7kk koiran sisäsiisteysongelmat

harmistunut

Minulla on 7kk ikäinen paimenkoirarotuinen narttukoira. Ongelmana on sisäsiisteys. Koira on sisäsiisteydeltään ns. normaalin kahdeksanviikkoisen tasolla, ainakin sen perusteella mitä olen lukenut. Se kakkaa vähintään 4 kertaa päivässä, joskus harvoin 3. Pissaa tulee jatkuvasti, myös sisälle siis ja sama juttu kakan kanssa. Kakka on myös löysää hyvin usein. Ei auta, vaikka käytän vähintään pari kertaa tunnissa ulkona. Tekee kyllä ulos tarpeensa, mutta taas uudet sisälle hetken kuluttua. Kehun aina todella paljon kun tekee ulos, sisältä korjaan tarpeet rauhallisesti, en todellakaan syyttele enkä ole ikinä niin tehnytkään.
Olen aivan neuvoton, ja suoraan sanottuna menettänyt toivoni koko sisäsiisteyden suhteen. Olen kuitenkin opiskelija, joten kohta olen raskaiden päätösten edessä, jos tuo ei ala oppimaan. Ei kuitenkaan ole aikaa ja mielenterveys ei kestä jatkuvaa tarpeidentekoa sisälle aikuisiässä... Tämä asia vaivaa minua suunnattomasti. Eläinlääkäriinkin ollaan soiteltu, mutta sanoivat, ettei vielä tarvitse välttämättä tuoda. Ja eipä se sille mitään pystyisikään tekemään, paitsi jos sairaudet yms. aiheuttavat tämän.
Mitä mieltä olette tästä? Miten kannattaisi edetä?Mikä tällaiseen käytökseen voi olla syynä? Itse olen aivan kaikkeni tehnyt ja todella harmillinen asia tämä, koirasta kun olisi muuten todella hyvä harrastuskoira tulossa, on niin älykäs. Siksi ihmettelenkin, miksi sisäsiisteys ei onnistu, vaikka teen oikeasti aivan KAIKKENI.
Kiitos, jos joku vaivautuu vastaamaan ja antamaan neuvoja.

4

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmistunut