Onko Pietarsaaressa polyamorisessa suhteessa eläviä ihmisiä?

9+6

Niille, jotka ei tiedä termiä, niin kopioin wikipediasta termille määritelmän: Polyamoria on ajattelu- ja elämäntapa, jossa henkilöllä voi olla yhtäaikaisesti useampi seksuaalisia tai romanttisia piirteitä sisältävä ihmissuhde.

Onko siis täällä päin tällaisia suhteita kellään. Itse olen leikitellyt ajatuksella, että asuisin yhdessä kahden naisen kanssa. Itse olen siis mies.

10

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jRUSTAFSSON

Mormonit hyväksyvät moniavioisuuden, siis polyamorian, mutta JOS viitsisit ottaa asioista selvää, heillä EI ole tapana "paneskella" ryhmässä. Monissa mormoni perheissä mies suorittaa aviolliset tehtävänsä kullekin vuorottain, ei siis samaan aikaan.

• Anonyymi00003

Edes tuolloin 2014 mormonit EI hyväksynyt moniavioisuutta, joten JOS viitsisit ottaa asioista selvää ennenkuin huutelet omia totuuksia.
        Mormonit hyväksyivät sen vajaan 40-vuotta joskus (en nyt muista vuosia).
        Nykyisin taitavat erottaa uskosta jäsenet ketkä harrastaa monisuhteisuutta.

• iso-mies

Elän. Otahan yhteyttä ja hyppää viikoksi remmiin. Katsotaan kestätkö yhdeksää akkaa samaan aikaan.

• Anonyymi00004

Niin niin
      Ne monet rakkaudet
      Kaunis vaimo yksin siellä kotona takka lämpimänä kun aviollinen oikeus se vaan ajelee kylillä rundia kauniita poikia kaipaillen.

• Anonyymi00005

Jonkin asteista mormorointia on havaittavissa kaupungissa

• Anonyymi00006

TT-hallilta tai kolmoselta löytyy...

• Anonyymi00008

En tiedä, onko Pietarsaaressa polyamorisissa suhteissa eläviä ihmisiä, mutta itse suhtaudun polyamoriaan hyvin kriittisesti.

Ajatus voi kuulostaa teoriassa vapaalta ja houkuttelevalta, mutta käytännössä ihmissuhteet eivät ole vain järjestelyjä, joissa aikuiset sopivat keskenään pelisäännöt. Niihin liittyy mustasukkaisuutta, kiintymystä, epävarmuutta, valtasuhteita, seksuaalista sitoutumista ja usein myös lapsia. Siksi en pidä hyvänä sitä, että parisuhteen uskollisuuden ja kahden ihmisen välisen sitoutumisen ihannetta puretaan.

Miehen haave kahdesta naisesta samassa taloudessa kuulostaa enemmän fantasialta kuin kestävän ihmissuhteen pohjalta. Se asettaa helposti ihmiset epätasapainoiseen tilanteeseen, jossa joku joutuu tyytymään vähempään, kilpailemaan huomiosta tai tukahduttamaan omat tunteensa, jotta järjestely näyttäisi toimivan.

Minusta hyvä parisuhde perustuu uskollisuuteen, luottamukseen ja siihen, että ihminen antaa itsensä kokonaan yhdelle puolisolle. Polyamoria taas hajottaa tämän sitoutumisen useaan suuntaan. En siis rohkaisisi lähtemään tuollaiselle tielle, vaikka se kuinka tuntuisi modernilta tai avoimelta.

• Anonyymi00009

Höpö höpö
        Jos haluaa kykenee olla multirakastaja ja pystyy myös taloudellisesti vaikkapa neljä vaimoa ottamaan, niin siitä vaan.
        Mies täynnä rakkautta ja sitoutumista.

Juridisesti Suomessa voi olla vain yhdessä liitossa kerrallaan mutta rakkaudellisesti voi silti jakaa siinä sivussa montaa ihanaa liittoa.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Höpö höpö
        Jos haluaa kykenee olla multirakastaja ja pystyy myös taloudellisesti vaikkapa neljä vaimoa ottamaan, niin siitä vaan.
        Mies täynnä rakkautta ja sitoutumista.

Juridisesti Suomessa voi olla vain yhdessä liitossa kerrallaan mutta rakkaudellisesti voi silti jakaa siinä sivussa montaa ihanaa liittoa.

Ne monet rakastavat jumalatkin suosittelevat miehelle juuri sellaista monirakkaudellisuutta.

Tuleehan siitä sitten monta niitä taivaan taimiakin mitä voi sitten lähettää naapurikylään taas montaa vaimoa rakastamaan.
        Maata niinku täyttämään.

• Anonyymi00011

Hartmanilta löytyy polyesteri.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      271
      3376
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      103
      1673
    3. Vältelläänkö me molemmat toisiamme??

😘
      Ikävä
      66
      1233
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1067
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      57
      1033
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      50
      976
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      961
    8. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      199
      871
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      807
    10. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      782
    Aihe