Rotax voittajat 2015

OTK rules

Onko jo päätetty vai ajetaanko sijoituksista? Säästäis aika paljon jos liput jaettais kevääl ja sitt vois ajaa etelä/länsi naapurissa kilpaa.

58

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlaiset vehkeet

      En tiiä, mut en vklppuna viedään kotkan poikii kui pässiä narussa. kattokaapa vaan...

      • treeni1

        Nyt on pari päivää harkattu RMCGFssä ja näyttää siltä että niin kotkan poikien kuin muidenkin suomalaisten vermeet kulkevat aika mukavasti.

        Voisiko olla niin että osasivat Suomen RMCssäkin ajaa hyvin ja ettei menestys johtunutkaan siitä että heillä oli niin paljon paremmat mosat ja rungot kuin muilla?

        RMCGFssähän mosat arvotaan ja osaaminen ratkaisee.


      • älä nuolaise
        treeni1 kirjoitti:

        Nyt on pari päivää harkattu RMCGFssä ja näyttää siltä että niin kotkan poikien kuin muidenkin suomalaisten vermeet kulkevat aika mukavasti.

        Voisiko olla niin että osasivat Suomen RMCssäkin ajaa hyvin ja ettei menestys johtunutkaan siitä että heillä oli niin paljon paremmat mosat ja rungot kuin muilla?

        RMCGFssähän mosat arvotaan ja osaaminen ratkaisee.

        ennen kuin tipahtaa ;). Mihin muuten junnu-voittajan vauhti katosi? Ehkä juuri sillä oli ylivoimainen mosa?


      • Kiitos vihreät
        älä nuolaise kirjoitti:

        ennen kuin tipahtaa ;). Mihin muuten junnu-voittajan vauhti katosi? Ehkä juuri sillä oli ylivoimainen mosa?

        Sateella ei mihinkään, kuivallakaan ei vauhti riitä kuin häntäpäähän. Onko Suomen junnuilla noin huono taso vai johtuiko sarjan mestaruus muista tekijöistä joita ei ole mahdollista käyttää Suomen rajojen ulkopuolella?


      • Illuusio2014
        älä nuolaise kirjoitti:

        ennen kuin tipahtaa ;). Mihin muuten junnu-voittajan vauhti katosi? Ehkä juuri sillä oli ylivoimainen mosa?

        Tää on juuri se mistä välillä puhutaan. Ylivoimasilla vehkeillä tai filunki-konsteilla pärjätään ja siitä syntyykin illuusio. Yliinnokkaat isit haluaa voittaa tai pärjätä ihan hinnalla millä hyvänsä ja tässä on sitten tulos.


      • treeni1
        Illuusio2014 kirjoitti:

        Tää on juuri se mistä välillä puhutaan. Ylivoimasilla vehkeillä tai filunki-konsteilla pärjätään ja siitä syntyykin illuusio. Yliinnokkaat isit haluaa voittaa tai pärjätä ihan hinnalla millä hyvänsä ja tässä on sitten tulos.

        Se että suomalaiset Rotax-kuskit ovat yhtä lukuunottamatta kympin sakissa kisoissa joihin osallistuvat kunkin maan ykköset ja kakkoset, on loistava suoritus!
        Eikä keskikastissa ajelukaan mikään suuri häpeä ole noin kovassa seurassa.

        Otitte esille yhden junnukuskin...., miksette niitä jotka vielä viime vuonna ajoivat junnua ylivoimaisilla vehkeillä ja filunkipelillä......muka, ajavat tänä vuonna RMCGFssä kärjen tuntumassa omissa luokissaan.

        Ei tosiaan ole syytä nuolaista vielä, loppusijoitukset ratkaistaan viikonloppuna.


      • ovatko isit sokeita?
        älä nuolaise kirjoitti:

        ennen kuin tipahtaa ;). Mihin muuten junnu-voittajan vauhti katosi? Ehkä juuri sillä oli ylivoimainen mosa?

        ei se vauhti ole mihinkään kadonnut, siellä se on tiilikaisen auton takatilassa. tai sitten suomen junnujen taso on aivan käsittämättömän huono.


      • Noh noh
        treeni1 kirjoitti:

        Se että suomalaiset Rotax-kuskit ovat yhtä lukuunottamatta kympin sakissa kisoissa joihin osallistuvat kunkin maan ykköset ja kakkoset, on loistava suoritus!
        Eikä keskikastissa ajelukaan mikään suuri häpeä ole noin kovassa seurassa.

        Otitte esille yhden junnukuskin...., miksette niitä jotka vielä viime vuonna ajoivat junnua ylivoimaisilla vehkeillä ja filunkipelillä......muka, ajavat tänä vuonna RMCGFssä kärjen tuntumassa omissa luokissaan.

        Ei tosiaan ole syytä nuolaista vielä, loppusijoitukset ratkaistaan viikonloppuna.

        Mukana olevista maista kolme neljäsosaa on kartingin kehitysmaita. Kovista kartingmaista on vain 1 tai 2 edustajaa kisassa. Ja niissäkin osaavimmat ajaa muita luokkia, esim Italian edustajat on ihan neva höödejä.


    • Halpaa

      Paniikki on näköjään alkanut ehkä tulevien sääntömuutosten vuoksi kartingforumilla. Koneita tuntuu olevan nyt myynnissä laajalla hintahaitarilla. Taitaa alkaa ostajan markkinat.

      • Kannattaa myydä

        Kannattaa myydä nyt jos vielä kerkee. Maxeista menee lohkoja vaille melkein kaikki uusiksi. Vanhasta mosasta tuskin saa yli viittäsataa enää keväällä.


      • Halpaa ja hyvää ei o

        Mitähän ne ostajat luulee halvalla saavansa ja kalliilla päivittävänsä?


    • jepjepulis

      Aina voi harrastaa paikallistasolla , ilman RMC tä , voi olla pieni piristys
      harrastajamääriin jos saa koneita mukavaan rahaan. Kaikki ei halua ajaa papparaksulla. Voi sen näinkin miettiä .

    • otk on ok

      En ole koskaan käsittänyt sitä , kun porukka jakaantuu kahten leiriin - OTK vastaan muu maailma. Se on käsittääkseni ollut ihan omassa harkinnassa millä ajaa. Niin ainakin meillä on ollut. Jos kaveri on pärjännyt joskus ja ite taas ei , niin on sitä
      osattu onnitella puolin ja toisin. Ei se muiden pärjääminen ole itseltä pois, kyllä siinä aina kehittyy kun koittaa sitten keksiä jotain uutta mikä auttaa vauhtiin. Sama pätee
      maailmalla , niillä joillain on vaan parempi tuntuma siihen pitoon mikä niillä radoilla
      on . Jossain kohtaa se ero sitten tasoittuu kun tahkotaan tarpeeksi. Toinen on tämä
      meidän vuodenaika nyt. Se että ei pysty hetkeen ajamaan ja taas pitäs mennä lappu
      lattiassa , niin paussi ei ainakaan auta asiaa. No Etelä Euroopan pojilla on taas jotain muuta huonommin . Kadehtikoot ne kaamosta ja revontulia :)

      • Maan tapa?

        OTK on nopea runko, mutta ihmisiä ehkä vaivaa enemmän yhden diilerin lähes täydellinen kontrolli moottoreissa, katsastuksissa, säännöissä.....Kaikki kilpailijat maksavat samat maksut, joten oletuksena voisi pitää tasa-arvoista kohtelua. Ajokauden kulut ottavat suuren osan vuosituloista monilla perheillä ja omalle lapselle toivoisi rehtiä peliä kilpakumppaneiden kanssa. Ymmärrän monien närkästyksen ja organisaation moraalin kyseenalaistamisen. Läpinäkyvyys ja kisaorkanisaation riippumattomuus diileristä voisi vähentää epätervettä vastaikkain asettelua. Moottoreiden ostaminen ulkomailta on tehty kalliiksi ja vaikeaksi ylimääräisen plommausmaksun takia. Katsastus on lähinnä pelkkä vitsi. Keneltä on mitattu puolan rpm raja tai pakoputki, puhumattakaan moottorin sisuskaluista. Se on iso etu jos tietää etukäteen, mitä tutkitaan katsastuksessa.


    • otk on ok

      Se miksi tänne ei mahdu muutamaa maahantuojaa ja läpinäkyvämpää peliä , esim vaikka sellainen että koneet hoitaisi kokonaan rungosta riippumaton toimija , niin on vaan markkinan pienuus. Sitä kautta nämä asiat ei vaan toimi. Kyllä se OTK n porukkakin joutuu huolehtimaan kuluista yhteiskuntaa kohtaan ja tekemään tilinsä
      suhteellisen lyhyen sesongin aikana. Ei käy edelleenkään kateeksi . Nämä on sellaisia juttuja hiukan että aina joku kokee että saa sen huonomman kortin .
      Mutta auttaa asiaa , jos ei ota niin tosissaan vaan edelleenkin harrastuksena , näin ainakin meillä

      • Yksinkertaista

        Ei se että maahantuoja myy koneiden lisäksi jotain runkomerkkiä ole mikään ongelma tässä. Ongelma on että maahantuoja pyörittää omaa tiimiä sarjassa ja saman katon alla menee puurot ja vellit sekaisin.


      • Paras Junnu

        No onko yhtään tietoa meidän junnu mestarista? Kuis kisat on tähän asti mennyt?


      • Putosi
        Paras Junnu kirjoitti:

        No onko yhtään tietoa meidän junnu mestarista? Kuis kisat on tähän asti mennyt?

        Erien jälkeen 63.


    • rottataxi

      Maahantuoja on kuulema jo sanonut että uusilla koneilla ei suomessa ens kaudella ajeta. Täytyyhän sen pitää kiinni kultamunistaan.

    • Hjuva juttu

      Ihan viisas päätös , jos näin on . Aika näyttää sitten keväällä , turha höyrytä ootetaan
      ensin Joulupukki ja nautitaan talvesta . Keväällä kaikki taas näyttää paremmalta , kun aurinkokin sitten paistaa ja lämmittää kanttarin reunaa :)
      Jos mennään vanhalla konekannalla , niin kulut pysyy kurissa. Ei ole päivityksen
      pakko-ostoa.

      • No ei

        Peruskoneiden myyntihinnat romahti just nyt. Maahantuoja voi
        edelleen rahastaa vuokrakoneet vanhaan malliin kun niitä kuolaavia yli innokkaita isiä löytyy aina. Tää on tosi, tosi paska homma perusharrastajille. Ostit pari konetta viiteen tonniin ja myyt sitten vuoden päästä ne ehkä tonniin.... elämä on.


    • Päivitys tulee

      Ihan varmasti ei mennä vanhoilla ilman päivityksiä. RMC:n tekniset säännöt tulevat kaikkiin sarjoihin ihan Rotaxilta eikä siinä Suomen maahantuojalla ole paljonkaan sanomista. Saa käyttää uutta tai vanhaa. Jos uudet palikat tuo etua, kaikki päivittää niihin kuten kävi aikanaan uusien sylinterienkin kanssa. Vanhan koneen päivitys täydellisesti maksaa listahinnalla enimmillään jotakin 1500 nurkilla. Saako päivityspaketista rabattia ja miten paljon jää nähtäväksi.

      • rotaaxi

        1500 osat työ plommaus.


      • Kyllä KF:lle

        Jos tämä päivitys juttu pitää oikeasti paikkaansa ja toteutuukin ensi kaudeksi meillä luokka vaihtuu välittömästi. KF-luokat on paljon edullisemspia ensi kaudella.


      • rakjamkofcad..
        Kyllä KF:lle kirjoitti:

        Jos tämä päivitys juttu pitää oikeasti paikkaansa ja toteutuukin ensi kaudeksi meillä luokka vaihtuu välittömästi. KF-luokat on paljon edullisemspia ensi kaudella.

        Halvempia kilpailukykyisiä luokkia on muitakin ?


      • Bussines rules

        Tottakai halvennusta saa niinu kaikista muistaki muutoksista.....älä viitti. Maahantuohan suu on lähempänä kun ...


    • Edullinen KF?

      Edullinen KF? Ennen helvetti jäätyy.

      • KF2015

        Ens vuonna KF luokissa kovemmat vihreet Veegat ja renkaat rajattu kolmeen uuteen settiin kisassa harkat mukana, Käytössä vanhan luokitukset mosat joita saa puoleentoista tonniin. Alkaa olemaan halvempaa harrastaa ku Rotax.


      • voittaja koneet
        KF2015 kirjoitti:

        Ens vuonna KF luokissa kovemmat vihreet Veegat ja renkaat rajattu kolmeen uuteen settiin kisassa harkat mukana, Käytössä vanhan luokitukset mosat joita saa puoleentoista tonniin. Alkaa olemaan halvempaa harrastaa ku Rotax.

        Niin. Meinasitko tosiaan ajaa Sm sarjan voitosta puolentoistatonnin mosalla... Taitaa jäädä haaveeksi...


      • Mosat
        voittaja koneet kirjoitti:

        Niin. Meinasitko tosiaan ajaa Sm sarjan voitosta puolentoistatonnin mosalla... Taitaa jäädä haaveeksi...

        Isoin ero Rotaxiin tuli viime kesänä rengaskuluista jotka putoavat radikaalisti KF luokissa vuodelle 2015.

        Puolentoista tonnin mosalla et aja Rotaxinkaan voitosta vaan harrastat mukavasti. Jos haluat oikein panostaa SM:n voittamiseen niin ostat sen puolentoista tonnin koneen harkka ja kakkoskoneeksi ja vuokraat kisakoneen neljään SM:ään. Näin moni teki SM:n terävimmässä kärjessä viime vuonna. Ja jos katsot harjoituspäivien aikoja niin niissä on hyvin pieni ero kisapäiviin, kertoo omien ja vuokrakoneiden yllättävän pienistä eroista.

        Rotaxin voittaminen niillä kuuluisilla vuokrakoneilla maksaa enemmän ja ne ovat tarjolla vain oikeat suhteet omaaville. KF luokissa kilpailukykyisiin moottoreihin pääsee järkevillä kustannuksilla nyt käsiksi kuka vaan.


      • Hauskaa nokittelua
        Mosat kirjoitti:

        Isoin ero Rotaxiin tuli viime kesänä rengaskuluista jotka putoavat radikaalisti KF luokissa vuodelle 2015.

        Puolentoista tonnin mosalla et aja Rotaxinkaan voitosta vaan harrastat mukavasti. Jos haluat oikein panostaa SM:n voittamiseen niin ostat sen puolentoista tonnin koneen harkka ja kakkoskoneeksi ja vuokraat kisakoneen neljään SM:ään. Näin moni teki SM:n terävimmässä kärjessä viime vuonna. Ja jos katsot harjoituspäivien aikoja niin niissä on hyvin pieni ero kisapäiviin, kertoo omien ja vuokrakoneiden yllättävän pienistä eroista.

        Rotaxin voittaminen niillä kuuluisilla vuokrakoneilla maksaa enemmän ja ne ovat tarjolla vain oikeat suhteet omaaville. KF luokissa kilpailukykyisiin moottoreihin pääsee järkevillä kustannuksilla nyt käsiksi kuka vaan.

        Hauskaa tää propakandasota KF vastaan Rotax. SM luokkien porukkaa veetuttaa kun toinen luokka on vienyt harrastajat ja toiseen on jääny ne joilla vielä laituripaikka Monacossa kimaltaa haaveissa. Ja se kivi kengässä on että tää Rotaxin harrastajaporukka ei tuu maksaan osaa SMn kuluista, jotta laituripaikantavoittelijoiden sarja olis valovoimasempi, vaan ajaa siellä missä tuntuu olevan kivempaa, vaikka hintaero oliskin luultua pienempi. SMssä sarjavoitto kuitenkin maksaa pirusti ja mitä sillä saa?
        Rotaxissa pääsee voittamalla Suomessa maailmanfinaaliin.
        SMssä AKKn palkintogaalaan.
        Valinta tehdään sen mukaan kumpaa arvostaa enemmän.


      • Maailmanfinaali
        Hauskaa nokittelua kirjoitti:

        Hauskaa tää propakandasota KF vastaan Rotax. SM luokkien porukkaa veetuttaa kun toinen luokka on vienyt harrastajat ja toiseen on jääny ne joilla vielä laituripaikka Monacossa kimaltaa haaveissa. Ja se kivi kengässä on että tää Rotaxin harrastajaporukka ei tuu maksaan osaa SMn kuluista, jotta laituripaikantavoittelijoiden sarja olis valovoimasempi, vaan ajaa siellä missä tuntuu olevan kivempaa, vaikka hintaero oliskin luultua pienempi. SMssä sarjavoitto kuitenkin maksaa pirusti ja mitä sillä saa?
        Rotaxissa pääsee voittamalla Suomessa maailmanfinaaliin.
        SMssä AKKn palkintogaalaan.
        Valinta tehdään sen mukaan kumpaa arvostaa enemmän.

        Maailmanfinaaliin on turha haihatella jos et aja maahantuojan tiimissä niillä parilla vuokrakoneella. SM:n voittaminen ei maksa yhtään sen enempää kuin tuokaan. Suurin osa harrastajista ajaa Rotaxia kun se oli aikaisemmin selvästi halvempaa ja luultiin että koneet ovat suunnilleen tasaisia. Nyt on nähty että moottoreissa onkin isot erot ja vuokrakoneet jyrää Rotaxissa vielä enemmän kuin KF:ssä. Jopa kaasuttimia vuokrataan erikseen !?! Nyt kun Rotaxkin on tunnustanut tilanteen ja paikkaamassa tätä Evo päivityksellä niin voipi olla että moni miettii vaihtoehtoa Rotax harrastamiselle.


      • Puolella hinnalla
        Maailmanfinaali kirjoitti:

        Maailmanfinaaliin on turha haihatella jos et aja maahantuojan tiimissä niillä parilla vuokrakoneella. SM:n voittaminen ei maksa yhtään sen enempää kuin tuokaan. Suurin osa harrastajista ajaa Rotaxia kun se oli aikaisemmin selvästi halvempaa ja luultiin että koneet ovat suunnilleen tasaisia. Nyt on nähty että moottoreissa onkin isot erot ja vuokrakoneet jyrää Rotaxissa vielä enemmän kuin KF:ssä. Jopa kaasuttimia vuokrataan erikseen !?! Nyt kun Rotaxkin on tunnustanut tilanteen ja paikkaamassa tätä Evo päivityksellä niin voipi olla että moni miettii vaihtoehtoa Rotax harrastamiselle.

        SMn voitto on realistista ajaa 30 000 euron budjetilla. Rotaxissa se on mahdollista alle puolella siitä.


      • Tottuus
        Puolella hinnalla kirjoitti:

        SMn voitto on realistista ajaa 30 000 euron budjetilla. Rotaxissa se on mahdollista alle puolella siitä.

        Sm on mahdollista voittaa 10-15 budjetilla.


      • Varma tieto
        Puolella hinnalla kirjoitti:

        SMn voitto on realistista ajaa 30 000 euron budjetilla. Rotaxissa se on mahdollista alle puolella siitä.

        Tänä vuonna voitettiin SM alle 20.000 euron budjetilla.


      • Jammussa
        Varma tieto kirjoitti:

        Tänä vuonna voitettiin SM alle 20.000 euron budjetilla.

        Kyllä, Yamahassa.


      • Varma tieto
        Jammussa kirjoitti:

        Kyllä, Yamahassa.

        Ei ollut Yamaha. Yamahassa lienee ollut kymppitonnin luokkaa jos sitäkään.


      • Sori vaan
        Varma tieto kirjoitti:

        Ei ollut Yamaha. Yamahassa lienee ollut kymppitonnin luokkaa jos sitäkään.

        Olihan se siis allre 20 000. Kun kaikki lasketaan, myös kv-kisat ja treenit, ei 20 donaa riitä. Sori.


      • Tarkan markan miaes
        Varma tieto kirjoitti:

        Tänä vuonna voitettiin SM alle 20.000 euron budjetilla.

        Tais sm voitto olla lähempänä 10 kuin 20. Kv kisat on sit eri juttu. Ei ne rotax miehetkään laske kv kisoja tai lätkä maksuja rmc sarjan hintaan.


      • Varma tieto
        Sori vaan kirjoitti:

        Olihan se siis allre 20 000. Kun kaikki lasketaan, myös kv-kisat ja treenit, ei 20 donaa riitä. Sori.

        Kaikki suomen ajot oli yhteensä alle 20 mukana matkat ja majotukset. Eli kyllä riitti.


      • tooooooooooo
        Varma tieto kirjoitti:

        Tänä vuonna voitettiin SM alle 20.000 euron budjetilla.

        Niin Cadetissa meni tämän verran,


      • Jututappa
        tooooooooooo kirjoitti:

        Niin Cadetissa meni tämän verran,

        Käyppä juttelemassa SM luokkien viiden kärkeen ajaneiden huoltajien kanssa niin selviää että kyse ei ollut Cadeteista.


      • ropakantaa liikaa
        Varma tieto kirjoitti:

        Tänä vuonna voitettiin SM alle 20.000 euron budjetilla.

        Vaikka menee otsikon ohi, niin haluan laittaa vähän faktoja pöytään.

        Jonkun vuoden on poika ajantu KF luokissa. Isoin kotimaan budjetti oli vuonna 2012 jolloin suomessa oli 8 kilpailua (5*sm, 2 päräys ja viking trophy), joista kuudessa käytiin etukäteen reenaamassa. Budjetti oli 24t€, mikä on mielestäni paljon.
        Sisälsi rungon ja reenimosan ostot, runkoputken vaihdon, 1 vuokrakoneen 6 kilpailuun, mekaanikon, matkat ja majoituksen.
        Kohtuullisesti on pärjättykin eli ei ole tarvinnut kaluston takia hävetä.

        Kyllä tuo kf hinnoista (korkeista) puhuminen on enemmän Rotax miesten provokaatiota.
        Mitä koneisiin tulee, niin reenimosan ja kisamosan ero luokkaa kymppä. Päräykset ajettiin reenimosalla.


      • Hamaja
        Varma tieto kirjoitti:

        Ei ollut Yamaha. Yamahassa lienee ollut kymppitonnin luokkaa jos sitäkään.

        Ei lähelläkään kymppiä !


      • On eroa
        ropakantaa liikaa kirjoitti:

        Vaikka menee otsikon ohi, niin haluan laittaa vähän faktoja pöytään.

        Jonkun vuoden on poika ajantu KF luokissa. Isoin kotimaan budjetti oli vuonna 2012 jolloin suomessa oli 8 kilpailua (5*sm, 2 päräys ja viking trophy), joista kuudessa käytiin etukäteen reenaamassa. Budjetti oli 24t€, mikä on mielestäni paljon.
        Sisälsi rungon ja reenimosan ostot, runkoputken vaihdon, 1 vuokrakoneen 6 kilpailuun, mekaanikon, matkat ja majoituksen.
        Kohtuullisesti on pärjättykin eli ei ole tarvinnut kaluston takia hävetä.

        Kyllä tuo kf hinnoista (korkeista) puhuminen on enemmän Rotax miesten provokaatiota.
        Mitä koneisiin tulee, niin reenimosan ja kisamosan ero luokkaa kymppä. Päräykset ajettiin reenimosalla.

        Rotaxin pystyy vetämään kilpailukykyisesti 8000-15 000 eurolla suunnilleen samantyyppisellä RMC päräys treeniä muuta pikkukissa


      • ropakantaa liikaa
        On eroa kirjoitti:

        Rotaxin pystyy vetämään kilpailukykyisesti 8000-15 000 eurolla suunnilleen samantyyppisellä RMC päräys treeniä muuta pikkukissa

        Ei muuten onnistu.


        Ei onnistu kilpailukykyisesti rotaxissa samalla tavalla tehtynä 8000€.
        Tuo KF kausi ajettiin myös tiimistä, ei omasta teltasta. Eli olisi voinut tehdä paljon halvemmalla omilla moottoreilla ja ilman mekaanikkoa.
        Tuossa oli mukana myös rungon osto ja moottorin osto, jolla ajettiin 2 kisaa sekä kaikki reenit mitä ajettiin noiden 8 kisaviikonlopun sekä 7 reeniviikonlopun lisäksi (ei hirveästi ehtinyt).


      • Joutavaa
        ropakantaa liikaa kirjoitti:

        Ei muuten onnistu.


        Ei onnistu kilpailukykyisesti rotaxissa samalla tavalla tehtynä 8000€.
        Tuo KF kausi ajettiin myös tiimistä, ei omasta teltasta. Eli olisi voinut tehdä paljon halvemmalla omilla moottoreilla ja ilman mekaanikkoa.
        Tuossa oli mukana myös rungon osto ja moottorin osto, jolla ajettiin 2 kisaa sekä kaikki reenit mitä ajettiin noiden 8 kisaviikonlopun sekä 7 reeniviikonlopun lisäksi (ei hirveästi ehtinyt).

        Tämä on ny ihan turha väittely. Molemmat tietää summat omalla puolellaan ja tulee uskossaan autuaiksi. Sovitaan että kaikki ajaa siellä missä kokee saavansa panokselleen parhaan vastineen ja antaa muitten tehdä mitä lystää. Täälä nyt vaan tuppaa Kf ja Rakettiporukka tietävän asiat paremmin kuin rotaxikuskit. On ilmeesesti tullu paljon sieltäpuolelta kiinnostusta rotaxiin kun suolipalstalla on alettu jauhamaan rotaxistakin.


      • Tieto ja luulo
        Joutavaa kirjoitti:

        Tämä on ny ihan turha väittely. Molemmat tietää summat omalla puolellaan ja tulee uskossaan autuaiksi. Sovitaan että kaikki ajaa siellä missä kokee saavansa panokselleen parhaan vastineen ja antaa muitten tehdä mitä lystää. Täälä nyt vaan tuppaa Kf ja Rakettiporukka tietävän asiat paremmin kuin rotaxikuskit. On ilmeesesti tullu paljon sieltäpuolelta kiinnostusta rotaxiin kun suolipalstalla on alettu jauhamaan rotaxistakin.

        No siitähän tää lähti että joku Rotax uskonen "tiesi" että SM:ssä ei pärjää alle 30.000 eurolla. Rotaxin ja KF:n hinnassa ei ensi vuonna ole mitään eroa jos ajaa saman tasoisilla tavoitteilla, jotkut harrastellen ja toiset voittoja hakien.


    • Mestarin tiimi?

      Kerrotko, kenen tiimissä ja millä kalustolla ajoivat tämän vuoden DD2 Masters- luokan maailmanmestari Mikko Laine ja finaalin kolmonen Antti Ollikainen?

      • Otottaa otottaa

        Meitin pennun pittee odottee 12 vuotta että piäsee Masterssiin. Siihen asti pittee lakki kourassa pyydellä palvelua Mikan porstuassa jotta piäsee mualimanfinnaaliin....


    • Kohti kautta 2015

      Hyvä SUOMI ! Onnittelut pojille (miehille). Tätä keskustelua seuranneena ja edellisen kommentoijjan viestiä lukiessa niin mietippä sitä " Mestari tiimi" katsastus oli tarkkana ja hylkäsi rikkomukset/sääntöjen vastaisuudet, jota kotikamaralla ei OTK:n porukoille tehdä. Oma ja edustamansa runkomerkin etu sarjan pyörityksen kanssa ovat vaan tulleet liian tärkeiksi ja taspuolisuus kotimaassa on mitä on.

      Kehitettävää olisi:
      - riippumaton katsastus
      - riippumaton renkaan jako
      - riippumaton tuomaristo
      - ja se iän ikuinen jonotus, ilmoittautuminen, renkaan jako, katsastus. Minkä itämaan sarjasta tämä konsepti on oikein opeteltu ?

      Urputukset käsitykseni mukaan loppuvat kun nämä asiat ovat kunnossa. OTK voi toki olla nopea runko, mutta saataisiin ainakin härskeimmät yli tai voiko sanoa jopa alilyönnit poistettua.

      HYVÄ SUOMI ja KARTING!!

      • viainen

        Nyt kirjoittelevat Raket isukit voi voi voi...


      • byebye15

        toivottavasti löydät uuden harrastuksen kaudelle 2015. ei tuu kenellekään ikävä sinua.


      • kohti kautta 2015?

        vastailetko näihin epäkohtiin?
        *kuinka mielestäsi ja kenen pitäisi hoitaa katsastus?
        *miten mielestäsi renkaat olisi mahdollista jakaa riippumattomasti? (mitä tuo ikinä tarkoittikaan)
        *kuka olisi riippumaton taho tuomaroimaan kisoja?
        *jos renkaat jaetaan ts. arvotaan ja merkataan, kuinka ne jaetaan ilman jonottamista?
        *missä kilpailussa ei tarvitse ilmoittautua paikanpäällä?
        *missä kilpailussa ei ole katsastusta?

        Taitaa nyt tuo sinun paha olo johtua ihan jostain muusta... :D


      • Edelleen kohti 2015
        byebye15 kirjoitti:

        toivottavasti löydät uuden harrastuksen kaudelle 2015. ei tuu kenellekään ikävä sinua.

        Niin "Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa"


      • Vihree virhe? 2015
        kohti kautta 2015? kirjoitti:

        vastailetko näihin epäkohtiin?
        *kuinka mielestäsi ja kenen pitäisi hoitaa katsastus?
        *miten mielestäsi renkaat olisi mahdollista jakaa riippumattomasti? (mitä tuo ikinä tarkoittikaan)
        *kuka olisi riippumaton taho tuomaroimaan kisoja?
        *jos renkaat jaetaan ts. arvotaan ja merkataan, kuinka ne jaetaan ilman jonottamista?
        *missä kilpailussa ei tarvitse ilmoittautua paikanpäällä?
        *missä kilpailussa ei ole katsastusta?

        Taitaa nyt tuo sinun paha olo johtua ihan jostain muusta... :D

        Eikö itselläsi ole mitään ajatuksia, no paha olo tässä, johon lääkkeet:
        - Katsastu; siten että se on katsastajan ja kilpailijan välinen juttu eikä niin että siinä pyörii sarjaa pyöritävien edustaja. Viime kesänä taisi olla ilman merkintää ja ID:korttia oleva mosa joka oli vih...ssä kiinni ?? Muutama silmä pari näki! Eriväristä kun olisi ollut niin hy..y.
        - Rankaat: vaikka kolme laatikkoo auki joista jokainen voi kuminsa hakea ja molemmille päiville..
        - Ratatuomarit ja muu ylempi tuomaristo: AKK ei sarjaa pyörittävälle kuin lasku AKK:lta
        - Sitten viälä tuo jonotus: Ilmoittautuminen auki kilpailutoimistossa heti alusta asti torstai iltapäivästä alkaen ja koko perjantai, Samassa yhteydessä voi hakea renkaat la ja su. Katsastus voi aueta jo perjantaina puolilta päivin, luokka vapaasti.

        Sitten noihin muutamiin kahteen kertaan esittämiisi kysymyksiisi: Vastaukset edellä, eli renkaat, katsastus ja ilmoittautuminen paikanpäällä mutta tasapuoliseti ja jouhevasti.

        Ajatellaan porukalla mitä kehitettävää olisi, eikä niin, että nyt on hyvä kun se ei ole hyvä.

        Suomalainen ROTAX sarja voisi olla järjestelyiltään ja niiden jouhevuudeltaan paras ja tasapuolisin maaimassa, kunhan se ensin EVO päivitetään.

        Älkää heti ampuko sanan saatajaa, jokunen harrastaja on ajatusten takana!


    • Otk on ok

      Hyvä pojat , hienosti ajettu ! , jotain positiivistä tänne rutinakerhon lauteille !

    • raggarit

      Oikein osapäiväkerho , täällä nimettöminä kirjoitellaan , kettuillaan toisille.
      Sitten radanvarressa jännätään yhdessä , ikäänkuin saman asian puolesta :)
      Mielipiteet on sen mukaiset kuin on oma luokka - siis 100% oikein suunta kulloinkin.
      Sitten vielä osalla menee kaikki rahat kun ei ole realismia tavoitteiden / kykyjen kanssa . Onneksi meillä ei vielä niin paniikkia , kun ajetaan kadettia ja vasta
      11 kisakonetta ja 7 runkoa , niin ja varmaan tulee tähän jatkoa : Pysy siellä kadetissasi ei teitä kukaan kaipaa ... v...ttu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      127
      6758
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4214
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3399
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3004
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      285
      1980
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1669
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      15
      1509
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      90
      1493
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1441
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1396
    Aihe