Oliko Suojelupoliisin päällikkö KGB:n agentti? Tiedustelututkimuksen metodologiaa
http://ojs.tsv.fi/index.php/tt/article/view/48236/14011
K-LINJAN SALATUT KGB SUHTEET
5
<50
Vastaukset
Eivät kaikki K-linjan KGB-suhteet olleet salattuja. K-linjan perustaja ja suojelija tunnettiin Lubjankan talossa nimellä "agentti Timo". Muutenkin "Timo" hoiteli neuvostosuhteensa tiedustelupalvelun kanssa ohittaen niin suomalaiset kuin virallis-neuvostolaisetkin diplomaatit. Kukaan Suomessa ei vieläkään tiedä mitä kaikkea hän sopi.
Se, että Suopokin oli NL:n kanssa liitossa oli kyllä yllätys.- luulen että....
POHDIMME tätä mahdollisuutta että oliko Arvo Pentti......sanoo tutkija.
- Koroljov
luulen että.... kirjoitti:
POHDIMME tätä mahdollisuutta että oliko Arvo Pentti......sanoo tutkija.
Rentola sanoo myös: "Suojelupoliisi oli perustamisestaan (1949) saakka länsileirissä, myös presidentti Urho Kekkosen kaudella, ja teki parhaansa torjuakseen ensi sijassa Neuvostoliiton vakoilua." -- Eli oikeastaan hyvä, jos Suojelupoliisissa toimi toimi tuolloin myös yksittäisiä tasapainottavia voimia, jotka pyrkivät ehkäisemään lännen liiallista vaikutusta. Nykyisinhän sellaiset puuttuvat kokonaan.
- Faktaa pukkaa
Arvo Pentti oli näitä kepulaisia takinkääntäjiä.
Hän oli ensin mm. asekätkijä, mutta käänsi myöhemmin takkinsa ja alkoi nuolla neuvostoliittolaisten pyllyjä. Arvo Pentti ryhtyi KGB-agentiksi. Hänen koodinimensä oli "Mauri".- Koroljov
Vanha Koroljov ei pidä pahana, jos Pentti vähän auttoi KGB:tä kampittamaan länsitiedustelua Helsingissä ja muualla. Kyllä me kaikki tiesimme 1970-luvulla, miten paljon USA ja CIA panostivat Helsinkiin vakoilukeskuksena. Luoja yksin tietää, miten paha tilanne on nykyisin, kun uusi amerikkalaisten vakoilu- ja propagandakeskus on noussut Kaivopuiston suurlähetystöalueelle. Sieltä käsin Suomen lännettämistä ja natottamista ohjaillaan... Suomi elää vaaran vuosia. Jos USA ei saa Suomessa NATO-tavoitteitaan muuten ajetuksi lävitse, en pidä mahdottomana sitä, että organisoidana jonkinlainen vallankaappaus. Sehän on ollut USA-NATO:n vakiostrategia Venäjän naapurimaissa, viimeksi Ukrainassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843359
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442797Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742336- 612298
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512231Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162216Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212033Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202027- 621944
- 1061863