Isän kanssa riitaa.. sivuutanko isänpäivän?

Nimetön

Isä lähti tänään raivona kymmenien kilometrien päähän töihin... Haukku paskaks. Pitäiskö silti sitä muistaa sunnuntaina?

5

1181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä...

Onhan kuitenkin sun ainoa isäsi, olet varmaan itsekin suutuksissasi sanonut pahasti. Välittäkää toisistanne!

• tytär

Eipä sitä osaa sanoa kun ei tunne taustoja. Periaatteessa isänpäivä on kaupallinen päivä, eli ei tartte mennä siihen lankaan ja ostaa jotain. Mutta jos lähetät ystävällisen tekstiviestin ellei kantti anna periksi soittaa, niin voihan olla että jää murtuu.

Oon kyllä sitä mieltä ettei vanhempien pitäis lapsiaan haukkua (minkähän ikänen mahdat olla) paskaks eikä muuksikaan. Kannustavalla asenteella asiat sujuu paremmin.

• -juups-

mä oon sitä mieltä että vaikka ois isä vihanen nii silti kannattaa onnitella ja anttaa kortti ja ehkä lahja. se ois niinku sovinto ja varmast isä ilahtuis :)

• joku vaan...

Mun isä on haukkunu muo monta kertaa vaikka mikskä ja riitaa on lähes päivittäin.. mutta silti yhen kerran oon vissiin jättäny muistamatta isänpäivänä. En tiedä sun tapauksessasi..miltä susta itestäsi tuntuu. Mun välit ei koskaan oo ollu kovin hyvät omaan isääni ja ei ne vieläkään oo erinomaiset..kai se silti on muistettava sunnuntaina..luultavasti äiskä pitää huolen siitä, että se ostaa jotain sille ja mä sitten annan sen lahjan,mitä se ikinä onkaan..niin se on meillä menny jo monta vuotta.

• Anonyymi

Jos se huutaa ja haukkuu, sun ei tarvi palkita siitä. Isänpäivä ei oo mikään velvollisuustesti. Voit hyvin laittaa vaan lyhyen, neutraalin viestin tyyliin “hyvää isänpäivää” ja siihen se, tai pitää tauon kokonaan, jos se tuntuu nyt oikeelta. Ja myöhemmin selkee raja: haukkuminen ei käy, sit jutellaan kun pystyy asiallisesti.

Jos kuitenkin haluut ojentaa pienen sovinnon ilman että menee överiksi, joku pieni personoitu juttu toimii. Mä tilasin viime vuonna Muokkiksesta edullisen kaiverretun avaimenperän ja se meni perille: https://muokkis.fi/collections/isanpaivalahjat

Mut ihan oikeesti: tee se, mikä susta tuntuu hyvältä just nyt. Et oo velkaa enempää kuin jaksat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      211
      6435
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      84
      4850
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      112
      4653
    4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      17
      3105
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      100
      2827
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      62
      2245
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      133
      1737
    8. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      61
      1672
    9. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      139
      1654
    10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      57