Laikkumätästys

Pellosmaa

Metsänhoitoyhdistys laskutti keväisen laikutuksen. Entisen pellon laikutus maksoi verollisena 660 euroa / ha. Kuvio rajautui maantiehen ja koneen siirtoa oli alle 5 m työkohteeseen.
Lieneekö hintataso noussut näin paljon koko maassa. Tämä kohde oli keskisuomessa.

12

853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei pärjännyt

      Terve, aika paljon laskuttivat. Itse kun olen urakonnut noita, niin ei yli 400 €/ha saa mistään, vaikka kuinka kivistä kalliota, ja siirrot mukana hinnassa. Mutta pakkohan niiden on jostain repiä palkkansa. Ja nämä on mätästyshintoja, laikutus halvempaa. Alv 0 %.

    • Ny on kyllä vedätetty ja kunnolla...

    • Lavuaari-Refleksi

      Pohjois-Karjalassa alikkumätästys 275 €/ha alv. Suoraan urakoitsijalta.

      Taisi käydä nyt niin, että MHY, tuo metsänomistajan paras kaveri...;), napapsi vähän välistä.

    • Metsätie.fin toimari

      Tarinan opetus: pyydä tarjoukset aina useammalta toimijalta. Metsäalallakin Kilpailutus on tätä päivää.

      • Otan kuka suostuu

        Ei voi pyytää tarjouksia kun on suuri vaiva edes saada mätästäjää, ojankaivuria tai laikuttajaa. Heitä on niin harvassa. MHY:n yrittäjäkin vain ajaa ohi. Koskaan ei ole jäänyt yhtään laskua maksamatta.


      • Otan kuka suostuu kirjoitti:

        Ei voi pyytää tarjouksia kun on suuri vaiva edes saada mätästäjää, ojankaivuria tai laikuttajaa. Heitä on niin harvassa. MHY:n yrittäjäkin vain ajaa ohi. Koskaan ei ole jäänyt yhtään laskua maksamatta.

        No hui helvetti! Taidanpa lähteä teillepäin urakoitsijaksi noilla palkoilla!


    • se siitä

      Toinen tarinan opetus on, että tällä palstalla saa myös valehdella aivan vapaasti.

    • päijäthämeestä

      Mitä järkeä on ylipäätään mätästää, tai laikuttaa entistä peltoa?
      Eikö pelkkä traktorokyntö olisi riittänyt. Itse ainakin sain 15 vuotta sitte vanhalle jo heinittyneelle pellolle kunnon sekametsän normaalilla traktori kynnöllä pellon ja vastoin metsänhoitoyhdistyksen suosituksia jättämällä taimettumisen luonnon tehtäväksi. Jälkeenpäin yhdistyksen mieskin sanoi, että menetelmä oli sittenkin täysin oikea valinta tuolle palstalle, vaikka alkuun niin vastaan olivatkin.

      • Tuuria sulla ollu aika paljon... Tuliko oikeasti muutaki ku koivua?


      • Anonyymi

        Luonnon taimi. Paras taimi. Vittuukaan tee istuttamalla.


      • Anonyymi

        Varmasti näin, mutta jalostetut taimet kasvavat nopeammin.


    • Anonyymi

      tais vetää yhistyksen asiantuntijat välistä ja ainiin se mtk n maksu myös.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe