Kertokaa kiitos kokemuksenne, takuukorjauksia?, huoltopaikkakokemuksia? jne.
Hyundai i40 kokemukset 2-3 v jälkeen?
18
893
Vastaukset
- JAGT
Auto on jo vaihtunut, mutta kävin kurkkaamassa täällä pitkästä aikaa. Kopioin tähän kirjoitukseni merkkifoorumilta:
---
Reilun 2,5 vuoden ja 70 tkm:n jälkeen alkaa olla aika hyvästellä i40. Uusia hyviä puolia ei ole ilmennyt, vanhat havainnot niistä ovat toki entisellään. Sen sijaan miinussarakkeeseen on tullut parkkitutka-anturien (vaihdettu neljään otteeseen ja n. viikko edellisen vaihdon jälkeen keväällä etupuskuri alkoi hälytellä omiaan, en ole jaksanut enää korjauttaa), korkean dieselin kulutuksen, öljynkulutuksen (litran lisäys vaihtovälillä tarvitaan edelleen) ja kertaalleen uusitun peruutuskameran lisäksi väljistyneen koiranluun kolina vasemmalla edessä. Ei ole sitäkään aiemmissa autoissani näillä kilometreillä esiintynyt. Summa summarum: mukava ja tilava auto, joka ei täytä taloudellisuuslupaustaan, mutta suurin pettymys liittyy rikkoutumattomuusmielikuvan rikkoutumiseen. Jotenkin odotin kaikenmaailman vikatilastojen ja keskustelupalstaviisauksien perusteella, ettei Kaukoidän tuotteen kanssa olisi tarvinnut ravata takuukorjauksissa useita kertoja vuodessa.- JAGT
Niin, kyseessä oli siis i40 CRDi automaatti ja tässä vielä linkki alkuperäiseen keskusteluun: http://www.hyundaiclubfinland.com/forum/index.php?topic=825.msg4859#msg4859
- i40.turku
Omalla (1.6 bensa) ajettu nyt 158 tuhatta kolmessa vuodessa. Ajan melko paljon työkseni siksi halusin mukavan ja luotettavan pelin. i40 on täyttänyt kaikki odotukset, mitään ei ole vielä hajonnut, alkuperäiset jarrupalat meni kuitenkin mielestäni odotettua nopeammin loppuun (ajettu silloin vasta reilut 70 tuhatta). Öljyä tämä ei kuluta ollenkaan. Alkuperäiset nastarenkaat eivät olleet tälle autolle jostain syystä hyvät, sivutuuliherkkyys oli huono. Yli satasen vauhdissa sivutuulessa piti oikein keskittyä pitämään auto suorassa. Kaverin vinkistä vaihdoin alle kitkat ja ongelma poistui. Huollot olen teetättänyt Laakkonen Espoolla. Luultavasti ei halvimmasta päästä mutta en ole lähtenyt satasen kahden takia etsimään muitakaan. Huollon työn suhteen ei ole ollut huomautettavaa, paitsi puhelimella tuonne on aika ollut hankala päästä läpi, tosin näin se oli aikaisemman autonikin kanssa (Passat, VW-Auto). Lyhyesti, hintansa arvoinen auto edottomasti ja hyvin mahdollisesti myös seuraava automerkkini.Still lovin' it!
- i40.turku
Unohdin mainita että tasaisessa matka-ajossa tämä kuluttaa odotuksia vähemmän bensaa. 60 litran tankkauksella pääsee tuhanteen kilometriin. Tietokone näyttää 80 alueella kesärenkailla yleensä 5.0- 5.5 litran keskikulutusta. Mielestäni loistava tulos näin painavalle autolle. En ole siksi kaivannut dieseliä ollenkasn.
- JAGT
Etujarrupalat eivät tosiaan ole kestävintä sorttia, minulla menivät vaihtoon muistaakseni vähän reilun 40 tkm jälkeen. Automaatin heikompi moottorijarrutus selittää osaltaan manuaalia lyhyempää kestoikää.
Kitkat olivat talvisin alla täälläkin eikä suuntavakaudessa tosiaan ollut moitteen sijaa.
Huolloissa käytiin Keravan Autosalvassa. Melko kallista, mutta palvelu hyvää ja sijaiskottero kuului huoltohintaan. Ikinä ei i40 tuntunut niin hyvältä kuin nastarenkain varustetulla i20:lla tehdyn työmatkan jälkeen :)
- hynynen1
Täällä kohta 40 tuhatta ajettu kahdessa vuodessa 1,6 bensalla, ja tyytyväinen olen. Kattokaiteet vaihdettiin takuuseen, kun huomautin huoltoon viedessä että kiinnitys repsottaa. Mitään muita vikoja ei ole ollut, eikä vuoden öljynvaihtovälillä tipu milliäkään öljynpinta tikussa. Kyllä nää laatuvehkeitä on. Edellinen Kia magentis sai kovasti kehuja ensimmäisessä katsastuksessa (ml. 50 tuhatta), kuulemma alusta samassa kunnossa kuin ois ajettu suoraan liikkeestä uusi auto siihen nosturille :D
- Terracan
Naftafiltterin vaihto maksoi 160 euroa!
- egonoomi
On kallis nafta suodatin, se on varmaan kullattu? Eiks harakiristä saa kympillä?
- i40kestääkestää
i40 on kuin timantti josta harva tietää. Minä itsekin löysin tämän timanttini noin kaksi vuotta sitten. Korealaisten käsitys laadusta on ihan eri tasolla kuin länsimaissa. Täällä laatu on vain mainossanoja ilman realismia. Koreassa laatu otetaan vakavasti, tästä on pari vuotta kun Hyundain USAhan viedyissä autoissa havaittiin laatuongelmia. Hyundain pääjohtaja pyysi julkisesti anteeksi ja vaihtoi suurimman osan johtokunnasta. Voitteko uskoa että mitään vähänkään samanlaista tapahtuisi muualla kuin Japanissa tai Koreassa?Jos joutuu itse maksamaan autonsa huollot niin se vaan on tyhmää ostaa länsiautoa, tai sitten rahaa täytyy siihen löytyä enemmän kuin tavallisella duunarilla on.
- JAGT
No, oma i40 aiheutti huomattavasti enemmän ylimääräisiä korjaamokäyntejä kuin yksikään viimeisen 15 vuoden aikana omistamistani uutena ostetuista eurooppalaisista autoista (joukossa mm. yleisesti vika-alttiina pidetty Vectra B, joka selvitti 150 000 km määräaikaishuolloin). Yleensäkin ottaen suurin osa melkein kaikenmerkkisistä ja -maalaisista autoista toimii ja merkittävät vikaantumiset koskevat pientä vähemmistöä. Erot ovat tämän pienen vähemmistön suuruudessa.
Toki i40:n ongelmat liittyivät paljolti Style-varustetasoon kuuluviin parkkitutkiin ja peruutuskameraan, joten Comfort-varusteilla olisin kokenut vain kolisevan koiranluun. Manuaalivaihteistoissa oli ilmeisesti jonkin verran laakeriongelmia alkutuotannon autoissa, mutta eiköhän ne ole korjattu jo aikaa sitten.
Hyvä autohan i40 oli, ei siinä mitään, muttei nyt mikään timantti kuitenkaan eikä sitä ikävä tullut. Tavallisen ja tasaisen hyvä ja varmasti jotain Avensista parempi. Ainakin paljon tilavampi ja tyylikkäämpi.- maggiesfarm
Minun i40 on rekisteröity 6/2012 ja varustelupaketti oli muistaakseni se paras aikoinaan, ainoastaan kattoluukku puuttuu. Lieneekö sitten tuuria mutta ei minulla ole ollut kertaakaan ongelmia tutkien tai peruutuskameran kanssa. Noiden ensisarjojen vaihteisto-ongelmista olen lukenut netistä ja ne lienee vaivanneet jotain tuotantoerää, itsellä ei tässä bensa-manuaalissa ole ollut mitään ongelmaa.
Kerrotko minkälaisia ne sinun tutka ja peruutuskameraongelmat ovat olleet, jotta huomaan jos omaan tulee vastaavia. Takuutahan on vielä 2.5 vuotta jäljellä, tykkään näin pitkistä takuista! :)
Minun aikaisempi auto oli juuri tuo mainitsemasi Avensis, ihan hyvä auto ja ongelmaton, silti mielestäni tein hyvän päätöksen kun vaihdoin Hyundaihin, ei ole kaduttanut vaihto päivääkään.
- JAGT
Meidän i40 oli aika alkupään tuotantoa, rekisteröitiin 12/2011. Parkkitutkat oireilivat joka kerran siten, että jokin antureista alkoi hälyttää jatkuvasti nopeuden laskiessa tai pakkia kytkettäessä vaikkei esteitä ollut lähimaillakaan. Ymmärtääkseni jokaisessa korjauksessa vaihdettiin aina kaikki anturit joko etu- tai takapuskurista ja olisikohan kerran vaihdettu anturien johdotustakin. Nastan- tai kiveniskemiä voisi tietysti pitää osasyyllisinä etupuskurin ongelmiin, mutta kun taka-anturitkin vikaantuivat pari kertaa, epäilisin puutteellista kosteussuojausta liitoksissa tms.
Peruutuskameran näyttämään alkoi ensin tulla analogisia häiriöjuovia ja jonkin ajan päästä se pimeni kokonaan. Vika oli mitä ilmeisimmin kameran liittimen hapettumisessa. Tämä ongelmahan kosketti myös TM:n käyttötestiautoa.- maggiesfarm
Ok, kuulostaa normaaleilta uuden automallin lastentaudeilta, toki harmittaa jos osuu omalle kohdalle. Siksi en koskaan ole ostanut markkinoille juuri tullutta uutta mallia. Sellainen 2-3 vuotta on yleensä hyvä odottaa, tosin ihan tuohon asti en malttanut odottaa oman i40 kanssa :)
Mielestäni pääsit kuitenkin vähällä jos tuossa oli kaikki. Nimimerkillä naapureiden auto-ongelmia vuosia seuranneena. - tottakaijoo
maggiesfarm kirjoitti:
Ok, kuulostaa normaaleilta uuden automallin lastentaudeilta, toki harmittaa jos osuu omalle kohdalle. Siksi en koskaan ole ostanut markkinoille juuri tullutta uutta mallia. Sellainen 2-3 vuotta on yleensä hyvä odottaa, tosin ihan tuohon asti en malttanut odottaa oman i40 kanssa :)
Mielestäni pääsit kuitenkin vähällä jos tuossa oli kaikki. Nimimerkillä naapureiden auto-ongelmia vuosia seuranneena.Osta Hundai ja et nai!
- Pirssari
tottakaijoo kirjoitti:
Osta Hundai ja et nai!
Minulla on v.12/12 I40 1,6B farkku. Nyt ajettu vajaa kolkyttuhatta ja takuuseen jouduttu kirimään vasemman vetoakselin mutteri kun pyöränlaakeriin tuli välystä ja tuli levottomaksi ajaa. Vika korjaantui. Kerran kaupan pihalla keskuslukko heitti pelaamasta eikä ovet auenneet. Kiertelin autoa ja kokeilin kahvoja ja painelin avaimesta aukaisua ja peräkopin kahvasta aukesi ja on sen jälkeen toiminu. Ilmeisesti oli joku mikrokytkin häiriö,eivät huollossa tehneet mitään kun vika ei ole toistunu. Ohjauspyörän nahka on tosi herkkä naarmuuntumaan. Pitkät valot on tosi huonot,vaatii lisävalot. Tehtaan öljyillä ei syönyt yhtään,mutta kun eka huollossa laitoin Castrolin parasta 0w-30 A5/B5 öljyä niin vaihtovälillä piti 1 litra lisätä. Nyt kolmenkympin huollossa laittettiin Castrolin 5w-30 A5 merkkiliikkeen suosituksesta saa nähdä syökö enää. Muuten tyylikäs ja tilava farkku.
- i40_1.6_manuaali
Pirssari kirjoitti:
Minulla on v.12/12 I40 1,6B farkku. Nyt ajettu vajaa kolkyttuhatta ja takuuseen jouduttu kirimään vasemman vetoakselin mutteri kun pyöränlaakeriin tuli välystä ja tuli levottomaksi ajaa. Vika korjaantui. Kerran kaupan pihalla keskuslukko heitti pelaamasta eikä ovet auenneet. Kiertelin autoa ja kokeilin kahvoja ja painelin avaimesta aukaisua ja peräkopin kahvasta aukesi ja on sen jälkeen toiminu. Ilmeisesti oli joku mikrokytkin häiriö,eivät huollossa tehneet mitään kun vika ei ole toistunu. Ohjauspyörän nahka on tosi herkkä naarmuuntumaan. Pitkät valot on tosi huonot,vaatii lisävalot. Tehtaan öljyillä ei syönyt yhtään,mutta kun eka huollossa laitoin Castrolin parasta 0w-30 A5/B5 öljyä niin vaihtovälillä piti 1 litra lisätä. Nyt kolmenkympin huollossa laittettiin Castrolin 5w-30 A5 merkkiliikkeen suosituksesta saa nähdä syökö enää. Muuten tyylikäs ja tilava farkku.
Minulla on 1.6 farkku ja ajettu nyt 94 tuhatta, hain viikko sitte kolmannesta vuosihuollosta (huoltoväli 30t tai yksi vuosi, kumpi tulee ensin). Muita huoltoja ei ole tarvinnut tehdä näiden vuosihuoltojen välillä. Huollot tehty suunnitelman mukaisesti ja mitään ei ole tarvinnut korjata. Öljyä ei ole vienyt mittatikun tarkkuudella ollenkaan, näin on ollut alusta alkaen. Kuten Pirssari yllä mainitsi, valot on heikot, joten jos ajelee paljon pimeällä ja valaisemattomia katuja, kannattaa panostaa ottamalla suoraan xenonit tai lisäpitkät. Autossa on edessä ja takana tutkat ja nuo anturit ei vaadi paljoakaan jäätä päällensä niin huutavat koko ajan, onneksi ne saa tarvittaessa kytkettyä pois päältä. Takakontin valo saisi olla tehokkaampi. Mitään muuta valitettavaa ei taida tulla mieleen, mukava ja edustavan näköinen pirssihän tuo on, paras auto minulla tähän asti, ostin tämän uutena. Käytettynä kun hintakin on tippunut kunnolla niin lienee markkinoiden parhaita ostoksia jos ei ole halua tai kykyä ostaa ihan uutta.
- k1k2
isommalla bensakoneella tuo kiinnostaisi, mutta niitä aika nihkeesti tarjolla kun pikkukoneella myyty suurin osa.. pitänee harkita sitä 100kw diisseliäkin.
mites 2.0bensan kulutukset olleet käytännössä? (6mt)
http://www.hyundaiclubfinland.com- jouluksikotiin
Et luultavasti huomaa ajossa eroa 1.6 ja 2.0 bensakoneiden välillä. Suurempi kone on vain janoisempi. Nimimerkillä kokemusta kummastakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865