Kuppi nurin

Kyllä ottaa pattiin

Pieni, mutta sitäkin aggressiivisemmin käyttäytyvä nuorisojoukko terrorisoi asuinalueellamme, siten etteivät kaikki ihmiset uskalla enää edes lähetä koiraa illalla ulkoiluttamaan yksin. Nuorison käyttäytyminen on todella uhkaavaa, ajellaan mopoilla suoraan kohti, ja väistetään ihan viime tingassa, vallataan lasten leikkipuisto jo alkuillasta, huudellaan ohitse kulkeville törkeyksiä ja uhkaillaan .

Olen itse pari kertaa käynyt jututtamassa näitä nuoria, ja koittanut hiukan rakentaa jonkinlaista vuoropuhelua näiden käyttäytymisen seurauksista, mutta aika tyhjään menee sanat, tuntuu että kotikasvatuksessa on unohdettu ainakin vanhempien kunnioitus.

Tulee väkisin mieleen, että jossain vaiheessa ainoaksi keinoksi jää vastata samalla mitalla, eli alkaa uhkailemaa takaisin, ja katsoa siten mitä sitä seuraa.. jossain vaiheessa voi mennä rumaksi.

Kuina pitkälle tätä jatkuvaa pelon ilmapiiriä pitäisi sietää ? Poliisi on voimaton asian edessä. Puhe ei auta. Terrori pahenee vuosi vuodelta jengin itsetunnon kasvaessa.

Pitääkö todellakin alkaa sitten oman käden oikeutta harrastamaan ja lukea seuraavan päivän iltalehtien lööpeistä, kuinka "ilkeä aikuinen kävi käsiksi viattomasti leikkivin pikkupoikiin leikkikentällä..."

11

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaalit keväällä

      Itse valitsemamme eduskunnan säätämillä säännöillä siinä kasvatamme tulevia valtion täyshoitolaisia.

      • Leuku

        No jossain määrin ehkä noinkin, mutta ei yhteiskunnan säännöt millään muotoa estä vanhempia kasvattamasta lapsia lainkuuliaisiksi ja edes jonkinlaiset käyttäytymissäännöt osaaviksi.
        Vaikka jotkut paasaavatkin että lapsia ei saa kasvattaa muottiin, vaan pitää sallia sitä ja tätä, niin ollaan kuitenkin iso joukko, jossa tarvitaan jotain pelisääntöjä. Ei kaikkea saa tehdä mitä mieleen juolahtaa..
        Nyt tuntuu välillä että vähemmistön oikeudet menee enemmistön edelle.
        Monessakin asiassa.


      • ho80j
        Leuku kirjoitti:

        No jossain määrin ehkä noinkin, mutta ei yhteiskunnan säännöt millään muotoa estä vanhempia kasvattamasta lapsia lainkuuliaisiksi ja edes jonkinlaiset käyttäytymissäännöt osaaviksi.
        Vaikka jotkut paasaavatkin että lapsia ei saa kasvattaa muottiin, vaan pitää sallia sitä ja tätä, niin ollaan kuitenkin iso joukko, jossa tarvitaan jotain pelisääntöjä. Ei kaikkea saa tehdä mitä mieleen juolahtaa..
        Nyt tuntuu välillä että vähemmistön oikeudet menee enemmistön edelle.
        Monessakin asiassa.

        Ongelma ei ratkea niin kauan kuin siitä ajatellaan ihan väärin ja vanhoillisesti.

        EI kotikasvatuksella ole mitään merkitystä tuossa tilanteessa, vaikka siitä joka tilanteessa hoetaan. Noihin nuoriin vaikuttavat toiset nuoret, media, netti.


    • neuvonantaja siis

      Kokeile positiivista menettelyä,osta vaikka nuorisolle namuaski kyllä ne siitä rauhoittuu.

    • qweqwe123

      Ovatko nämä kulttuuriltaan rikkaita?

    • asiaa_ajatellut

      Kyllähän tuollaiset räkänokat saa helposti kuriin kunhan vain asiaansa uskovia aikuisia löytyisi. Jos ihminen ei ymmärrä puhetta niin sitten se ymmärtää voimaa. Poliisin ja oikeuslaitoksen kuuluisi huolehtia tavallisten ihmisten truvallisuudesta ja rangaista rikollisia, jos viranomaiset eivät hoida tehtäviään on tavallisten ihmisten käärittävä hihansa. Toki nämä asiat kannattaa myös äänestyskopissa muistaa.

    • Nytriittää

      Sama ongelma täällä. Kenelläkään hyviä ehdotuksia häätää tihutöitä tekevä joukkio pysyvästi? Pitääkö antaa vaan turpaan vai mitä keinoja olette häätämiseen käyttäneet? Kaikki ideat tervetulleita!!

    • ivaan

      no sitähän voi sattua onnettomuuksia....

    • Jokisenjanne

      Käyt vetämässä niitä kylmästi turpaan vaan.
      Yhtä kun vedät, niin loput uskoo sen jälkeen ja kokemusta on asiasta.
      Jos ajavat päin niin tempaset muovipottaan nyrkillä,

    • JokinenJanne

      "Pitääkö todellakin alkaa sitten oman käden oikeutta harrastamaan ja lukea seuraavan päivän iltalehtien lööpeistä, kuinka "ilkeä aikuinen kävi käsiksi viattomasti leikkivin pikkupoikiin leikkikentällä...""


      Ei siitä tarvitse piitata.
      Näiden vanhemmissa on usein sellaisia kääkättäjiä mutta mitäpä
      ne asiallesi mahtavat, tiedät itse mistä on kysymys joten käsket
      lössin vain suksia vittuun tai otat kovat keinot käyttöön.

    • Korpilaki

      Toimii tarvittaessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe