Eli ajattelinpahan kysäistä, että miten olisi mahdollista päästä tietokoneriippuvuudesta eroon (eli ei pelkästään nettiriippuvuudesta)?
Itse koen olevani aika pahasti koukussa.
Aamulla ensimmäisenä syöksyn koneelle joka on 24/7 auki, sitten äkkiä kouluun myöhässä kun tietokonesessio venähti ylämittaiseksi. Koulussa mielessä pyörii tietokone ja mitä tehdään kun tullaan kotiin. Koulun jälkeen kotiin päätä pahkaa ja koneelle. Koneella vierähtää päivässä 8-18 tuntia.
Usein olen päättänyt, että nyt tuli piste tälle. Mutta yhtä usein se on päättynyt siihen että havahdun parin tunnin koneella olon jälkeen pettyneeseen fiilikseen kun huomaan että "mitä v****. mites mä tähän koneelle jouduin?".
Eli haittavaikutuksina on, että koulu ei suju niinkuin pitäisi, läksyt jää tekemättä, yöt tulee nukuttua huonosti, kokeisiin ei ehdi lukea, kavereita ei ehdi alkaa, sosiaalinen elämä on vierasperäinen sana...
Oon yrittänyt olla erossa koneesta mutta se ei vain ota onnistuakseen. Näyttäisi jopa että tulen usein sairaaksi kun olen erossa koneesta. Syömäänkään ei meinaa ehtiä.
Eli onko muilla vastaavia kokemuksia?
Onneton..
8
1456
Vastaukset
- Tuttu2
Minulla oli kolme vuotta sama juttu. Olin tosi riippuvainen koneesta ja istuin koneella yötkin, pari kesää meni koneen äärellä, masennuin ja elin hyvin epäsosiaalista elämää. Elämä oli chattipalstoilla. Tunsin pakottavaa tarvetta päästä koneelle, kun tulin kotiin. Siihen ei kerrassaan auttanut mikään... tai ainakin niin luulin...
Oma tahto sai minut pois koneelta. Luja tahto!
Sinä tiedät, niin kuin minäkin tiesin, että olin riippuvainen... siksi päätin parantaa itseni.
Pyysin ystävääni laittamaan netin salasanan taakse, jota en itse tiennyt. Hän lupasi sen aukaista viikonloppuna yhdeksi päivää. ( no aluksi vaadin että la-su piti päästä koneelle)
Siitä alkoi irtaantuminen ja parantuminen. Lisäksi otin hivenaineita piristämään mieltäni eli b-vitamiinia ja epa-e-vitamiinia, magnesiumia. ( b-vitamiinia ja magnesiumia on esim. Stres gard- vitamiini hivenainevalmisteessa, jota saa luontaistuotekaupoista)Nyt käyn silloin tällöin näillä kirjoituspalstoilla, mutta pystyn pois olemaan, salasanaa ei enää tarvita. Olen tosi onnellinen, kun kone ei enää ohjaa elämääni.
Voisin hyvin luopua koneesta, jos en tarvitsisi sitä kirjoittamiseen/opiskeluun enkä viestintään.
Päätä että paranet, se riittää. Oma tahto on paras apu! Tsemiä. - Quijj
Kyllä. Nyt se on vain pakko alistua pitämään tauko. Toivottavasti en sorru.
- tuttu2
Et sinä sorru!!
Aluksi on tosi hankalaa keksiä mitään tekemistä
netin sijalle, mutta kyllä sitä tekemistä riittää... jos ei muuta niin ulkoilua.
Onnea! - Quijj
tuttu2 kirjoitti:
Et sinä sorru!!
Aluksi on tosi hankalaa keksiä mitään tekemistä
netin sijalle, mutta kyllä sitä tekemistä riittää... jos ei muuta niin ulkoilua.
Onnea!Tarkoitus siis oli pitää tauko koko tietokoneesta, koska pelkkä netin pois ottaminen ei riitä. Eli etten voisi edes koodata koneella.
Ainoaksi esteeksi muodostui se että sattumoisin kaikki musiikkini on koneella ja koneella kuuntelen musiikit. Ja olisi ihan kiva, kun ei tarvitsisi musiikistakin luopua. Joten olen tässä miettinyt että kuuntelisin ainostaan musiikkia, mutta varmasti sortuisin uudelleen.
Lupasin kaverille euron jos sorrun :). Sen enempää en uskaltanut panosta laittaa.
- avuksi
harkintaan:
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat/ulkomaat.shtml?2004/11/329596- Quijj
Uutisesta olen kuullut jo aiemminkin. Tietokone "lakko" on onnistunut kohtuullisen hyvin, muttei (luonnollisestikaan) täydellisesti. Parhaillaankin olen koneella vaikkei tarkoitus olisikaan.
Eli hieman lieventänyt näitä rajoituksia.
Alunperin tarkoitus olisi etten olisi ollenkaan koneella, mutta sitten sallin itselleni koneella olon, kun olen ensin tehnyt läksyt. Koodaaminen sekä irkkaaminen ovat kiellettyjä ja klo 20 jälkeen ei enää olisi tarkoitus olla koneella.
- Quijj
Kyllä :(. Homm karkas jälleen käsistä ja vieläpä hieman pahaa aikaa. Huomenna nimitääin koe johon pitäis lukea ja kello jo 23:36.
- dafs
joka päivä ja siirryn television tai kirjan seuraan, tai lähden kaupungille.
Nykyään homma sujuu kuin itsestään; en kertakaikkiaan enää jaksa istua tietsikan ääressä myöhäisiltoina!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882