VIROLAISET KUSKAAVAT HUONEKALUJA SUOMESTA

mööblid

JOUKKOTAPPELU Huonekalurallin huhutaan kiihdyttäneen tunteita Vantaan Ikean parkkipaikalla.

Viron sosiaalisessa mediassa huhutaan, että viime viikonlopun joukkotappelu Vantaan Ikean parkkipaikalla johtui huonekaluja välittävien ”punkkifirmojen” välisestä taistelusta.

Virossa on ainakin kymmenkunta päätyökseen Ikea-huonekaluja Suomesta kuljettavaa firmaa, joista osalla on Tallinnassa oma jakeluvarasto. Ilmiö juontuu siitä, että kysyntää edullisille Ikea-huonekaluille on Virossakin, mutta maassa ei ole omaa Ikeaa.

Virossa on ainakin kymmenkunta päätyökseen Ikea-huonekaluja Suomesta kuljettavaa firmaa, joista osalla on Tallinnassa oma jakeluvarasto.

Rikosylikonstaapeli Henri Baldauf Itä-Uudenmaan poliisista ei osaa sanoa, liittyikö viime viikonlopun virolainen joukkotappelu Vantaan Ikean parkkipaikalla huonekaluja välittävien punkkifirmojen väliseen taisteluun.

Virolaiset saivat tappelussa mustelmia ja yhdeltä murtui käsi.

– Kaikki osalliset ovat olleet hyvin vaitonaisia, seuraavaksi kuulemme silminnäkijöitä, kertoo juttua tutkiva Baldauf.

Joukkotappeluun osallistuneita miehiä oli yli kymmenen ja heistä valtaosa puhuu kotikielenään viroa. Iältään he ovat 20–40-vuotiaita. Osa pakeni ennen poliisin tuloa.

Lue raportti virolaisten harjoittamasta huonekalurallista ensi viikonvaihteen Helsingin Uutisista.

4

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jesperittäkö

Ja nyt olet menossa lomailemaan lng-kaasusataman sijaan Ikean parkkipaikalle? Itse uutiseen liittyen: tapelkaa lapset, saatte tupakkaa. EVVK.

BTW tuo "huonekaluralli" tuo myyntituloja Suomeen, hyvä juttu meille ja hyvä kun vievät (kunhan menee kassan kautta).

Hus pois trolli matkailupalstalta taas.

• rajat kii ja äkkii

Taasko ne kusipäät on olleet riehumassa.

• ksusha

Virosta kylläkin voi ostaa edullisempaa ja laadukkaampaa huonekalua kuin Ikeasta, ilmiön taustalla lienee imagoasiat kun Virossa omaa Ikeaa ei ole. "Mulla on Ikean sitä ja sitä". Samaa kuin Arabiat, Vallilat ja Marimekot meillä. Yliarvostettua käyttötavaraa. Ostajia lienevät suht hyvätuloiset jotka eivät viitsi tänne ostoksille vaivautua. Hyvä kun kauppa käy.

• Rehellinen mies1

Olen myös kuullut että kirpputoreilla ja kierrätyskeskuksesta olisivat käyttäytyneen häiriköiden kun tappelevat samoista räteistä ja lumpuista myös pelastusarmeijalta sekä hurstilta varastettu tavaraa ja ruokakasseja.

Kannattaisi tullin erityisesti kiinnittää huomiota virolaisiin autoihin kun palaavat kotimaahansa niin paljon täältä viedään ja varastetaan kunnon suomalaisten tavaroita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      893
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 54
      713
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      41
      684
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      644
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      44
      640
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38