Kultaisen noutajan sairaus

gold2

Kirjoitin saman aloituksen noutaja palstalle, anteeksi kun tuli kaksi aloitusta, mutta murhe on suuri :(. Kävin tänään meidän 11,5 v. Kultaisen noutajan kanssa lääkärissä ja uutiset eivät ollet hyvät. Koira on viime aikoina enemmän nukkunut ja hieman ontuu oikeaa takajalkaa. Muuten on hän ihan normaalin oloinen ja yleensä iloinen kun mennään lenkille. Matka on tietysti tullut aina lyhyemmäksi, kun hän väsyy helposti, luulin, että se on vanhuudesta. Mentiin lääkäriin just ontumisen takia. Lääkäri otti röntgen kuvan sydämestä, koska epäili siinä olevan jotain vikana. Kuvasta kävi ilmi, että hänellä on sydämen sisällä ja ympärillä massamuodostumia, lääkäri arveli niiden olevan kasvaimia. En tiedä miten meidän pitäisi nyt toimia? Pitäiskö enemmän tutkia, tai sitten odottaa vaan ja kun tulee oireita, niin antaa vaan kipulääkettä. Onko kenelläkään kokemuksia tälläisesta tilanteesta? ( anteeksi huono suomenkieli, ei ole äidinkieleni)

2

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Lääkkeet kannattaa ottaa heti käyttöön, jos haluat helpottaa sen oloa! Se kumminkin joutuu kärsimään joka päivä, kun se ei saa hengitettyä normaalisti. Kasvainten laatu pitäisi ensitilassa tarkistaa, että saadaan selville onko kyseessä hyvälaatuinen kasvain vaiko syöpä. Oli paha- tai hyvälaatuisi niin olisi heti aloitettavat tarvittavat hoidot ja lääkitykset, että se saisi elää edes vähän pidemään elämän ja paremmassa kunnossa.

      Jos sairaus on pitkälle kehittynyt lääkärin mukaan, niin kannattaa myös miettiä meneekö leikkauksiin ollenkaan ja lopettaa sitten koiran heti kun huomaa ettei se pysty käyttäytymään kuin koira enää :( Meillä aloitettiin hoidot liian myöhään ja leikkauksen jälkeen meidän koiran vointi sitten romahtikin ja jouduttiin viemään parin viikon jälkeen lopetettavaksi :(

      • gold2

        Kiitos vastauksesta! Olen hyvin pahoillani koirasi kohtalosta. Lääkäri sanoi, että mitään ei ole tehtävissä koska kasvain on sydämessä. Itse ajattelin myös, että pitäisi selvittää millainen kasvain on kyseessä. Tällä hetkellä on epätietoisuus ihan hirveä, aina kun katson koiraa, niin etsin oireita ja pelottaa mitä seuraavaksi tapahtuu. Koira syö vielä normaalisti ja on iloinen, mutta liikkuminen on hieman vaikeaa. Menen maantantaina uudestaan lääkärille ja vaadin enemmän tutkimuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1659
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1461
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1129
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1091
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1082
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      991
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      950
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      944
    Aihe