seat out

ladaa pukataan kohta

Lappu lyödään luukullu seatti fabriikkiin venäjän mantereella, ny se alkaa alas ajo, paluu sosialismiin häämöttää takana!

10

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nolot sulle

      Politiikka kuuluu jonnekkin muualla kuin automerkkipalstalle.

    • KGB kysyy

      Joko myös suomessa? Vai käykö kauppa? Vai tuleeko kaput harasoo?

    • Loppuu Euroopassakin

      Seatin taru loppuu pian täälläkin, kun ei vaan mene kunnolla kaupaksi. Merkki ei vaan myy vaikka on nyt Leon Cupra ja st-farkku. Miksi? Onko syynä etelän arveluttavalla maineella oleva merkki joka polveutuu Fiatin lisenssivalmistuksesta, vai muotoilu? Seatithan ovat vageista edelleen ne sisustaltaan halpismaisimmat tuotteet, ja natinaa lienee uusissakin. Ulkomuoto vähän munamainen, ei särmikäs kuten uusissa muissa autoissa, silti ok. Koneethan noissa on hintaisekseen tehokkaita kuten 280 hepoinen Cupra, mutta miksi ei myy paljon? Vai onko vika mukamas myyjissä? Ei kai. Kai ne samalla tavalla niitä tarjoavat ja kauppoja hierovat kuin volkkariinkin.

      Eikö ihmiset uskalla pistää rahaa Seatiin?

      VW:hän ilmoitti pari vuotta sitten, että ellei uusin Leon myy paljon, tulee tehtaan ovi menemään lukkoon.

      • Miksi kirjoitat zontaa?

        Mistä kuvitelmasi, ettei Seat myy? Senhän myynti kasvoi eniten vw-konsernin autoista Euroopan lisäksi myös Suomessa viime vuonna, neljä kertaa enemmän kuin jatkuvasti Suomessa hehkutettu Skoda. Pikkumerkki on tietysti pikkumerkki ja verrattuna standardoitujen volyymiautojen myyntimääriin tietysti pienempi.

        Tuo vanha historista oleva mainejuttuhan on aika naurettava syy. Vielä selvästi heikomman aikaisemman maineen omaava Skodahan on nykyisin Suomessa yksi myydyin volyymiauto.
        Seatin sisustuslaatu ja muukin on vähintäänkin toisen VW-konsernin 'halpismallin' eli Skodan tasoinen. Ulkonäkö on tietysti huomattavasti persoonallisempi, joka tietysti ei Suomessa välttämättä ole hyvä asia näitä halvempia malleja ostavien asiakaskunnassa. Skodan persoonaton ulkonäkö puree ilmeisesti paremmin huomaamattomuutta arvostavien bulkkiautojen ostajien joukossa. Tämä varmasti on yksi syy.
        Suurin syy kuitenkin on varmasti saatavuus, Seat-myymälöitähän ei löydy muualta kuin suurimmista kaupungeista, kun taas Skodia esim löytyy jokaisesta syrjäseudun pikkukylästäkin, jos siellä vain autokauppa tai sen edustus on. Ei auton takia lähdetä kauaksi sitä hakemaan ja varsinkaan käytännösdä tuntematonta merkkiä. Tuntemattomanahan Seat pysyy maaseudulla ja pikkukylissä, koska se ei siellä ole edes nähtävissä. Skodan taasen tuntee kaikki maaseudun pikkutorpissakin. Sehän oli yleinen merkki jo 60-luvullakin.

        Höpö höpö, VW ei tuollaista ole koskaan ilmoittanut eli Seatin lakkautusta. Seat myy oikein hyvin Euroopassa ja erityisesti Etelä-Euroopassa, joka onkin sen päämyyntialue. Ei tosin ole isomerkki muualla kuin Espanjassa ja Portugalissa. Eihän Skodakaan ole iso merkki muualla kuin Suomessa ja Itä-Euroopan maissa, tämä hämää useinkin meitä suomalaisia kuvittelemaan Skodan yleisyyttä. Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin, niin liikenteessä huomaa valtavan eron Skodien osalta. Siellähän Skoda on pikkumerkki.


      • Noita riittää....
        Miksi kirjoitat zontaa? kirjoitti:

        Mistä kuvitelmasi, ettei Seat myy? Senhän myynti kasvoi eniten vw-konsernin autoista Euroopan lisäksi myös Suomessa viime vuonna, neljä kertaa enemmän kuin jatkuvasti Suomessa hehkutettu Skoda. Pikkumerkki on tietysti pikkumerkki ja verrattuna standardoitujen volyymiautojen myyntimääriin tietysti pienempi.

        Tuo vanha historista oleva mainejuttuhan on aika naurettava syy. Vielä selvästi heikomman aikaisemman maineen omaava Skodahan on nykyisin Suomessa yksi myydyin volyymiauto.
        Seatin sisustuslaatu ja muukin on vähintäänkin toisen VW-konsernin 'halpismallin' eli Skodan tasoinen. Ulkonäkö on tietysti huomattavasti persoonallisempi, joka tietysti ei Suomessa välttämättä ole hyvä asia näitä halvempia malleja ostavien asiakaskunnassa. Skodan persoonaton ulkonäkö puree ilmeisesti paremmin huomaamattomuutta arvostavien bulkkiautojen ostajien joukossa. Tämä varmasti on yksi syy.
        Suurin syy kuitenkin on varmasti saatavuus, Seat-myymälöitähän ei löydy muualta kuin suurimmista kaupungeista, kun taas Skodia esim löytyy jokaisesta syrjäseudun pikkukylästäkin, jos siellä vain autokauppa tai sen edustus on. Ei auton takia lähdetä kauaksi sitä hakemaan ja varsinkaan käytännösdä tuntematonta merkkiä. Tuntemattomanahan Seat pysyy maaseudulla ja pikkukylissä, koska se ei siellä ole edes nähtävissä. Skodan taasen tuntee kaikki maaseudun pikkutorpissakin. Sehän oli yleinen merkki jo 60-luvullakin.

        Höpö höpö, VW ei tuollaista ole koskaan ilmoittanut eli Seatin lakkautusta. Seat myy oikein hyvin Euroopassa ja erityisesti Etelä-Euroopassa, joka onkin sen päämyyntialue. Ei tosin ole isomerkki muualla kuin Espanjassa ja Portugalissa. Eihän Skodakaan ole iso merkki muualla kuin Suomessa ja Itä-Euroopan maissa, tämä hämää useinkin meitä suomalaisia kuvittelemaan Skodan yleisyyttä. Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin, niin liikenteessä huomaa valtavan eron Skodien osalta. Siellähän Skoda on pikkumerkki.

        Noinhan se. Tuo samainen hemmo käy syystä tsi toisesta säännöllisin väliajoin täällä kirjoittamassa puutaheinää Seateista. No syynsä varmaan on hänelläkin. Luultavasti noita samoja joka automerkin palstoilla riehuvia trolleja...

        Ei sillä mitää kokemusta tai tietoa ole Seatistakaan kuten ei muistakaan trollaamistaan automerkeistä...

        Onneksi tämä Seat-palsta on säästynyt noilta trollaajilta pääosin muutamaa sillointällöin kirjoittavaa lukuunottamatta...


      • osssss
        Noita riittää.... kirjoitti:

        Noinhan se. Tuo samainen hemmo käy syystä tsi toisesta säännöllisin väliajoin täällä kirjoittamassa puutaheinää Seateista. No syynsä varmaan on hänelläkin. Luultavasti noita samoja joka automerkin palstoilla riehuvia trolleja...

        Ei sillä mitää kokemusta tai tietoa ole Seatistakaan kuten ei muistakaan trollaamistaan automerkeistä...

        Onneksi tämä Seat-palsta on säästynyt noilta trollaajilta pääosin muutamaa sillointällöin kirjoittavaa lukuunottamatta...

        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/venajan ongelmat iskivat nyt volkswageniin/201409697788

        Seat kutistuu VW mukana.Samat moottorit ja tekniikka.


      • osssss
        Noita riittää.... kirjoitti:

        Noinhan se. Tuo samainen hemmo käy syystä tsi toisesta säännöllisin väliajoin täällä kirjoittamassa puutaheinää Seateista. No syynsä varmaan on hänelläkin. Luultavasti noita samoja joka automerkin palstoilla riehuvia trolleja...

        Ei sillä mitää kokemusta tai tietoa ole Seatistakaan kuten ei muistakaan trollaamistaan automerkeistä...

        Onneksi tämä Seat-palsta on säästynyt noilta trollaajilta pääosin muutamaa sillointällöin kirjoittavaa lukuunottamatta...

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/automerkkien-pako-venajalta-alkoi

        Jospa onkin laadusta kysymys?


    • osssss

      Ei huono laatu ja palvelu kelvannu Venäjällä.

      • Ja näinhän se

        Laadun kanssa Venäjän viennin loppumisessa ei kyse, vaan ruplan heikko kurssi, joka puree kun Seattia ei Venäjällä valmisteta. Ei yksinkertaisesti kannata viedä ja kun Seatin markkinaosuuskin Venäjällä on pieni.
        Konsernin kannalta lienee yksi ja sama mikä merkki Venäjällä myy. Siellähän valmistetaan Seatin kanssa laadunkin puolesta identtistä Skodaa eikä ruplan romahdus siihen juuri vaikuta, kun valmistus on Venäjällä.
        No joku voi tietysti uskoa, että venäläinen robotti osaa valmistaa laadukkaammin kuin espanjalainen tai tsekkiläinen robotti.
        Venäläinen palvelulaatuhan onkin maailman kuulua, joten vaatimukset sen mukaisia. No venäläiset automyyjäthän ne Seattiakin möivät, sama juttu huollon osalta. Kyllä he osaavat venäläisen palvelulaatutason ja toimivat tietysti sen mukaan...


    • lada kerho ry

      Taitaa olla liikaa merkkejä tarjolla tatjaanalle, mikäs merkki venakoille on mieleinen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2661
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      132
      2377
    3. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2073
    4. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      133
      2061
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1794
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      151
      1303
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1162
    8. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1120
    9. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1115
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1039
    Aihe