paniikkihäiriötä on monenlaista, ja kaikille varmasti eri keinot auttaa. Olin kokeillut, lääkärien suosituksesta mielialalääkkeitä ja rauhottavia jotka teki minusta ihan oudon. en enää tunnistanut itseäni. en tuntenu surua, pelkoa, mutta en myöskään iloa. mitään.
Jätin lääkkeet pois ja välttelin tilanteita missä panikoin, eli luentosaleja, luokkia jne.. Menin kerran lääkäriin ihan muusta syystä ja mainitsin tästä sille lääkärille, niin hän ehdotti Xanoria, joka ei vaikuta niin paljon mieleen. Rauhottaa kehon, eli kun jännittää niin keho ei reagoi jännitykseen. Otan sitä aina tarvittaessa ja nyt oonkin päässyt sen avulla paniikkihäiriöstä lähes kokonaan. Olen ollut jo monesti tilanteissa ilman lääkettä mihin en tiennyt enää voivani mennä. Voin osallistua tunneilla keskusteluun ja järki leikkaa, keho on vain rentoutunut. Siis ihan kuin ns. normaaleillakin ihmisillä noissa tilanteissa! Lääke on halpa ja sitä saa reseptillä. Toivottavasti tästä on apua jollekkin, mulla elämä parani huomattavasti. :)
XANOR AUTTAA
10
2034
Vastaukset
- Sanor
On hieno asia,että se toimii sinun kohdallasi,mutta riippuvuussuhde saattaa kehittyä pitempiaikaisessa käytössa.SEMPPIÄ
- PANIC
Kiitos Sanor kommentista. Eikö kuitenkin riippuvuussuhde saata kehittyä lähes kaikissa lääkkeissä. Ajattelen, että lääkkeeseen tulee riippuvaiseksi jos ajattelee sen olevan ainoa tapa selvitä tilanteista, uskoo ettei ehkä selviä koskaan ilman. Jos siihen uskoo, eikä pyrikään parantumaan, ottamaan niitä pieniä askelia kohti terveempää elämää, toki riippuvaiseksi lääkkeestä voi tulla. Minulle Xanor on ollut mahdollisuus selvitä, toteuttaa normaalia elämää (ei syrjäytyä) ja pohtia miten voisin päästä tästä ikävästä paniikkihäiriöstä eroon. Pitää hyväksyä se että pakapakkeja tulee, täytyy olla pitkäjänteisyyttä ja rohkea. En tiedä onko joku tullut riippuvaiseksi, Itse en ole tullut.
- päkä1
PANIC kirjoitti:
Kiitos Sanor kommentista. Eikö kuitenkin riippuvuussuhde saata kehittyä lähes kaikissa lääkkeissä. Ajattelen, että lääkkeeseen tulee riippuvaiseksi jos ajattelee sen olevan ainoa tapa selvitä tilanteista, uskoo ettei ehkä selviä koskaan ilman. Jos siihen uskoo, eikä pyrikään parantumaan, ottamaan niitä pieniä askelia kohti terveempää elämää, toki riippuvaiseksi lääkkeestä voi tulla. Minulle Xanor on ollut mahdollisuus selvitä, toteuttaa normaalia elämää (ei syrjäytyä) ja pohtia miten voisin päästä tästä ikävästä paniikkihäiriöstä eroon. Pitää hyväksyä se että pakapakkeja tulee, täytyy olla pitkäjänteisyyttä ja rohkea. En tiedä onko joku tullut riippuvaiseksi, Itse en ole tullut.
mä olen samaa mieltä tosta xanorista,se auttaa pahoissa tilanteissa,olen itse puoli vuotta niitä käyttänyt ja elämä on muuttunut paljon paremmaksi.Koukkuun jäämistä en pelkää,koska elän päivän kerrallaan,huomisesta ei tiedä kukaan.Enkä edes halua xanoreista eroon,koska voin elää mukavaa elämää niiden kanssa ja jos joskus haluan niistä eroon ja saan vierotus oireita,niin niihinkin on lääke diapam.
- Esa
PANIC kirjoitti:
Näytät olevan hyvin tietoinen lääkitysten haittapuolista,mutta on paljon tapauksia,että ihminen vasta sitten huomaa nämä,kun jo on riippuvainen.
- Esa
päkä1 kirjoitti:
mä olen samaa mieltä tosta xanorista,se auttaa pahoissa tilanteissa,olen itse puoli vuotta niitä käyttänyt ja elämä on muuttunut paljon paremmaksi.Koukkuun jäämistä en pelkää,koska elän päivän kerrallaan,huomisesta ei tiedä kukaan.Enkä edes halua xanoreista eroon,koska voin elää mukavaa elämää niiden kanssa ja jos joskus haluan niistä eroon ja saan vierotus oireita,niin niihinkin on lääke diapam.
Oletko mahdollisesti tietoinen,että Diapam kuuluu myös näihin riippuvuutta aiheuttaviin lääkkeisiin.
- cometti
Esa kirjoitti:
Näytät olevan hyvin tietoinen lääkitysten haittapuolista,mutta on paljon tapauksia,että ihminen vasta sitten huomaa nämä,kun jo on riippuvainen.
En tullut millään tavalla riippuvaiseksi,vaikka söin xanoria 4 vuotta.
- hemuli
Esa kirjoitti:
Niinhän se on ettei tässä elämässä kaikki mene oppikirjojen mukaan. Lääkkeiden kanssa on syytä toimia harkiten, ettei joudu ojasta allikkoon. Riippuvuussuhteenkin syntyminen on hyvin yksilöllistä.
- PANIC
Esa kirjoitti:
Kaikkien täytyy itse tehdä päätöksensä ja harkita asioita monelta kannalta. Varoittaa jostakin hoitomuodosta tai lääkkeestä, jolla kuitenkin pyritään terveempään elämään..? Kaikissa asioissa on ainakin kaksi puolta, lääkkeissä lukee mahd. ilmenevät sivuvaikutukset, Xanorin kohdalla lukee jopa anoreksia, eikä lista lopu siihen. Niinku joku kirjoittaja sanoi kaikilla vaikutukset on yksilöllisiä. Riippuu myös elämäntilanteesta, miten tärkeältä lääkkeet tuntuu. Toisilla on helpottavaa turvata hyvä olo vain lääkkeillä ja toisilla, kuten minulla, on mielenkiintoa ja elämänhalua tehdä matka eheämpään elämään; tutkia vaihtoehtoja, ottaa selvää itsestään ja solmuista, mietiskellä mennyttä ja pohtia miksi tämä paniikkihäiriö tuli mulle. En koe olevani heikompi tai huonompi tämän takia, eikä kenenkään kannata niin kokea. Se on kuitenkin hyvä, että ihmiset kokeilee eri lääkkeitä ja etsii vaihtoehtoja eri hoitomuodoista. Se että jaksaa ja on halua parantua on jo hyvä asia! Joku kirjoitti, että oli syöny Xanoria jo neljä vuotta, mulla kiinnostais, syökö hän niitä joka päivä vai vain tarvittaessa. Myös oisin kiinnostunut kuulemaan millaisessa tilanteessa hän panikoi.
- Meniere
PANIC kirjoitti:
Kaikkien täytyy itse tehdä päätöksensä ja harkita asioita monelta kannalta. Varoittaa jostakin hoitomuodosta tai lääkkeestä, jolla kuitenkin pyritään terveempään elämään..? Kaikissa asioissa on ainakin kaksi puolta, lääkkeissä lukee mahd. ilmenevät sivuvaikutukset, Xanorin kohdalla lukee jopa anoreksia, eikä lista lopu siihen. Niinku joku kirjoittaja sanoi kaikilla vaikutukset on yksilöllisiä. Riippuu myös elämäntilanteesta, miten tärkeältä lääkkeet tuntuu. Toisilla on helpottavaa turvata hyvä olo vain lääkkeillä ja toisilla, kuten minulla, on mielenkiintoa ja elämänhalua tehdä matka eheämpään elämään; tutkia vaihtoehtoja, ottaa selvää itsestään ja solmuista, mietiskellä mennyttä ja pohtia miksi tämä paniikkihäiriö tuli mulle. En koe olevani heikompi tai huonompi tämän takia, eikä kenenkään kannata niin kokea. Se on kuitenkin hyvä, että ihmiset kokeilee eri lääkkeitä ja etsii vaihtoehtoja eri hoitomuodoista. Se että jaksaa ja on halua parantua on jo hyvä asia! Joku kirjoitti, että oli syöny Xanoria jo neljä vuotta, mulla kiinnostais, syökö hän niitä joka päivä vai vain tarvittaessa. Myös oisin kiinnostunut kuulemaan millaisessa tilanteessa hän panikoi.
Käytin Xanoria säännöllisesti usean kuukauden ajan Menieren tautikohtauksiin, siis pahoihin huimauksiin. Huimaukseen ei auta, mutta auttoi siihen että ylippäätänsä uskalasin astua ulos ovesta. Eikä taatusti aiheuta riippuvuutta normaaliannoksilla. Käytän sitä edelleen satunnaisesti 0,5 mg puolikkaan jos tunnen että alkaa huimata ja mua alkaa pelottamaan. Auttaa. Kyllä lääkkeitä voi käyttää ja tulee käyttää jos tuntee niitä tarvitsevansa. Nyt en ole ottanut kyseistä läkettä moneen kuukauteen. Eikä ole mitään hätää.
- Anonyymi00011
Xanor lopetus ja korvien suhina unettomana kipuineen vie hautaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1681773
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!551654Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1241251Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka701211- 1111018
Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa56921Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s90889La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt10806Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...57763- 59735