Joopa joo. Olisikohan kellään tietoa miten hyvin saa varustettua kiväärin vaihtokiikarilla. Aseena Sako 75 ja siinä tällä hetkellä shirestonen 1,5-6x42 kiinteästi kiinnitettynä. Se on ihan hyvä hirvimetsälle, mutta joskus tulee kytiksellä pimeä liian nopeasti vastaan. Ilmeisesti optilock voisi olla ratkaisu. Pitäisikö ase kohdistaa joka vaihdon yhteydessa. Toisaalta en viitsisi hankkia toista asetta peurametsälle.
Optilock?
1
762
Vastaukset
- Custom
Tervehdys. Optilock ei ole vaihtojalka. Se on kiikarin kiinnitystapa eli optilock renkaat eivät vaurioita kiikaria jso jalat sattuvat olemaan vaikka hieman eri suunnassa. Järjestelmää käyttää Sako ja Tikka. Pojallani on em jalat ja hyvin pelaa. Jos haluat vaihdettavan kiikarin on mm. Leupoldilla hyviä kääntöjalkoja ( tosin kalliita ). Osta yhdet alaosat ja kaksi pääliosaa eri kiikareille.
Kun kohdistat aseen kummallakin ei tarvitse vaihdossa kun ottaa toinen pois ja toinen tilalle. Samalla voit vaihtaa esim panoksen. Itse käytän 11,7 gr Naturalista hirveen ja peuraan. Toinen vaihtoehto on ottaa peuraan 10,1 rg luoti. Olen ampunut kaikki hirvieläimet tähän asti ( 3 4 ) Superhammerheadilla mutta vaihdoin Naturalikseen tänä syksynä. Jouduin siirtämään kiikaria n. 6 cm / 100 m ylös. Naturalis on hieman hitaampi kuin SH. Vaihdon syy on mainokset pienestä lihahukasta. SH tappaa hyvin mutta tuhoaa kyllä lihaakin. Vertymät varsinkin peurassa ovat isot. Pyrin ampumaan peuraa aina päähän jos kyttyyholli on hyvä ja sarvia ei ole.
t Custom
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait243144Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso3773Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68760Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3710Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha35607Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä32591Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es20549- 41540
Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve3529- 40521