös monimuotototeutukseen lapin amk ja saimia ja pääsin pääsykokeeseen. Onnistuin pääsykokeessa hyvin ja pääsin kuin pääsinkin sisään pääkaupunkiseudun amkiin. Kannattaa harkita tätä reittiäkin

        ^^ja olen siis sairaanhoitaja


      • fkgkgk
        tsemppiä7+10 kirjoitti:

        Mä oon hakenu useampana vuonna opiskelemaan terveydenhoitajaksi. Ja mulla ka 7,13 ja b:n paperit. Eli pisteitä tulee huimat 13. Nuorisopuolelle en päässyt pääsykokeisiin minnekään. Mutta hain myös monimuotototeutukseen lapin amk ja saimia ja pääsin pääsykokeeseen. Onnistuin pääsykokeessa hyvin ja pääsin kuin pääsinkin sisään pääkaupunkiseudun amkiin. Kannattaa harkita tätä reittiäkin

        Ööö... miten ihmeessä sitten pääsit vaihtamaan Lapin amk:n pääkaupunki seutuun?

        Nyt kattelin että diakkarilla oli tänä syksynä ollut alin pisteraja 18!!


      • ^^9+15
        fkgkgk kirjoitti:

        Ööö... miten ihmeessä sitten pääsit vaihtamaan Lapin amk:n pääkaupunki seutuun?

        Nyt kattelin että diakkarilla oli tänä syksynä ollut alin pisteraja 18!!

        Koulut ovat osallisena valintakoeyhteistyössä. Joten jos menestyt hyvin vaikka 6. sijalta hakemasi koilun pääsykokeessa voit silti päästä opiskelemaan 1.vaihtoehtoosi.


      • hmmm...
        ^^9+15 kirjoitti:

        Koulut ovat osallisena valintakoeyhteistyössä. Joten jos menestyt hyvin vaikka 6. sijalta hakemasi koilun pääsykokeessa voit silti päästä opiskelemaan 1.vaihtoehtoosi.

        Eikö kokeeseen mennä sinne minkä laittanut ykkösvaihtoehdoksi? Vai siis sinne mihin pisteet riittää?


      • ^^18+6
        hmmm... kirjoitti:

        Eikö kokeeseen mennä sinne minkä laittanut ykkösvaihtoehdoksi? Vai siis sinne mihin pisteet riittää?

        Sinne mihin pisteet riittää


      • fkgoho
        ^^9+15 kirjoitti:

        Koulut ovat osallisena valintakoeyhteistyössä. Joten jos menestyt hyvin vaikka 6. sijalta hakemasi koilun pääsykokeessa voit silti päästä opiskelemaan 1.vaihtoehtoosi.

        Eli munkin kannattaa laittaa haukuun sellaisia kouluja joihin en haluaisi edes? Josko sitten pisteet riittäisivät niihin parempiin? :) Tämä olikin minulle täysin uusi vinkki! Kiitos!


      • ruotsinsuosijat

        Arcadaan pääsee ...


    • Tamkilainen

      Hei,

      hoitotyön koulutusohjelmin pääsee melko helposti, ainakin Tamkiin Tampereelle. Varasijoilta on myös kohtuullisen hyvät mahdollisuudet saada opiskelupaikka, koska peruutuksia tulee paljon.

      Aina kannattaa hakea, koska muuten ei kouluun pääse!

    • -Miimo

      Mitä ihmettä! Tänään kun tuli tuo papru kotiin, että sinua ei valittu jne jne. niin siinä oli pisteinä 0/78! Tarkottaako siis, etten saanut yhtään pistettä mun ammattikoulun todistuksesta? Ite laskin, että joku 19-20 luokkaa oisin saanut ja se ei vissiin ihan riittänyt edes pääsykokeisiin... Mutta siis miksi se näyttää nollaa!?

      • fkgkg

        Mikäs sulla oli keskiarvo?


    • näinpäää

      Otin yhteyttä Laureaan kyselläkseni tämän syksyn haun tuloksia alimmasta pistemäärästä. Tässä saamani vastaus, tästä varmasti apua myös teille:

      Laurea Tikkurilan sairaanhoitajakoulutuksen esivalinnan alin hyväksytty pisteraja oli tässä haussa 16 pistettä ja Otaniemen sairaanhoitajakoulutuksen pisteraja oli 15 pistettä.

      Ensimmäisestä hakutoiveesta ei enää uusien valintaperusteiden mukaan saa pisteitä hakuun. Myöskään työkokemuksesta ei saa pisteitä hakuun sosiaali- ja terveysalalle haettaessa. Ilmoittamillasi tiedoilla olisit saanut 18 pistettä hakuun. Kannattaakin vielä ennen seuraavaa yhteishakua tutustua sosiaali- ja terveysalan valintaperusteisiin www.laurea.fi (uudet valintaperusteet päivitetään verkkosivuillemme ennen kevään 2015 hakua).

      Syksyn haussa on esivalinnan pisteraja on yleensä hieman matalampi kuin kevään haussa. Toki pisterajat voivat vaihdella hausta toiseen.

      Jos et tule valituksi yhteishaussa, kannattaa myös selvittää mahdollisuutta suorittaa ko. opintoja avoimen amk:n puolella. Jos olet suorittanut 60 opintopistettä ko. alan opintoja, voit hakea erillishaussa. Erillishakuaikoja Laureassa on 5 kertaa vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2425
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2030
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      257
      2016
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1757
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1639
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1544
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1238
    Aihe