haavaumat, vereslihalla

pelottaa

Olin yhessä operaatiossa missä mut puudutettiin. Koko alapää ja alaraajat puutui. Pari päivää tämän jälkeen mulle ilmestyi häpyhuulten alueelle haavaumia ja lihaan mikä häpyhuulten ja peräaukon välillä, punainen läiskä jossa muutama näppy. Virtsaaminen ei satu muutoin paitsi jos noihin haavoihin osuu. Mikä hitsit mulla voi olla. Sain antibioottia ja muutenkin tulehduskipulääkkeitä mut ei kai ne voi aiheuttaa mitään tollasta. Mietin jo tässä voinko olla vahingossa jotenkin satuttanut herkkää alapäänihoa vessassa käydessä kun paikat ovat olleet puutuneet. Lääkäriin se on kai mentävä. Mutta miten toimia. Koskaan en ole gynellä käynyt. Varaanko siis ajan terveyskeskukseen? Tutkiiko ne siellä tai onko niillä siellä oma gyne? Pelottaa ihan pimeenä mitä tää voi olla. Oonko saanut jonkun taudin sairaalasta :/.

3

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parhaat neuvot

      Mulle ei nyt ihan avaudu sinun tilanteesi. Alusta saa sen kuvan, että sinulla on operoitu alapäätä, mutta sitten tulee viesti, ettet ole ikinä ollut gynellä.

      Antibiootit voivat aiheuttaa kuivuutta, joka on voinut aiheuttaa haavaumia alapäähän. Jos ne vain pahenevat ja syynä on antibiootti, on ehkä vaihdettava toiseen antibioottiin. Siksi on syytä ottaa yhteys siihen lääkäriin, joka leikkasi. Soita siis sinne, missä operaatio tehtiin ja kysy, miten menetellä.

      • aloittaja kirjoittaa

        Juu eli mut puudutettiin spinaalipuudutuksella, muttei siis alapäätä hoidettu vaan ihan muuta. Kuitenkin alaraajat jouduttiin puuduttamaan toimenpiteen ajaksi. Aluksi en tuntenut mitään, mutta kun pääsin kotiin seuraavana päivänä huomasin kun tuntokin palasi kunnolla, että haavaumia alapäässä ja muutama läiskä. Nää haavaumat vuosi verta ja tämä läiskä myös. Sain suonensisäistä antibioottia joka aiheuttaa kutinaa tai siis mulla kutis vatsanseutu sen jälkeen ja lääkäri antoi sitten allergialääkettä. Mulla ollut aina tosi herkkä alapään iho muttei koskaa mitään tauteja ei edes hiivaa. Nyt kuitenkin tuli tää ja jotenkin tuntuis et toimenpiteellä jotakin tekemistä asian kanssa. Nolottaa ihan sairaana soitella sinne sairaalaan et mitä tää nyt voi olla. Mutta kai sitä täytyy, kun ja jos tää ei parane. Nyt oon eläny tän kanssa 4 pv. Enää ei vuoda verta mut edelleenkin tää vaiva on. Jos ei huomenna tai ylihuomenna häivy kun lopetan noi tulehduskipulääkkeet niin sit täytyy kyllä soittaa.


    • apteekin kautta

      Et lopeta tulehduskipulääkkeitä itse. Siitä pitää neuvotella lääkärin kanssa, koska vaihtoehtoja on.
      Antibiootit aiheuttavat usein alapäävaivoja. Voit kokeilla syödä apteekista maitohappobakteerivalmisteita tai esimerkiksi Gefilus-piimää kaupasta. Voit hoitaa haavaumia apteekista saatavalla Bebanthen voiteella (valitse intiimialueelle käyvä). Todennäköisesti nämä auttavat, niin pärjäät ilman lääkäriä.

      Monilla antibiootit laukaisevat hiivan ja siihen on oma lääkkeensä. Apteekista saa ilman reseptiä esim Canestan voidetta, mutta silloin pitäisi tietää, onko hiiva. Haavaumat ja kutina ovat sen oireita.

      Koska hoitosi ei kohdistunut alapäähän, voit kokeilla sen hoitoa reseptivapailla lääkkeillä ja voiteilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2163
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1821
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1669
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1576
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      125
      1425
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe