millä tasarilla kalaa? 40-200g ahvenille hyvä tasapaino. Minkä värinen ja kokoinen(paino ja pituus) tulis sellaselle melko kirkasvetiselle järvelle.?
tasapainolla pilkille?
13
312
Vastaukset
- Laskee,
Pikkuahvenen pyyntiin pieniä perustasapainoja, sanotaan runkopituudeltaan max 40 mm. Syötillinen värikoukku vatsassa pelaa, ja jos kalan koko käy liian pieneksi, ota värikoukku pois. Matalasta
- pilkkikalamies
Kiitos, nyt voi lähteä pilkkiostoksille :D
- pilkkikalamies
Ostin rapala jigging rapin, 3 cm, 6 grammaa. Väri gt. Onko hyvä sille melko kirkkaalle vedelle keski-suomessa, pikku(40-200g) ahvenelle, noin 2,5-5m vedessä. Vastailkaa.
- pilkkkikalamies
vastaikaa, kiitos :)
- Arpala
Ihan toimiva peli. Väristä on paha sanoa mitään, kun riippuu ihan paikasta.
- dorgax
Mulla ois myynnissä 50e /kpl tasapainoja on hyviä, kalliimmat 100e.
- pilkkikalamies
no huh, kalliita...
- Varmaa ei olekkaan
Kokeile Kusti Mikkosen Tasareita.Mosari oy Kajaanista.Värejä löytyy vähintäänkin riittävästi ja ovat otti vieheitä.Tasapinojen kanssa tietty pitää vapaan saada oikea rytmi että kalaa nousee.Mato ongella tosin sain viime juhannuksena 1,6kg ahvenen.
- Killuva
Kysele paikallisilta pilkkijöiltä mitä pilkkiä käyttävät, ja miten kutakin pilkkiä uitetaan !
- papparaine
Mosarin kromi tasari värit 4 ja 5. Ja kalaa tulee
- valepilkkijä
Propilkki2:ssa ainakin kirkkaalla säällä kirkkaassa vedessä kirkas vihreä mikrotasapaino on varma valinta. Lähes aina saa ahventa, ja suurtakin. ; )
- Illuppi
Pieni karvapyrstötasari luonnollisissa väreissä. Ahvenväritys on hyvä pilvisellä, kirkkaalla kelillä sininen selkä ja hopeat kyljet antaa kalaa (salakka). Jos vesissä on kuoretta l. norssia, niin vaalean vihreä selkä hopeakyljillä pelittää. Mahan väritys tasarissa saa olla valkoinen tai oranssi (kutupuku).
- pilkkikalamies
Joo Rapala tasarin hommasin (kerroin siitä jo yllä) osoittautui erittäin toimivaksi väriksi ainakin aurinkoisella kelillä ja kirkkaassa vedessä. Kalaa tuli ilman syöttiä, paljon ja jotkut oli jopa 700g. Järveltä 15kpl 700g ahventa on aika hyvin yhden päivän saaliiksi ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948489
- 926535
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon636389Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345051Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo593710- 453371
- 503315
- 502965
- 562882
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512856