Monotoniset sydänäänet

Vieläkin vaivaa

Eli lapseni on jo 2 vuotta, mutta joskus synnytys pyörii vielä päässä.
Eli lapsivettä alkoi tihkua ja menin sairaalaan, siellä huomattiin että aika-ajoin sydän äänet olivat liian tasaiset/monotoniset.
Synnytys päätettiin käynnistää tipalla. Synnytys minun kannaltani meni ihan ok, mutta lopussa ainakin 3 tunnin ajan sydänäänet olivat taas liian tasaiset.
Tähän ei kuitenkaan kukaan reagoinut tai kommentoinut mitään. Eikä itse siinä tilanteessa ja niissä kivuissa ymmärtänyt huolestua asiasta.
Synnytys kesti yhteensä 8 tuntia ja ponnistus 12 min.
Lapsi syntyi velttona ja huonokuntoisena, sai pisteet 5,7,8.
Piristyi kuitenkin nopeasti, oli kyllä ensimmäisen kuukauden todella väsynyt, ei herännyt syömään jne...

Lapsi on kehittynyt hyvin eikä ongelmia toistaiseksi ole ollut.
Pientä kömpelyyttä motoriikassa, mutta niin ollut myös minulla pienenä joten voi olla ihan periytyvääkin.

Mietin että tekikö henkilökunta jonkun virheen kun ei reagoinut sydänääniin ?

2

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin mietin

      no tuskin teki, niihin ainakin minun ollessa synnytyksen käynnistyksessä reagoitiin nopeasti, jos oli reagoitavaa (meillä vauvan syke huiteli 180-200 ja en ollut edes tuntenut yhtään kunnon supparia eikä paikat olleet juurikaan auki). käytiin osastolta synnytyssalissakin, mutta tosi toimiin ei päästy.

      poika syntyi lopulta sektiolla, kun käynnistys ei auttanut. kärsi ohimenevästä hengitysvaikeudesta, oli teholla hetken ja sai pisteet 7/7. on tosi nopeesti ja vauhdilla kehittynyt ja kasvanut, eikä mitään ole synnytyksestä jäänyt ongelmaksi.

      sunkin vauva kuulostaa ihan normaalilta vastasyntyneeltä, eihän ne muuta tee kuin vähän syö ja sit nukkuu mahdottomasti. :) kyllä suomesssa vauvan hätään reagoidaan nopeesti, jos tarvetta on, ja ilmeisesti sitä ei ole teidän kohdalla ollut. ne on saattaneet käynnistää synnytyksen, jotta ongelmat saataisiin ennaltaehkäistyä, ja sektion ne ois varmasti tehnyt, jos suuri hätä olisi ollut kyseessä.

    • r3sa

      Taatusti kätilöt ja lääkärikin on reagoinut monotoniseen sydänäänikäyrään, mutta sinä et vain ehkä ole sitä hoksannut. :D Hommahan on ollut hyvin etenemässä, vauva syntymässä, otettu ehkä vauvan päästä verinäytteitä ennen syntymää, jos jotain vakavaa on epäilty tai ainakin seurattu sitä käyrän perustasoa jne...

      Jos sua mietityttää, niin voithan kysellä asiasta sinua hoitaneelta sairaalalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe