VIROLAISET KUSKAAVAT HUONEKALUJA SUOMESTA

mööblid

JOUKKOTAPPELU Huonekalurallin huhutaan kiihdyttäneen tunteita Vantaan Ikean parkkipaikalla.

Viron sosiaalisessa mediassa huhutaan, että viime viikonlopun joukkotappelu Vantaan Ikean parkkipaikalla johtui huonekaluja välittävien ”punkkifirmojen” välisestä taistelusta.

Virossa on ainakin kymmenkunta päätyökseen Ikea-huonekaluja Suomesta kuljettavaa firmaa, joista osalla on Tallinnassa oma jakeluvarasto. Ilmiö juontuu siitä, että kysyntää edullisille Ikea-huonekaluille on Virossakin, mutta maassa ei ole omaa Ikeaa.

Virossa on ainakin kymmenkunta päätyökseen Ikea-huonekaluja Suomesta kuljettavaa firmaa, joista osalla on Tallinnassa oma jakeluvarasto.

Rikosylikonstaapeli Henri Baldauf Itä-Uudenmaan poliisista ei osaa sanoa, liittyikö viime viikonlopun virolainen joukkotappelu Vantaan Ikean parkkipaikalla huonekaluja välittävien punkkifirmojen väliseen taisteluun.

Virolaiset saivat tappelussa mustelmia ja yhdeltä murtui käsi.

– Kaikki osalliset ovat olleet hyvin vaitonaisia, seuraavaksi kuulemme silminnäkijöitä, kertoo juttua tutkiva Baldauf.

Joukkotappeluun osallistuneita miehiä oli yli kymmenen ja heistä valtaosa puhuu kotikielenään viroa. Iältään he ovat 20–40-vuotiaita. Osa pakeni ennen poliisin tuloa.

Lue raportti virolaisten harjoittamasta huonekalurallista ensi viikonvaihteen Helsingin Uutisista.

4

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jesperittäkö

      Ja nyt olet menossa lomailemaan lng-kaasusataman sijaan Ikean parkkipaikalle? Itse uutiseen liittyen: tapelkaa lapset, saatte tupakkaa. EVVK.

      BTW tuo "huonekaluralli" tuo myyntituloja Suomeen, hyvä juttu meille ja hyvä kun vievät (kunhan menee kassan kautta).

      Hus pois trolli matkailupalstalta taas.

    • rajat kii ja äkkii

      Taasko ne kusipäät on olleet riehumassa.

    • ksusha

      Virosta kylläkin voi ostaa edullisempaa ja laadukkaampaa huonekalua kuin Ikeasta, ilmiön taustalla lienee imagoasiat kun Virossa omaa Ikeaa ei ole. "Mulla on Ikean sitä ja sitä". Samaa kuin Arabiat, Vallilat ja Marimekot meillä. Yliarvostettua käyttötavaraa. Ostajia lienevät suht hyvätuloiset jotka eivät viitsi tänne ostoksille vaivautua. Hyvä kun kauppa käy.

    • Rehellinen mies1

      Olen myös kuullut että kirpputoreilla ja kierrätyskeskuksesta olisivat käyttäytyneen häiriköiden kun tappelevat samoista räteistä ja lumpuista myös pelastusarmeijalta sekä hurstilta varastettu tavaraa ja ruokakasseja.

      Kannattaisi tullin erityisesti kiinnittää huomiota virolaisiin autoihin kun palaavat kotimaahansa niin paljon täältä viedään ja varastetaan kunnon suomalaisten tavaroita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe