edunvalvojan hakeminen maistraatista

naapuri

Haluaisin hakea naapurilleni yleisen edunvalvojan. Hänellä ei tietääkseni ole sukulaisia, ainakaan sellaisia, jotka hänestä välittäisivät.
Voiko tehdä nimettömänä maistraattiin pyynnön, että määräävät hänelle edunvalvojan?

15

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bu-ha-ha-haa

      Taitavat olla holhousjuttuja ja vaikka naapurisi olisikin vajaakuntoinen taikka sairas, niin edunvalvojan ja holhouksen tarve pitää osoittaa. Mikäli naapurisi on elossa ja pärjäilee ilman holhoojaa taikka edunvalvojaa, niin hän ei tätä tarvitse. Kaikkien typeryyksien keskellä kaikesta huolimatta holhous taikka terveysjutut ei ole naapureiden asioita ennen kuin apua pyydetään.

      • E tiedä mitään

        Maistraattiin voi ilmoittaa edunvalvojan tarpeen. En tiedä voiko nimettömänä, mutta maistraatti ei ilmoita ilmoittajan nimeä eteenpäin.
        Joten jos sinulla on naapuri joka on edunvalvojan tarpeessa tee ilmoitus.
        Ja tää Bu-ha-ha-haa pitäköön turpansa kiinni!!!!!


      • Ilmoittelija
        E tiedä mitään kirjoitti:

        Maistraattiin voi ilmoittaa edunvalvojan tarpeen. En tiedä voiko nimettömänä, mutta maistraatti ei ilmoita ilmoittajan nimeä eteenpäin.
        Joten jos sinulla on naapuri joka on edunvalvojan tarpeessa tee ilmoitus.
        Ja tää Bu-ha-ha-haa pitäköön turpansa kiinni!!!!!

        Ilmoittaa voi lähes mistä tahansa, mutta laillisin keinoin ei kaikki pyynnöt etene toiveesta ja jos etenee, niin lähes kaiken voi riitauttaa tuomioistuimessa.


    • Huhhaa

      "Hänellä ei tietääkseni ole sukulaisia, ainakaan sellaisia, jotka hänestä välittäisivät."

      Miten sinä voit tietää hänen tarpeensa edunvalvojaan, kun et tiedä edes hänen sukulaisuussuhteita.

      "Voiko tehdä nimettömänä maistraattiin pyynnön.."

      Mikäli olet oikealla asialla, niin miksi oman nimen tuominen julki asian yhteydessä olisi sinulle haitallista?

      Mikäli kyseisellä henkilöllä on terveydellisiä tai siihen liittyviä ongelmia, niin oikea paikka ilmoitukselle olisi sosiaalitoimisto. Joten terveydellisistä syistä ei taida olla kyse - vaan kyse siis on hänen rahojen ja omaisuuden käytöstä. Haluat siis hänen oman omaisuutensa hallinnan pois... MIKSI?

      • naapuri

        Koska häntä kupataan monelta taholta.
        Haluaísin yleisen edunvalvojan, joka pitäsi huolta että hän saa peruspalvelut mitkä hänelle kuuluu.
        Ei ole mukavaa katsella kun hän nälkäisenä tonkii roskapönttöjä.
        Kun saa eläkkeen tulee retkuporukka ja siluvei siinä on taas eläke mennyt.
        En halua pahaa vaan hyvää....
        Olen auttanut häntä, ruokkinut, siivonnut jne. Mutta minun mielestäni, vieraana ihmisenä olen tehnyt jo tarpeeksi.
        Jonkun muun pitäsi ottaa ohjat käsiinsä.
        Hän pelkää kaikenlaisia viranomaisia, joten en kuitenkaan halua menettää hänen luottamustaan minuun, siksi en halua, että hän tietää, että minä olen pannut alkuun hänen asioidensa penkomisen.
        Sosiaalihuotoon olen tehnyt ilmoituksen, mutta eivät tee asialle mitään. Naapuri kertoi, että ei päästä sosiaalitanttoja sisälle, yksi oli kuulemma niin rumakin, että häntä alkoi pelottamaan ja kotisairaanhoitaja oli laittanut laskun kun oli käynyt lääkkeet sotkemassa. (Siis jakamassa dosettiin) Sosiaalihuoto ei kai välitä koska hän ei ole sieltä mitään vailla...
        Mitä minä voin muuta enää tehdä kuin anoa hänelle yleisen edunvalvojan.


      • Liika on liikaa
        naapuri kirjoitti:

        Koska häntä kupataan monelta taholta.
        Haluaísin yleisen edunvalvojan, joka pitäsi huolta että hän saa peruspalvelut mitkä hänelle kuuluu.
        Ei ole mukavaa katsella kun hän nälkäisenä tonkii roskapönttöjä.
        Kun saa eläkkeen tulee retkuporukka ja siluvei siinä on taas eläke mennyt.
        En halua pahaa vaan hyvää....
        Olen auttanut häntä, ruokkinut, siivonnut jne. Mutta minun mielestäni, vieraana ihmisenä olen tehnyt jo tarpeeksi.
        Jonkun muun pitäsi ottaa ohjat käsiinsä.
        Hän pelkää kaikenlaisia viranomaisia, joten en kuitenkaan halua menettää hänen luottamustaan minuun, siksi en halua, että hän tietää, että minä olen pannut alkuun hänen asioidensa penkomisen.
        Sosiaalihuotoon olen tehnyt ilmoituksen, mutta eivät tee asialle mitään. Naapuri kertoi, että ei päästä sosiaalitanttoja sisälle, yksi oli kuulemma niin rumakin, että häntä alkoi pelottamaan ja kotisairaanhoitaja oli laittanut laskun kun oli käynyt lääkkeet sotkemassa. (Siis jakamassa dosettiin) Sosiaalihuoto ei kai välitä koska hän ei ole sieltä mitään vailla...
        Mitä minä voin muuta enää tehdä kuin anoa hänelle yleisen edunvalvojan.

        antaisit ihmisen elää itse valitsemallaan tavalla.

        Mikäli et jaksa enää auttaa, niin ainoa oikea apu olisi sosiaalitoimiston palvelut. Kun hän ei tarjolla olevia palveluja tahdo, niin ei sinunkaan tarvitse vierasta ihmistä palvella.

        Virallinen edunvalvoja tietenkin varmistaisi sen ettei naapurisi syö enää mistään muualta kuin roskapöntöstä.


      • naapuri
        Liika on liikaa kirjoitti:

        antaisit ihmisen elää itse valitsemallaan tavalla.

        Mikäli et jaksa enää auttaa, niin ainoa oikea apu olisi sosiaalitoimiston palvelut. Kun hän ei tarjolla olevia palveluja tahdo, niin ei sinunkaan tarvitse vierasta ihmistä palvella.

        Virallinen edunvalvoja tietenkin varmistaisi sen ettei naapurisi syö enää mistään muualta kuin roskapöntöstä.

        Mutta kun minä olen ihminen ja hän on ihminen !
        Mikä sinä olet???


      • Liika on liikaa
        naapuri kirjoitti:

        Mutta kun minä olen ihminen ja hän on ihminen !
        Mikä sinä olet???

        Mikäli naapurisi haluaa elää omaa elämäänsä itse valitsemallaan tavalla, niin miksi sinun täytyy hänen elämäänsä puuttua.

        Minulla on oma elämä elettävänä ja autan toki ihmisiä mikäli he pyytävät tai tarvitsevat apua. Mikäli ihminen ei kykene huolehtimaan itsestään, niin sosiaalitoimistosta hänelle on apua hankittava - mikäli hän ei saa/halua sosiaalitoimiston apua - ei hänelle "sellaista apua" voi pakolla tyrkyttää.

        Täytyy muistaa, että toisen ihmisen elämän rajoittaminen tai ohjailu omien elämänarvojen mukaan ei ole koskaan auttamista.


      • naapuri
        Liika on liikaa kirjoitti:

        Mikäli naapurisi haluaa elää omaa elämäänsä itse valitsemallaan tavalla, niin miksi sinun täytyy hänen elämäänsä puuttua.

        Minulla on oma elämä elettävänä ja autan toki ihmisiä mikäli he pyytävät tai tarvitsevat apua. Mikäli ihminen ei kykene huolehtimaan itsestään, niin sosiaalitoimistosta hänelle on apua hankittava - mikäli hän ei saa/halua sosiaalitoimiston apua - ei hänelle "sellaista apua" voi pakolla tyrkyttää.

        Täytyy muistaa, että toisen ihmisen elämän rajoittaminen tai ohjailu omien elämänarvojen mukaan ei ole koskaan auttamista.

        Oletko koskaan kuullut sanaa lähimmäisenrakkaus ?
        Jos näkisit hänen tilansa, et puhuisi noin !
        Tai sitten olet tunteeton kylmä ihminen ! HYI


      • ihminen
        Liika on liikaa kirjoitti:

        Mikäli naapurisi haluaa elää omaa elämäänsä itse valitsemallaan tavalla, niin miksi sinun täytyy hänen elämäänsä puuttua.

        Minulla on oma elämä elettävänä ja autan toki ihmisiä mikäli he pyytävät tai tarvitsevat apua. Mikäli ihminen ei kykene huolehtimaan itsestään, niin sosiaalitoimistosta hänelle on apua hankittava - mikäli hän ei saa/halua sosiaalitoimiston apua - ei hänelle "sellaista apua" voi pakolla tyrkyttää.

        Täytyy muistaa, että toisen ihmisen elämän rajoittaminen tai ohjailu omien elämänarvojen mukaan ei ole koskaan auttamista.

        Minullakin on naapuri, joka ei halua (ymmärrä) pyytää apua. Kaikki sosiaalihuolto on myrkkyä, se on sitä vanhan kansan vaivaisapua. Poika käy joka eläkepäivänä nostamassa osuutensa ja 70 pyöräilee sen jälkeen pullojen perään, että saa jotain syömistä. Minä vien ruokaa, milloin milläkin syyllä, pilaantuu kohta, vieraat eivät tulleet jne. Näkisittepä miehen ilmeen, kun vien sämpyläpussin ja sanon, että pakastimeen ei enää mahdu, homehtuvat. En usko, että tässäkään tapauksessa olisi kyse toisen ihmisen elämän rajoittaminen tai ohjailu minun elämänarvojeni mukaan, vaan hänen jokapäiväinen ruokansa, en vain tiedä minäkään, kuinka saada edunvalvojalle asia. Vanhus on todella nälkiintynyt, mitat varmaan 170/50. Kaikki ei aina ole oman elämänarvojen mukaan elämistä vaan toisen surkeuden näkemistä. Mitään ei kuulemma voi tehdä, koska lähin sukulainen eli poika, juoppo rahastaja, ei halua isäänsä holhouksen alaiseksi.
        Onneksi tulee joulu ja voin laittaa joulupaketin hänelle, siinä on kahvia, sokeria, kauraryynejä, näkkileipää, hernekeittoa ja muuta purkkiruokaa ja sen pystyn perustelemaan sillä, että hän tuo postini ulkolaatikolta. En kyllä koe, että rajoitan tai ohjailen ja alkuperäisellä on kai sama tilanne.


      • Liika on liikaa
        ihminen kirjoitti:

        Minullakin on naapuri, joka ei halua (ymmärrä) pyytää apua. Kaikki sosiaalihuolto on myrkkyä, se on sitä vanhan kansan vaivaisapua. Poika käy joka eläkepäivänä nostamassa osuutensa ja 70 pyöräilee sen jälkeen pullojen perään, että saa jotain syömistä. Minä vien ruokaa, milloin milläkin syyllä, pilaantuu kohta, vieraat eivät tulleet jne. Näkisittepä miehen ilmeen, kun vien sämpyläpussin ja sanon, että pakastimeen ei enää mahdu, homehtuvat. En usko, että tässäkään tapauksessa olisi kyse toisen ihmisen elämän rajoittaminen tai ohjailu minun elämänarvojeni mukaan, vaan hänen jokapäiväinen ruokansa, en vain tiedä minäkään, kuinka saada edunvalvojalle asia. Vanhus on todella nälkiintynyt, mitat varmaan 170/50. Kaikki ei aina ole oman elämänarvojen mukaan elämistä vaan toisen surkeuden näkemistä. Mitään ei kuulemma voi tehdä, koska lähin sukulainen eli poika, juoppo rahastaja, ei halua isäänsä holhouksen alaiseksi.
        Onneksi tulee joulu ja voin laittaa joulupaketin hänelle, siinä on kahvia, sokeria, kauraryynejä, näkkileipää, hernekeittoa ja muuta purkkiruokaa ja sen pystyn perustelemaan sillä, että hän tuo postini ulkolaatikolta. En kyllä koe, että rajoitan tai ohjailen ja alkuperäisellä on kai sama tilanne.

        Miksi apua pitää tarjota tekosyiden varjolla ja kuitenkin pitää sitä pakollisena lähimmäisen huolenpitona. Tulitko ajatelleeksi ettei ruoan saaja välttämättä halua ruokiasi, mutta ei kehtaa sitä sinulle kertoa. Lisäksi, jos hän antaa eläkerahansa juopolle pojalle, niin ei sossu sen perusteella anna ko. henkilölle raha/ruoka-apua. Parasta olisi puhua tuolle pojalle ja kertoa, että hänen isälleen ei jää rahaa ruoan ostamiseen... kyllä joillakin juopoilla on käsitys oikeasta ja väärästä.

        Tunsin vuosia sitten erään eläkeläisen, joka keräsi pulloja ihan harrastusmielessä. Hän asui siskonsa kanssa eikä ruoasta ollut pulaa, mutta hän pysyi erittäin hoikana elämänsä loppuun asti.

        Täytyy sanoa, että itse en koskaan voisi "auttaa" ihmistä laittamalla hänen kerjäämään edunvalvojalta omia rahojaan. Varsinkaan sellaista ihmistä joka ei halua edes sossusta apua. Omien raha-asioiden hoidon vieminen olisi heille todella nöyryttävää.

        Mitä jos yrittäisitte itse asettua "auttamanne henkilön tossuihin" ja miettimään haluaisitteko itse vastaavassa tilanteessa antamaanne apua.


      • Miksi vänkäät vastaan
        Liika on liikaa kirjoitti:

        Miksi apua pitää tarjota tekosyiden varjolla ja kuitenkin pitää sitä pakollisena lähimmäisen huolenpitona. Tulitko ajatelleeksi ettei ruoan saaja välttämättä halua ruokiasi, mutta ei kehtaa sitä sinulle kertoa. Lisäksi, jos hän antaa eläkerahansa juopolle pojalle, niin ei sossu sen perusteella anna ko. henkilölle raha/ruoka-apua. Parasta olisi puhua tuolle pojalle ja kertoa, että hänen isälleen ei jää rahaa ruoan ostamiseen... kyllä joillakin juopoilla on käsitys oikeasta ja väärästä.

        Tunsin vuosia sitten erään eläkeläisen, joka keräsi pulloja ihan harrastusmielessä. Hän asui siskonsa kanssa eikä ruoasta ollut pulaa, mutta hän pysyi erittäin hoikana elämänsä loppuun asti.

        Täytyy sanoa, että itse en koskaan voisi "auttaa" ihmistä laittamalla hänen kerjäämään edunvalvojalta omia rahojaan. Varsinkaan sellaista ihmistä joka ei halua edes sossusta apua. Omien raha-asioiden hoidon vieminen olisi heille todella nöyryttävää.

        Mitä jos yrittäisitte itse asettua "auttamanne henkilön tossuihin" ja miettimään haluaisitteko itse vastaavassa tilanteessa antamaanne apua.

        >Tulitko ajatelleeksi ettei ruoan saaja välttämättä halua ruokiasi, mutta ei kehtaa sitä sinulle kertoa.>
        Miksi vänkäät vastaan kun et tiedä mitään !!!
        Olet paha ihminen, sinulla on paha silmä.
        Taidat itsekkin olla vanhempiasi kuppaava luuseri ???


      • Liika on liikaa
        Miksi vänkäät vastaan kirjoitti:

        >Tulitko ajatelleeksi ettei ruoan saaja välttämättä halua ruokiasi, mutta ei kehtaa sitä sinulle kertoa.>
        Miksi vänkäät vastaan kun et tiedä mitään !!!
        Olet paha ihminen, sinulla on paha silmä.
        Taidat itsekkin olla vanhempiasi kuppaava luuseri ???

        Tiedät siis itsekkin, että olet väärillä teillä.


      • Miksi vänkäät vastaan
        Liika on liikaa kirjoitti:

        Tiedät siis itsekkin, että olet väärillä teillä.

        Olet edelleenkin luuseri, ja ilmeisesti tulet aina olemaan.
        Hae apua ja kiireen vilkkaa !!!!
        Ei ole kehoitus vaan käsky !!!!


    • tarja

      isälläni oli edunvalvoja ,laskut tuliva kaikki minulle . laskutus oli päin persettä hän otti käyttö rahaa 80e mutta ei edes partturirahaa anttanu isälle .oppiksi muille .että tälläinen edunvalvoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe