Saako vl-tyttö

U-telias(onera)

Saako vl-tyttö ryhtyä eläinoikeustaistelijaksi, esimerkiksi kettutytöksi? Olen itse ajatellut kyseistä suuntausta, koska minua huolestuttaa ne ihmiset jotka kulkevat turkit päällä, sekä ennen kaikkea ne viattomat pienet eläimet ahtahissa häkeissänsä. En tietenkään vahinkoittaisi ketään tai kenenkään omaisuutta, mutta jotakin hennavärijuttuja voisin ehkä ite kokeilla.
Onko tämä väärin?

13

1538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeijaL

      laitonta ja ennen kaikkea typerää se hennaväritouhukin on! ihanaa kun tulee taas talvi ja voi hakee minkkiturkin säilytyksestä.

      • tyttö_

        Mitä laitonta hennavärien käytössä on????


      • Oppinut-71
        tyttö_ kirjoitti:

        Mitä laitonta hennavärien käytössä on????

        Hennavärien käyttö on syntiä.


      • vl-mies
        Oppinut-71 kirjoitti:

        Hennavärien käyttö on syntiä.

        kaikki vl:iä vai jotain pellejä, jotka muka kertovat joka asian olevan syntiä? Mitä nämä hennavärit ovat? Kuulostaa aika viattomalta.

        On kiva, että on tällainen keskustelupalsta, mutta kun tätä yrittää objektiivisesti katsoa, niin tuntuu, että aika ihmeellinen kuva ei-vl:lle tulee. Jotkut trollit esiintyvät vl:nä ja antavat väärää kuvaa ja toiset vl:t ovat paljon jyrkempiä kuin toiset. On täällä silti monta hyvääkin keskustelua ja ihmiset vapaampia aroistakin asioista. Eli ei ihan huono paikka silti...


      • juuliaaa
        vl-mies kirjoitti:

        kaikki vl:iä vai jotain pellejä, jotka muka kertovat joka asian olevan syntiä? Mitä nämä hennavärit ovat? Kuulostaa aika viattomalta.

        On kiva, että on tällainen keskustelupalsta, mutta kun tätä yrittää objektiivisesti katsoa, niin tuntuu, että aika ihmeellinen kuva ei-vl:lle tulee. Jotkut trollit esiintyvät vl:nä ja antavat väärää kuvaa ja toiset vl:t ovat paljon jyrkempiä kuin toiset. On täällä silti monta hyvääkin keskustelua ja ihmiset vapaampia aroistakin asioista. Eli ei ihan huono paikka silti...

        Hennaväreillä värjätään hiuksia ja niillä voi myös tehdä väliaikaisia tatuointeja eli hennatatuointeja. Uskoisinpa näin ollen, että ovat syntiä. (en ole vl)

        Intiassa naiset koristaa itseään hennaväreillä.


      • vl-mies
        juuliaaa kirjoitti:

        Hennaväreillä värjätään hiuksia ja niillä voi myös tehdä väliaikaisia tatuointeja eli hennatatuointeja. Uskoisinpa näin ollen, että ovat syntiä. (en ole vl)

        Intiassa naiset koristaa itseään hennaväreillä.

        "hennakielteisyyteen" johtuvan oikeasti siitä, että vl-piireissä arvostetaan "luonnollisuutta" jne. Mutta tuskin hiusten värjääminen/sävyttäminen kauniilla tavalla mitään syntiä on. VL:t voisivat ehkä katsoa vähän peiliin tässä, ettei mennä lain puolelle.


      • vl-mies kirjoitti:

        "hennakielteisyyteen" johtuvan oikeasti siitä, että vl-piireissä arvostetaan "luonnollisuutta" jne. Mutta tuskin hiusten värjääminen/sävyttäminen kauniilla tavalla mitään syntiä on. VL:t voisivat ehkä katsoa vähän peiliin tässä, ettei mennä lain puolelle.

        ja kenenkö takia naisen pitäs hiukset värjätä? Onhan se kummaa, jos mies alkaa vaatia ihmisestä kauniimpaa, mitä se onkaan. Ei kelpaa sellaisenaan. No, jos ei kelpaa, niin olkoot kelpaamatta. (kylläkin keskimäärin Jumalan luoma kauneus riittänee vl-ihmiselle ettei tarvi muokata päätään tuolla keinoaineella, mikä ei välttämättä edes ole terveellistä päälle/päänahalle ja miksei myös syvemmillekin kerroksille...) Itse en pitäisi muuten punatukkaiseksi värjätystä miehestä, joten mulle kelpaa värjäämätön mies.


    • vanha vaimo

      Kysehän on kettutyttöjen osalta kaikissa toimissa lakien rikkominen. Eläinten puolesta voi taistella esimerkiksi ottamalla yhteyttä omaan kansanedustajaan (tai sellaiseen, jonka uskoo olevan mielellään tällä asialla) ja kertomalla mielipiteensä hänelle, kenties useitakin kertoja, s-postit ovat hyviä tällaiseenkin toimintaan.

      • taistelija

        Eläinten oikeuksia voi vallan hyvin puolustaa rikkomatta lakeja. Sata muuta tapaa ovat tehokkaampia kuin yhteydenotto kansanedustajaan.

        On myös syytä pitää mielessä, että joissakin tilanteissa moraalisesti paras vaihtoehto vaatii kansalaistottelemattomuutta. Laillisuus ei suinkaan ole sama asia kuin oikeudenmukaisuus tai eettisyys. Eikä tämä ole ristiriidassa sen kanssa, että kunnioittaa lakeja.


    • miksi vastaa ollenkaan

      Koska olet ullkopuolinen.
      Kysymys oli tarkoitettu vl:ille, ulkopuoliset ei osaa antaa vl:ille neuovja! Ei ainakaan oikeita...

      • U-telias(onera)

        Kysymykseni oli vilpittömästi osoitettu kaikille, elä sinä ala vääristelemään viestini tarkotusperiä!


      • huuhaa

        Sinä tuskin osaat antaa kenellekään oikeita neuvoja.


      • Elämän lapsi

        eivät kysele neuvoja netissä, koska Pyhä Henki asuu heissä ja ohjaa heitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      230
      1925
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1188
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      998
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      984
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      763
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      92
      709
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      121
      681
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      22
      657
    Aihe