Olen nuori, joka opiskelee ulkomailla englanniksi. Koulussamme on paljon presentaatioita(esitelmiä) ja kärsin vakavasta esiintymiskammosta (oireet: tärisevät jalat ja kädet, värisevä ääni ja lievä huimaus). Olen myös yhden esitelmän aikana saanut paniikkikohtauksen joka edelleen kummittelee mielessä. Uskon, että stage fright johtuu englannin kielen käytöstä, ja molemmat vanhempani ovat kärsineet samasta ongelmasta. Kysyisin, että onko kellään samanlaisia kokemuksia, ja jos on niin miten pääsitte yli tästä tilasta?
Esiintymiskammo
2
121
Vastaukset
- M28
Hae beetasalpaajaresepti lääkäristä niin loppuu tärinät, mutta jännityksen tunnetta se ei poista. Jos oikein paha ongelma on niin voi harkita rauhoittavien käyttöä. Niistä tosin ei itselläni ole kokemusta, joten en niistä tarkemmin tiedä. Alkoholin käyttö voi myös aiheuttaa vaikka mitä jännityksiä ja tärinöitä, eli se pois. Samoin kahvi laittaa elimistön ylikierroksille ja pahentaa tilannetta.
- sdljskldjodf
Juu hae lääkäriltä apua, ja jos vaan uskallat niin kerro suoraan opettajalle/muulle ryhmälle. Voit yllättyä, miten paljon ihmiset yleensä tukee toisiaan!
En tiedä, helpottaako sua vaikkapa se, että jos pyydät opettajan/luokkatoverin "kuiskaajaksi" eli jos sä menet lukkoon, hänellä on myös muistiinpanosi ja voi kertoa sinulle, miten sinun tulee jatkaa.
Esiintymistä ei opi kuin esiintymällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005047558- 2302640
- 262571
- 1601907
- 1141768
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01367- 761183
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155